Mogelijke aanschaf Ct200H

Damitch300

Nieuw hier
26 feb 2015
24
0
1
Goeiedag.

Ik rij nu een Alfa Romeo Giulietta uit 2011. Een 1.4 Multiair met 170pk.

Aangezien ik ouder word en aan andere moet denken in nabije toekomst en niet mijzelf en mijn vriendin te pletter moet rijden.
Inclusief het zuiniger willen rijden en moderner en ook nog eens een automaat, maar daarbij niet de looks wil weggooien en luxe.
En toch ook nog een fun auto wil hebben.
De auto moet tevens vrouw vriendelijk zijn aangezien mijn vriendin er ook in moet rijden haha.
Kwam ik uit bij de Ct200H.

2pyrzph.jpg

2reh0dt.jpg

Ik rij nu dit.


Ik zat te kijken rond de 40-90k km. Aangezien mijn alfa nu 46666km heeft (letterlijk).
En rond de budget van 14 tot 18. Aangezien mijn alfa nu bijna niks meer waard is sinds aanschaf haha.

Ik wil een Ct200H met of camel brown leer of alcantara zwart. Navigatie met achteruitrij camera en cruisecontrol.
Ik zie veel leuke auto's, de een leuker als de andere.
http://ww3.autoscout24.nl/classified...327?asrc=st|as
Waarvan ik deze het leukste vond, maar helaas de km stand. Misschien sla ik nog om.

Ik heb al gelezen waar je om moet denken met de CT200H.

Maar ik wil nog meer weten.

Ik ben gestoord gek op gadgets en dingen veranderen.
Ik heb nu een draadloos oplaadplek gecreert in de midden armsteun van mijn alfa.
En ik heb heb verlaagd en uitlaat aangepast.
Ik vind een uitlaat geluidje wel leuk.

Ik neem aan dat de Lexus dit niet kan (uitlaat) i.v.m kleine motor en hybride.
Maar hij is van zichzelf al aardig laag en stug.

Is hier iemand die van een Alfa afkomt en ervaring heeft met de verandering tussen beide?
Of iemand die wat erover kan vertellen hoe dit overkomt.

En kan iemand misschien van zijn Lexus wat mooie shots maken van het interieur?

Alle Ct's staan namelijk ver weg van mijn huis en kan niet zomaar een test rit maken zonder ver te reizen.


Toen ik mijn alfa kocht wilde ik rustig en zuinig rijden.
Maar helaas ga ik te scherp en te hard door bochten en zijn stoplichten voor mij fun.
Kan de Lexus ook zo heerlijk door de bocht?
De snelheid moet eruit bij mij dus dat maakt niks uit.


Hoe bevalt de CVT? Ik lees verschillende meningen. Iemand hier die al een tijdje rondrijd en zijn mening kan geven?

En het werkelijke verbruik?
Ik rij nu vaak in de stad om naar mijn werk te gaan en mijn Alfa doet 20Liter per week (Ik rij ongeveer 140km per week, ok ok ik rij pittig)
Maar als ik op de snelweg normaal rijd zoals hoort kan ik vanaf Turnhout in Belgie naar Den Helder rijden door maar 18Liter te verbruiken.
Volgens boekwerken hoort de Alfa een stuk zuiniger te zijn dan hij daadwerkelijk doet.
Mijn boordcomputer zegt 9.6L op 100Km in afgelopen 7000km.


Iemand die tevens zijn auto met de mijne wilt ruilen? Hahahaha

Mvg

Mitchell
 

Damitch300

Nieuw hier
26 feb 2015
24
0
1
Ok sorry voor geen reacties.
Ik ga weer verder met de kwestie en ga volgende week 2 Ct's bekijken.
Ik zit sinds begin dit jaar in een opleidingstraject en flink verbouwen om uit huis te gaan. Had dus even geen inruilbudget meer dus.

Ik ga mijn auto denk ik kopen bij Louwman aangezien ik dan lekker makkelijk naar schagen toyota kan gaan.
Plus elke auto kan daarheen gehaald worden voor de verkoop.

Ik zit nu wel te twijfelen.
Neem ik er eentje met navigatie of zet ik mijn Pioneer over.
Ik zie dat mensen dit vaker hebben gedaan, alleen er zijn geen ombouw pakketen dus er vergt handwerk.
Iemand hier enig idee of er een Nederlander is met dubbel din?

