Ennnnnnnnnnnnn daar zijn we weer !!
Dit keer weer een ''look'' update.
De uitlaat was al vanaf het begins af aan een doorn in me oog. Her sierstuk wat er op zat glom totaal niet meer en was aan de roestige kant. Na lang zoeken voor een mooi sierstuk kwam er ineens een originele Lexus IS200 TTE uitlaat op mijn pad. Precies wat ik zocht. Toch een iets grotere pijp zonder dat het meteen naar een Honda klinkt. Wel was er nog even werk aan de uitlaat om hem weer in mijn ogen netjes te krijgen.
Zoals je ziet is hij al behoorlijk gebruikt maar nog negens doorgeroest o.i.d
Ook het sierstuk had zijn glans totaal verloren.
Zoals jullie mij natuurlijk kennen gaan we dit eerst aanpakken voordat de delen gemonteerd worden onder de auto.
Na het schuren van alle delen heb ik hem in de hittebestendige lak van Hammerite gezet die ook nog eens ''roest voorkomt''
Niet alleen de boven en onderkant wordt netjes gespoten maar ook de zichtbare delen van einddemper worden netjes behandeld. Hier is helaas wel hele rare schade zichtbaar maar dit zijn gelukkig alleen deukjes.
Na het spuiten van de demper gaan we natuurlijk ook het sierstuk weer netjes maken. Deze heb ik eerst helemaal afgenomen met ontvetter. Vervolgens gekleid om hem daarna in 2 stappen te poetsen met dit als resultaat:
Nog niet 100% maar zeker een flinke verbetering. Ook heb ik meteen binnen in de pijp alles schoongemaakt en ook het sierstuk weer (voor zover mogelijk ) weer netjes kunnen krijgen.
Na de zichtbare delen wordt natuurlijk ook de onderkant aangepakt. Ondanks de schuurschade is het toch wel wat beter geworden.
En uiteindelijk het resultaat. Uitlaat moet nog wel netjes recht opgehangen worden maar door tijdsgebrek hangt hij er in iedergeval alvast onder.
1/2