Niek met IS200

Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

Hoi Niek, ziet er fraai uit. Veel rijplezier gewenst!
 
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

Hehe, sinds Kerstavond(17u) zitten er eindelijk winterbanden onder de Lexus op 16inch lm wielen van AEZ. Ben er erg blij mee, grip is stukken beter op sneeuw en de velgen staan goed onder de Lexus vind ik.
Ik zal binnenkort eens foto's maken en hier plaatsen. :winke:
 
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

NIEKIS200 zei:
In de stoel zit toch geen scharniertje..............
Bedankt voor het meedenken, jammer dat het geen weer is om aan de auto te "prutsen". Misschien een en ander eens inspuiten met siliconenspray o.i.d.

Sinds afgelopen vrijdag weet ik 100% zeker dat het geluidje uit de bijrijdersstoel komt, bij beter weer gaat de stoel eruit en ga ik alle onderdelen invetten met vaseline o.i.d.
 
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

Hier een paar foto's van mijn IS met de winterwielen, mooiere foto's komen nog wel eens bij mooier weer op een mooiere locatie. :)
Banden: Falken HS439 205/55/16 H
Velgen: AEZ Intenso Dark 16inch 7J

Komende week levert mijn vriendin dus de leaseGolf in en dan kan ze met de Lexus woon/werkverkeer rijden.
Van mij mag eigenlijk het voorjaar al beginnen, want ik krijg weer al heel veel zin om in de S2000 te rijden maar van
de andere kant heeft het zoveel moeite gekost om nog winterbanden/wielen onder de Lexus te krijgen dat het ook nog wel een paar keer mag sneeuwen.

Foto-BXJAGCXJ-D.jpg

Foto-VYWY86XX-D.jpg

Foto-84BLRANI-D.jpg

Foto-GJN7GCLS-D.jpg
 
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

Even een hele kleine update. :winke:

Inmiddels hebben we, nou ja voornamelijk mijn vriendin 4 ? 5 dagen in de week woon-werkverkeer ? 115km/dag,
ruim 5000km met de IS gereden en dat bevalt prima. :rulez: Wat een heerlijke soepele 6-cylinder met een leuk geluidje.
We zijn ook heel tevreden over de Falken winterbanden qua geluid, comfort en wegligging. Ik moet wel zeggen dat de meeste sneeuw al weer verdwenen was toen we eindelijk winterbanden bemachtigd hadden.
Inmiddels hebben we in Duitsland al eens 217km/u op de Tomtom gereden op de Autobahn Aken-Keulen, motor lijkt me dus gezond. :rulez:
Ik moet nog wel eens mooie foto's maken.

Vorige week is de IS zonder opmerkingen door de APK-keuring gekomen op winterbanden.
Binnenkort eens kijken voor zomerbanden maar ik twijfel tussen 4 nieuwe op de 16inch leggen of 2 nieuwe op de 17inch OEM-wielen. De 17inch voorbanden zijn nog bijna nieuw.
Ik vind de 16inch wielen eigenlijk mooier, ik overweeg de 17inch wielen matzwart/antraciet te spuiten.
 
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

217km/h is ongeveeer al de toerentalbegrenzer :P maar volgensmij zou die ngo harder kunnen als er geen toerentalbegrenzer op zou zitte.
 
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

Alan zei:
217km/h is ongeveeer al de toerentalbegrenzer :P maar volgensmij zou die ngo harder kunnen als er geen toerentalbegrenzer op zou zitte.

Ik geloof niet dat er nog veel meer in zat, vond het wel genoeg want de weg ging van 3 rijstroken zonder snelheidsbeperking naar 2 rijstroken met snelheidsbeperking dus gas maar gelost. ;)
Bovendien reed ik op winterbanden(max.210km/u) maar Lexus geeft 215km/u als top op dus 217 op gps is netjes zat.
De wegligging kan bij die snelheden echter niet tippen aan die van mijn S2000 maar dat is eigenlijk wel logisch, een schroefsetje zou mooi zijn maar daar begin ik (voorlopig) niet aan.
 
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

ja 220 gps zou die denk ik moeten halen :P want ik had vroeger regelmatig tegen de begrenzer aangereden terwijl er toch wel iets meer in zat..

volgens lexus zou de is250 automaat maar 225km/h kunnen, maar ook deze heb ik op 236km/h gps gekregen afgelopen week op de terugweg van berlijn :) En er zat nog wel ietjes meer in..

De s2000 plaktnatuurlijk veel meer op de weg, maar goed dat is logisch :) het is ook een heel ander concept auto :) Ik wil de is250 van mij ook nog wat strakker stabieler maken op hoge snelheden.
 
Re: Nieuw forumlid stelt zich voor.

De laatste tijd ben ik hier niet echt actief geweest, ben meer bezig met mijn hobby-auto(Honda S2000).

De Lexus is de winter goed doorgekomen en ook een nieuwe APK was geen enkel probleem.
Hoewel ik de 16inch winterwielen heel mooi vond staan onder de Lexus heb ik toch maar besloten de OEM 17inch terug te monteren. Heb nog even gedacht deze antraciet te spuiten maar de voorbanden waren nog zgan en dan blijf ik bezig met banden (de)monteren.
De achterbanden waren aan vervanging toe en dat zijn Dunlop Sportmaxx TT banden geworden, een prima band vind ik.