Ik weet wel dat ik zoiezo of een licht grijze of wit wil.
Met mijn huidige auto word ik knetter gek van alle witte krasjes door de grondverf en de zachte 2 kleuren lak.
Heeft Lexus daar ook last van met de bruin/zwarte lak en andere donkere kleuren?

Het interieur is zoiezo al standvast.
Zwart alcantara is gewoon het mooiste en het lekkerste naar mijn en mijn vriendin der beleving.

Dus stay tuned want dit word denk ik nog wel wat haha.
Aangezien de CT nog steeds in mijn hoofd zit.
 

Rob66

Hoort erbij
20 jun 2015
93
3
0
Er is al veel gezegd en ik kan mij bij de ervaringen en adviezen aansluiten. Ik zou zeggen, ga er eens een flink stuk mee rijden. Persoonlijk is het ook mijn ervaring dat je de auto niet om z'n snelheid en acceleratie moet aanschaffen, dan ga je denk ik spijt krijgen. Mijn ervaring is dat je met het verkeer goed mee kan komen en de cvt, daar moet je aan wennen maar vooral mee leren omgaan. Technisch heb ik verder -gelukkig- nog geen sores gehad. De CT lijkt een betrouwbare auto te zijn. Mijn kilometerstand staat inmiddels op de 96000.
 

Damitch300

Nieuw hier
26 feb 2015
24
0
1
Klinkt helemaal prima. Ben echt benieuwd hoe de cvt rijd en hybride in overall. Morgen om 1000 staat er een ct klaar voor mij (golledig standaard dat wel...).
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
Ik ben voor de luxury line gegaan, deze heeft mooie extra's. Zoals Mark Levenson multi media systeem met 13 speakers+HDD Navigatie. LED koplampen etc. Persoonlijk vindt ik het zonde om zo'n mooi dashboard te verbouwen voor een Pioneer systeem.
Qua comfort en verbruik vindt ik de CT een top auto, de acceleratie vindt ik niet slecht en in de sportstand in combinatie met de CVT laat je vele ver achter je. Mijn brandstof verbruik sinds de aanschaf is 1 op 20,2 daar zitten lange ritten en bergtochten bij, mijn gemiddelde verbruik per tankbeurt ligt momenteel zo rond de 1 op 21. Meestal staat hij in de eco stand of de normale stand, de sportstand gebruik ik zelden, hooguit om een Golf met Petje af te troeven bij het stoplicht. Het CVT rijden is rijden met gevoel, ik geef zelden plankgas en laat het gas bij het accelereren al snel weer wat terugkomen, je merkt dan dat de auto toch blijft trekken en het toerental neemt af.
Succes met de proefrit en je beslissing!
 

Damitch300

Nieuw hier
26 feb 2015
24
0
1
Oefff 1 op 20. Daar kan ik van dromen.
Dat is ongeveer 5 liter op de 100km dus.
Ik heb met 27000km nu 9.6 liter op de 100km volgens de boordcomputer.
Dus verwacht maar 9.7 a 9.8 liter op de 100 officieel.

De issue is met de type. Luxury line valt nog aardig duur en anders met megaveel kilometers.
Ik heb nu 53850km precies en denk dat ik niet graag boven de 150k km wil.
Is denk ik puur psychologisch.

Ik las wel een paar keer van een CT en prius die boven de 3 ton tot half miljoen waren gegaan.
Daarover mag ik dromen want dat gaat mij mijn hele leven niet lukken haha.

Ik houd jullie op de hoogten morgen.
Ben benieuwd wat Louwman zegt kwa offer en aanbiedingen. En sat de auto doet.
 

Rob66

Hoort erbij
20 jun 2015
93
3
0
Dat van die kilometerstand is inderdaad psychologisch en ik zal je er verder niet mee vermoeien om dit uit te leggen. :)Dat van die kilometerstand 3 ton en meer klopt. In de USofA rijden taxi's rond met meer dan 4 ton op de tellert met geen problematiek.

Ik (wij) zijn benieuwd naar jouw ervaringen!!
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
@Damitch300: Met mijn huidige auto word ik knetter gek van alle witte krasjes door de grondverf en de zachte 2 kleuren lak.
Heeft Lexus daar ook last van met de bruin/zwarte lak en andere donkere kleuren?

De laklaag is erg gevoelig voor krasjes zelf rijdt ik in een zwarte BL met lichte stoffen bekleding, ik was de Lex altijd handmatig met spons.
 

