Niek met IS200

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Hallo allemaal. Ik ben Niek(44 jaar) en woon in de provincie Zeeland.

Sinds gisteren zijn mijn vriendin en ik in het bezit van een Lexus IS200(1-2000) met bijna 170000km op de teller. We hebben deze particulier gekocht, van een collega van mij die de auto bijna 8 jaar gereden heeft. Hij was de 2e eigenaar en heeft nu een IS250.
Toevallig stond de IS200 te koop toen mijn vriendin besloot te veranderen van werkgever, ze moet haar lease-Golf inleveren en bij haar nieuwe werkgever gaat ze op basis van kilometervergoeding rijden in de Lexus.
Als hobbyauto hebben we sinds begin dit jaar een Honda S2000 waar we tot nu toe zo'n 18000km met veel plezier in gereden hebben, nu staat ie de garage voor een winterslaap.
Hopelijk geeft de IS200 ons net zoveel rijplezier als de S2000 zonder problemen.

Vanmiddag even snel een paar foto's gemaakt, betere maak ik nog wel eens................

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

Nice ride :rulez:

De S2K is ook wel ferm, is van voor 2004 precies aan de bumpers te zien, maar wel met de facelift velgen.....
In die kleur nog niet dikwijls gezien.

Hou ze (allebij) in ere :worship: :winke:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

Hoi en welkom,

De Lexus moet veel plezier gaan geven, zet er wel winterschoenen op :)
 

bas

Actief
15 jul 2010
190
0
0
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

:hi: welkom mooie wagens
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

Welkom hier op het forum! Nice rides you've got there! S2000 blijft altijd een mooie wagen!
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

Esteban zei:
Nice ride :rulez:

De S2K is ook wel ferm, is van voor 2004 precies aan de bumpers te zien, maar wel met de facelift velgen.....
In die kleur nog niet dikwijls gezien.

Hou ze (allebij) in ere :worship: :winke:

Aha een kenner :winke: , inderdaad mijn S2000 is van 2002 met faceliftvelgen 17inch. De originele 16inch velgen heb ik er ook bij.

We zullen goed op de S en IS passen.
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

Hube zei:
Hoi en welkom,

De Lexus moet veel plezier gaan geven, zet er wel winterschoenen op :)

Winterbanden komen er beslist op, wacht nog op een offerte maar het was hectisch druk bij de bandenboer.
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

Alor zei:
Welkom!
Nette IS heb je daar zeg :rulez:

Ik vind zo'n S2000 erg mooi, een vriend van me had er ook een maar na een overstekende boom had ie er twee :eek:

Dank je, wel erg zonde van de S van je vriend zeg!
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

@Bas en mlcoolj: Jullie ook bedankt voor het warme welkom. :)
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

hallo en welkom hier met je SIS :biggrin: mooie karren alletwee hoor enja moonbootsjes ben je ech wel nodig hoor :rulez:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

Welkom! enne dat zijn ook toevallig 2 auto's die ik zelf erg mooi vind! :) Als ik ooit een leuke s2k tegenkom... :D
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

Dank je Joop en Alan. Ik had vandaag mail verwacht van de bandenboer met de setprijs voor velgen met winterbanden maar helaas...................... Keus in winterbanden is al beperkt en de levertijden lopen op.
Gelukkig kunnen we nog tot eind december met de leaseGolf met winterbanden rijden.

@Alan: Je kunt ook eens kijken op http://honda-s2000.be/forum/ , daar staan er ook een paar te koop en tevens vindt je daar veel info. :winke:
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

Ja, en daar zijn ook wat leuke auto's van de forumleden...
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

S2000 is zeker een leuke zomer/weekend auto :D
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

Hehe, na lang zoeken heb ik afgelopen vrijdag 16inch winterbanden kunnen kopen voor de Lexus. Morgen weet ik of ik ook passende lm-velgen heb.
Op zomerbanden is er echt niet fatsoenlijk mee te rijden in de sneeuw, wat een verschil met de Golf m?t ESP en winterbanden. Hopelijk rijdt ie met winterbanden beter.

Veel kilometers hebben we nog niet gereden met de Lexus, omdat we de Golf nog hebben tot volgende week en we toch al bijtelling betalen.
Ondertussen erger ik me wel aan een piepje die volgens mij uit de bijrijdersstoel komt als er niemand op zit, heeft er iemand een idee wat ik bedoel en wat ik er aan kan doen?
 

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

Die van mij doet dat niet meer dus ik denk wel dat er iets aan gedaan kan worden.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

Piept het omdat de auto denkt dat die iemand (die er niet zit) een gordel om moet? Zo ja, heb je iets op de stoel staan? zware tas, zak etc?
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

Het is geen piepje in de vorm van een signaal voor het "niet dragen van de gordel".
Het lijkt uit het inwendige van de stoel te komen, als ik met mijn hand op de zitting duw, dan wordt het minder of is soms zelfs weg.
Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om een passagier mee te nemen, eens kijken of het dan niet te horen is.
Als het weer beter is om buiten te sleutelen dan zal ik de stoel eens uit de auto halen.

@Green: Kun/wil je navragen wat er aan gedaan is a.u.b.?
 

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

NIEKIS200 zei:
Het is geen piepje in de vorm van een signaal voor het "niet dragen van de gordel".
Het lijkt uit het inwendige van de stoel te komen, als ik met mijn hand op de zitting duw, dan wordt het minder of is soms zelfs weg.
Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om een passagier mee te nemen, eens kijken of het dan niet te horen is.
Als het weer beter is om buiten te sleutelen dan zal ik de stoel eens uit de auto halen.

@Green: Kun/wil je navragen wat er aan gedaan is a.u.b.?


Ik doelde ook op passagiers gordel piepje.

Maar ik denk dat een scharniertje bij jou een beetje droog loopt.
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

In de stoel zit toch geen scharniertje..............
Bedankt voor het meedenken, jammer dat het geen weer is om aan de auto te "prutsen". Misschien een en ander eens inspuiten met siliconenspray o.i.d.