Niek met IS200

Re: Niek met IS200(komt misschien te koop)

Inmiddels staat onze IS200 weer op winterwielen/banden sinds gisteren, als er nog sneeuw komt dan zijn we er klaar voor en er staat nog een retourtje Oostenrijk op de planning. :)

toch wel leuk dat je hemhebt gehouden :) , tenmisnte voorlopig denk nog..

Alan zei:
toch wel leuk dat je hemhebt gehouden :) , tenmisnte voorlopig denk nog..

Als ik geen koper heb dan heb ik weinig keus ook natuurlijk.:)

Nu had ik wel wat meer moeite kunnen doen door op meer sites te adverteren en niet enkel hier en op een regionale site.
Verder hingen er papieren "te koop" op maar die moest ik een tijdje terug allemaal verwijderen tijdens een politiecontrole hier net over de grens in Belgi?. Schijnbaar mag dat daar niet en ik moest ze gelijk verwijderen terwijl ik wachtte tot ze via NL nagetrokken hadden of de Lexus wel van mij was.
Ik reed na mijn werk even een paar km de grens over om de Lexus af te spuiten in een wasbox maar ik was de autopapieren vergeten. Gelukkig had ik mijn rijbewijs en identiteitskaart w?l bij maar ik heb daar evengoed zeker een uur gewacht.

De IS200 blijft een heerlijke auto om in te rijden en dan sparen we in de winter onze A4 cabrio een beetje. In het voorjaar zien we wel weer verder. :)

p.s. De vorige eigenaar van onze IS200 had erna een IS250 maar die heeft hij inmiddels ingeruild op een nieuwe Toyota Auris Hybride.

Hey een mede zeeuw :D

Mooie IS heb je daar!

:smerig: wat hebben die zeeuwen een raar dialect :P dacht dat die limbo's al raar waren....

Kom uut westen (sinte pier). :D
Wa kom gie vandaan dan?

Inmiddels heeft onze IS200 een retourtje Oostenrijk achter de rug, dus weer bijna 2000km erbij op de teller.
Vorige week zaterdag eerst een tussenstop voor een evenement in Duitsland en 's zondags doorgereden naar Serfaus.
De week ervoor en ook 's zaterdags was er ruim een meter sneeuw gevallen op onze bestemming dus wij hadden geluk dat de wegen zo goed als vrij waren. In Vorarlberg en rond M?nchen waren nog problemen maar gelukkig was de Fernpass vrij. Na de Fernpass wel een kleine omweg moeten rijden vanwege een afgesloten weg.
De weg van Ried naar Fiss, met zo'n 10 haardspeldbochten heb ik nog zonder kettingen(wel wintrbanden) gereden maar aangezien ik wist van voorgaande bezoeken aan ons pension dat we nog een klimmetje in het dorp kregen heb ik voor de zekerheid de sneeuwkettingen maar even gemonteerd. Ik had thuis al eens geoefend en mede dankzij het goede systeem lagen ze er snel op.
Het was goed dat ze erop zaten want in het dorp lag er nog een laag van losgereden sneeuw, pekel en zand maar de Lex reed er met de kettingen en de "snow"stand aan moeiteloos doorheen.
Na het lossen van de bagage mocht ie lekker een weekje uitrusten van de reis in een parkeergarage bij de entree van Serfaus.
Na een heerlijke week met veel zon en sneeuw zijn we afgelopen zondag over droge en sneeuwvrije wegen naar huis gereden, na 8,5u incl. stopjes hadden we de +/-950km achter de rug.
Op de terugreis heb ik eens gekeken naar het verbruik op de Autobahn met hoge snelheden met uitschieters naar 200km/u gps en 11l/100km vind ik netjes.

Kortom, we hadden geen spijt dat onze IS200 nog niet verkocht is. Blijft toch een heerlijke reisauto! :)

Voorlopig staat ie even niet te koop tenzij er toevallig iemand interesse heeft. Het "komt misschien te koop" kan ik niet uit mijn openingstopic krijgen.

Er zitten goede winterbanden op maar in Serfaus waren kettingen verplicht en daar werd ook op gecontroleerd dus dan heb je geen keus. Werden ze eindelijk eens gebruikt, voorgaande jaren wel mee genomen maar nooit nodig gehad.

De Franse gendarmes gaven me vorige jaar ook aan dat ik moest kettingen leggen. Wat tekst en uitleg moeten geven over spijkers en ze hebben me alsnog laten gaan.

NIEKIS200 zei:
Voorlopig staat ie even niet te koop tenzij er toevallig iemand interesse heeft. Het "komt misschien te koop" kan ik niet uit mijn openingstopic krijgen.

Fixed!

Vandaag is onze IS200 weer zonder opmerkingen apk goedgekeurd voor een jaar tot febr.2013. :)
Tevens de motorolie+filter laten verversen.

Afgelopen weekend weer een weekendje weg geweest met de IS200, blijft toch een lekkere reisauto die door het lekkere motorgeluid ook nog wat beleving biedt.
Dit weekend mocht ik ook een stukje in een Audi A5 Coup? 2.0l TFSI rijden, een prachtige auto om te zien maar ik mistte een mooi motorgeluid. Verder vond ik de A5 wat zoekerig bij veel gas in een lage versnelling, dit had mijn Saab 9-3 bj.2000 destijds ook maar had ik van de A5 niet verwacht.
Misschien was de bandenspanning niet correct o.i.d..................ik heb er maar een kleine 10km in gereden op een binnenweg dus was ook maar een korte impressie natuurlijk.
Comfortabel veel snelwegkilometers rijden zal de A5 goed af gaan maar een sportieve auto is het beslist niet. Dan vind ik de IS200 ondanks dat die ook niet licht is veel lichtvoetiger aanvoelen op binnenweggetjes en het geluid van de 6-cylinder geeft net dat stukje beleving wat ik bij de A5 mis.
Let op, ik vind de A5 beslist mooier dan mijn IS200 maar ik zou de meerprijs daar niet voor over hebben.