Rob66

Hoort erbij
20 jun 2015
93
3
0
Overigens heb ik nu gedurende 4 weken separaat in de sportstand, ECO en Normale modus gereden. Mijn voorkeur gaat uiteindelijk naar de ECO modus. De motor is veel rustiger en stiller, ook bij het accelereren ?n is bovendien in deze modus zuiniger dan in de Normale -en Sportstand. Opvallend is echt de rust die het rijden in de ECO modus mogelijk maakt!
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Op de eco stand reageert de gaspedaal wat trager, de curve is verlengt waardoor het optrekken rustiger opbouwt en bij onregelmatige gasdoseringen minder zenuwachtig is.
Indien je airco aan staat gooit de CT het ook heel snel op luchtcirculatie modus, dat maakt wel ietsjes meer geluid dan dat er verse lucht uit de ventilatie roosters komen. Wellicht een idee om dat uit te schakelen :D
 

Damitch300

Nieuw hier
26 feb 2015
24
0
1
Sorry voor de lange tijd (alweer).
Heb even 2 dagen in het ziekenhuis gelegen voor abcessen en ben enorm druk bezig met verhuizen.

De Lexus ct200h is een prima auto en rijd echt heerlijk.
Ik reed in een standaard versie vanaf schagen richting middelharnis de A7 op en via de eerstvolgende afslag terug en toen het dorp verkent.
De Ct is een totaal andere divisie als de Alfa.
Waar de Alfa sportief en ruig en laag is. Is de Lexus rustig luxe en pakkend.
Ik vind beide echt mooi om te rijden. Maar het gaat er nu echt om wat mijn vriendin wilt en wat de toekomst beter bediend.

Over sportief en rap rijden werd gezegt dat ik dit ga missen.
Maar de CT is vlug en pakt snel op.
Waar de Alfa af en toe turbo lag heeft. Heeft de Lexus meteen zijn power.

Bochten neemt de Lexus minder. Maar niet veel slechter.
En het rijden is gewoon luxe.
Ik ben nu gewend aan stuiteren en sloom bij de drempels ivm de bumpers en bodem.
Het is gewoonweg totaal anders rijden.
En het feit dat de lexus stuiterd en stug is? Ik verwelkom jullie in mijn Alfa haha. Maarja ik heb hel verlaagd.

Heb nog even volgens de teller 198 aangetikt (geen gps aan gehad. Misschien 190?)
Luxe zitting en stevig. Bediening van alles lekker en goede en comfortabele airco.
Jammere vind ik de sloten binnen. Doet oudbollig denken.
De kofferbak is een apart iets. Ruim maar een aparte indeling.
Ik heb nu zeg maar een vierkant. En de Lexus heeft allemaal vakken. Dit baart me wel zorgen over het makkelijk op vakantie gaan inclusief 1 kinderwagen. Je moet namelijk de bodem eruit halen.

Voor de rest is het gewoon een prima auto.
En de herrie bij optrekken doet mij niks. Mijn 1.4tje geeft hetzelfde maar iets sportiever.
Bovendien is het geluid snel weg.
De sportieve stand is gaaf om te gebruiken en de eco rijd echt zuinig en lekker.
Ik wist helaas niet hoe de cruise control werkte dus ik kon die niet gebruiken.
Hoe dit eruit ziet op de dashboard en welke kmh stappen???
Bluetooth op de radio werkte helaas ook niet. De speakers waren standaard en klonken aardig. Maar niet zoals mijn BenO helaas haha.

Al met al een waardige vervanger dus.
Word even flink nadenken of ik het aankan.
Ligt eraan hoe hard mijn vriendin mij aanpakt haha.
Maar moet wel eerlijk zeggen.
Ik kijk zelf ook naar een Alfa romeo Giulietta 1.4Ma met tct(double cluth automatic)

Voorlopig nog even verder met het huis en in september/oktober kijk ik verder.
Tot die tijd staat de Alfa te koop particulier :)

Thanks iedereen voor de info.
 

Rob66

Hoort erbij
20 jun 2015
93
3
0
Veel succes, en met name wijsheid bij het maken van jouw keuze! En....welke keuze je ook maakt; het is JOUW keuze en het is hier van belang dat jij en vriendin volledig achter deze keuze staan. Natuurlijk ben ik (zijn wij) wel nieuwsgierig wat het uiteindelijk is geworden. Geluk met de gezondheid, het allerbelangrijkste (!!) en met de verhuizing.