Re: Niek met IS200(komt misschien te koop)
Inmiddels heeft onze IS200 een retourtje Oostenrijk achter de rug, dus weer bijna 2000km erbij op de teller.
Vorige week zaterdag eerst een tussenstop voor een evenement in Duitsland en 's zondags doorgereden naar Serfaus.
De week ervoor en ook 's zaterdags was er ruim een meter sneeuw gevallen op onze bestemming dus wij hadden geluk dat de wegen zo goed als vrij waren. In Vorarlberg en rond M?nchen waren nog problemen maar gelukkig was de Fernpass vrij. Na de Fernpass wel een kleine omweg moeten rijden vanwege een afgesloten weg.
De weg van Ried naar Fiss, met zo'n 10 haardspeldbochten heb ik nog zonder kettingen(wel wintrbanden) gereden maar aangezien ik wist van voorgaande bezoeken aan ons pension dat we nog een klimmetje in het dorp kregen heb ik voor de zekerheid de sneeuwkettingen maar even gemonteerd. Ik had thuis al eens geoefend en mede dankzij het goede systeem lagen ze er snel op.
Het was goed dat ze erop zaten want in het dorp lag er nog een laag van losgereden sneeuw, pekel en zand maar de Lex reed er met de kettingen en de "snow"stand aan moeiteloos doorheen.
Na het lossen van de bagage mocht ie lekker een weekje uitrusten van de reis in een parkeergarage bij de entree van Serfaus.
Na een heerlijke week met veel zon en sneeuw zijn we afgelopen zondag over droge en sneeuwvrije wegen naar huis gereden, na 8,5u incl. stopjes hadden we de +/-950km achter de rug.
Op de terugreis heb ik eens gekeken naar het verbruik op de Autobahn met hoge snelheden met uitschieters naar 200km/u gps en 11l/100km vind ik netjes.
Kortom, we hadden geen spijt dat onze IS200 nog niet verkocht is. Blijft toch een heerlijke reisauto!