Het is alweer ff geleden maar er zijn inmiddels alweer wat nieuwe updates...
We beginnen met de grootste en de meest mooiste update (vind ik)
Voorheen had mijn vriendin een nette lexus met een net alcantara interieur. Echter zaten de stoelen niet hetzelfde al bij de IS250 waardoor je toch wat comfort mist. Na lang zoeken en veel geduld is het dan eindelijk gelukt om een complete Z.G.A.N beige lederen bekleding te vinden. De stoelen en bank komen uit een facelift model met nog maar 61.000km op de teller. Hagelnieuw dus. Vol enthousiasme opgehaald en zoals de meeste wel raden.. meteen een grondige detailbeurt gekregen. Eerst de stoel helemaal gedesinfecteerd met APC en een stoomreiniger om vervolgens de poriën in het leer schoon te borstelen. Nadat dit gedaan was de stoelen helemaal met leather conditioner behandeld en als kers op de taart de stoelen voorzien van een leder coating. Hierdoor lijken de stoelen en de bank weer als nieuw. Echter begon hier het eerste probleem. Nadat de stoelen klaar waren voor montage kwamen we erachter dat de bekabeling iets anders was dan de bekabeling in de auto. Met hulp van de leden van Lexurious dit alsnog voor elkaar gekregen waar meteen het tweede probleem opdook. De stoelen gingen elektrisch niet naar voor of naar achter. Wel deed de zitting en de leuning het maar er zat totaal geen beweging in de rails.
Een beetje terneergeslagen alles weer omgebouwd naar de oude alcantara stoelen om vervolgens na te denken wat dit is. Na een aantal dagen toch maar weer de proef op de som genomen en met een accu en wat draadjes opzoek te gaan naar het probleem. In eerste instantie dachten we aan een motortje wat niet meer werkte dus allereerst de motor van de oude stoel omgezet naar de nieuwe stoel maar dit bleek niet te helpen. Met handen in het haar toch maar eens gaan kijken om de rails over te bouwen naar de andere stoel en met succes!! de stoelen functioneerde en geen wolkje voor de zon meer te zien. Totdat.... de stoelen helemaal gemonteerd waren en het weer niet deze. De stoel stopte halverwege en had ineens geen stroom meer. Dus opnieuw stoel eruit en weer alles controleren. Alles deed het dus kon het alleen nog een massa probleem zijn. Met deze gedachte een nieuwe massapunt in het chassis gemaakt en de stoelen werkte ineens perfect. Geen problemen meer en eindelijk het resultaat wat we wilde. Daarna meteen alles omgebouwd. Stoelen, bank en armsteun in beige.
Een aantal dagen later via via aan beige deurpanelen voor de voorkant kunnen komen. Deze waren in redelijke staat maar mochten wel een opfris beurtje gebruiken. Met toeval ook meteen gehoord waar ik de achterste deurpanelen kon bemachtigen. Vol trots meteen in de auto gestapt en gaan kijken op de autosloop. Hier had de auto al ruim 2 maanden (zonder ramen) op het terrein gestaan en met alle sneeuw wat de laatste tijd is gevallen helemaal ingesneeuwd met als resultaat dat de auto helemaal beschimmeld was. Ook de deurpanelen waren groen van de schimmel maar dat weerhield mij niet van het kopen hiervan. Met een flinke ervaring in autodetailing heb ik gemerkt dat je alles schoon kan krijgen zolang je de juiste kennis en producten maar gebruikt.
Eenmaal thuisgekomen natuurlijk meteen begonnen met het schoonmaken. Het heeft even geduurd maar het resultaat mag er zeker zijn.
Hierna de overige panelen ook meteen gemonteerd met dit als resultaat:
Al met al vind ik dit een hele verbetering.
Tevens zijn er nog een aantal updates uitgevoerd op deze auto maar hierover later meer. Morgen worden de laatste puntjes van deze updates op de i gezet en zal ik dit natuurlijk hier weer posten.