De meeste kilometers worden door mijn vriendin gereden, ze zit in principe door heel NL maar haar laatste klussen zijn toevallig wat meer in de buurt maar altijd nog +/-60km enkele reis waardoor de motor gelukkig lekker op temperatuur komt ipv steeds hele korte stukjes.
Ik weet de recente kilometerstand niet maar vanaf januari is er schat ik zo'n kleine 15000km zonder problemen in gereden.

Toch overwegen we de Lexus in te ruilen of te verkopen aangezien mijn vriendin graag een cabrio wil rijden voor woon/werk verkeer.
Ze kan in principe ook de S2000 wel eens nemen maar die is zeker na de montage van een schroefkit niet echt comfortabel genoeg om relaxt te reizen. Voor een dagje fun is de S2000 schitterend maar dan rijdt je met een andere instelling, bovendien mag de S2000 niet in de pekel komen van mij.

De volgende auto zal dus geen Lexus worden, want de SC is te duur in aanschaf en onderhoud en de IS 250 C vinden we niet echt mooi.

We zijn nog aan het brainstormen wat we doen, een goedkope cabrio kopen en de Lexus houden voor de winter is ook nog een optie...............
 
Re: Niek met IS200(komt misschien te koop)

Inmiddels hebben we een paar cabrio's op het oog bij garages en particulieren.

Aangezien we bij een particulier de Lexus niet kunnen inruilen, komt onze IS200 misschien hier te koop.

Een en ander is nog niet 100% zeker maar mocht er toevallig iemand op zoek zijn naar een nette IS200 dan mag hij/zij altijd contact met me opnemen voor meer info.
 
Re: Niek met IS200(komt misschien te koop)

Mocht je tzt zeker weten dat je het gaat verkopen, dan kan je je auto in het topic Te koop zetten. :)
 
Re: Niek met IS200(komt misschien te koop)

Ja dat weet ik Alan, zou hem daar nu al kunnen zetten maar dan lopen we de kans een tijd zonder dagelijkse auto te zitten.
Bovendien moet ik eens fatsoenlijke foto's maken voor een advertentie e.d.

Ik ben de laatste paar dagen pas een beetje fanatiek voor een cabrio aan het kijken en heb contact met een paar verkopers via mail.
Het liefste zou ik de Lexus eerst verkocht hebben en dan op zoek gaan naar een cabrio maar dan is er kans dat we net niet snel iets naar ons zin/budget vinden.
 
Re: Niek met IS200(komt misschien te koop)

Ja snap ik, maar hou rekening mee dat je alleen mag posten als je zeker weten weet dat je hem wilt verkopen. :)
 
Re: Niek met IS200(komt misschien te koop)

Ondertussen hebben we een paar cabrio's proefgereden, Saab 9-3 cabrio(afgeleide van de Sportsedan) Turbo getunend naar 250pk en een 318Ci cabrio maar het wauwgevoel ontbrak nog.
Verder hebben we er nog meer bekeken dan gereden, velen vallen al af vanwege de staat van ex- en interieur. Veel jongere auto's met minder kilometers zien er slechter uit dan onze Lexus.
Als we dan na een proefrit weer in onze Lexus stappen dan zeggen we tegen elkaar "toch rijdt onze Lexus wel lekker h??!!!" Jammer dat het geen cabrio is..................

Onze zoektocht gaat rustig aan door maar om nog wat langer in de Lexus te rijden is geen straf. :D
 
Re: Niek met IS200(komt misschien te koop)

Morgen gaan we onze "nieuwe" cabrio ophalen, onze IS200 wordt dus verkocht.

Ik heb nog geen tijd gehad om fatsoenlijke foto's van de Lexus te maken, zodra dit het geval is dan plaats ik
een advertentie in het "te koop" topic.
Op andere sites staat de auto ook nog niet te koop om bovenstaande reden.
 
Re: Niek met IS200(komt misschien te koop)

Jammer :( Maar gefeliciteerd met de nieuwe auto :rulez:
 
Re: Niek met IS200(komt misschien te koop)

Dank je Hube!

Het liefst zouden we de Lexus ook houden maar dan wordt ons wagenpark wel erg groot en de vaste lasten gaan ook door.
 
Re: Niek met IS200(komt misschien te koop)

Dat is logisch. Ik ben zelf ook op zoek geweest naar een leuke cabrio voor ik mijn huidige kocht. Ik kwam zelf steeds bij BMW uit (hardtop) en dat wilde ik het forum niet aan doen ;) Uiteindelijk gekozen voor de "slimme" optie en opnieuw voor de IS250 gegaan. Ik had ook de IS250c willen doen, maar voor dat extra geld had ik meer vermogen gewild.

Maar hoe dan ook, auto = emotie en dat kost geld. Ik wou soms dat mijn auto de waardevastheid had van een boot.
 
Re: Niek met IS200(komt misschien te koop)

Bij ons ging de keus voornamelijk tussen een Saab 9-3 van de Sportsedan afgeleide cabrio, BMW E46 cabrio en een Audi A4 cabrio.
Toen ik de A4 cabrio voor het eerst zag in Brussel op de Autosalon in 2002 of 2003 was ik al onder de indruk van dat model en de afwerking toen ik er eens in ging zitten.
Uiteindelijk staat er dan sinds gisteren eentje van onszelf op de oprit, weliswaar geen nieuwe want die gaat boven ons budget.
Qua betrouwbaarheid en onderhoudskosten heb ik meer vertrouwen in een Lexus IS250 cabrio maar die vinden we nu eenmaal minder mooi dan een Audi A4 en een auto kopen is bij ons ook een stukje emotie.