Niek met IS200

denk dat weinig mensen die mening hier delen :P maar een ieder heeft het recht natuurlijk!

je blijft het te vaak zien op de weg die auto daarom zou ik er al niet voor kiezen..
 
Of je het mooi vindt of niet, een A5 ziet er toch wel wat moderner uit dan een IS200 van bj.2000 vind ik en dat is toch logisch ook?!
Het is juist een compliment voor de Lexus dat ik die leuker vind qua beleving!!!
Beleving speelt bij mij een grote rol wat auto's betreft en daarbij ben ik niet merkentrouw, naast de IS200 hebben we een Audi :) A4 3.0 V6 cabrio en een Honda S2000.
De A4 is leuk omdat het een cabrio is en vanwege de 6-cylinder en de S2000 is pure fun op wielen!!!
De IS200 heb ik destijds gekocht toen mijn vriendin haar leaseauto moest inleveren en we snel een alternatief moesten hebben. Toevallig had een collega van mij de IS200 te koop wegens aanschaf van een IS250(heeft hij inmiddels ingeruild voor een Auris Hybride).
Aanvankelijk reed mijn vriendin de meeste kilometers in de IS200 maar nu ik er zelf wat meer in gereden heb, ga ik me steeds meer aan de auto hechten en daarbij speelt de 6-cylinder een grote rol. Vorige week kreeg ik een Honda Accord Tourer 2.0 4-cylinder mee van de garage waar ik klant ben, alles erop en eraan maar mede door het ontbreken van een mooi motorgeluid te saai voor mij.
Niet dat ik hem nieuw zou kopen, te duur voor mij, maar de nieuwe GT86 van Toyota en de Subaru versie daarvan zouden wel weer eens hele leuke auto's kunnen zijn qua beleving. Qua prestaties op papier langzamer dan veel voorwielaangedreven hothatch's maar FUN met hoofdletters net als bij de S2000.
 
Vanmiddag heb ik de bougies van onze IS200 eens vervangen. Ik had ze al een tijdje liggen maar nog niet gemonteerd, omdat ik tegen het werk op zag.
Heel veel wordt er momenteel niet mee gereden aangezien mijn vriendin momenteel in de buurt werkt en ik ga altijd met de fiets naar mijn werk.
In onze vrije tijd zijn we in de zomer meestal met onze S2000 of A4 cabrio op pad.

Ik heb het idee dat de motor mooier stationair draait dan voorheen. Ik stond met vuile handen dus mijn vriendin heeft even een testrondje gereden.
Binenkort zal ik zelf eens rijden en ook eens een nieuw luchtfilter kopen en monteren.

Het blijft een heerlijke auto waar ik moeilijk afscheid van kan nemen, hoewel ie eigenlijk overbodig geworden is.
 
Ondertussen heb ik een nieuw lucht- en interieurfilter in huis. Als mijn vriendin thuis is van haar werk met de IS dan zal ik ze eens monteren.
Vanmorgen kreeg ik een sms van mijn vriendin dat ze de 200000km op de teller had zien passeren. :)
 
Zojuist lucht- en interieurfilter vervangen. Dankzij dit forum wist ik te vinden waar het interieurfilter zit :rulez: , achter het dashboardkastje namelijk.
Op het filter staat een pijl van de luchtstroom, deze heb ik zo gemonteerd dat de pijl naar beneden wijst. Is dat de juiste wijze? Onder het filter draait de ventilator.

Ik denk dat de Lexus voorlopig wel gaat blijven, dan kan de Audi deze winter evenals vorige winter weer binnen overwinteren. W?l overweeg ik de Lexus na de winter in te ruilen voor een Mini Cooper S (Works) of eerder als ik iets tegen kom wat ik niet kan laten staan.
Toch zal ik moeite hebben om de Lexus te laten gaan. Toch gek dat je met sommige auto's een soort band kunt opbouwen..........of ben ik nou gek?! :)
 
Van de week ben ik een eind gaan rijden met de IS, rijdt merkbaar beter met de nieuwe bougies en luchtfilter. :rulez:
Binnenkort gaan we misschien even naar Duitsland, als de weg vrij is eens kijken wat ie presteert op de Autobahn.
 
Afgelopen weekend +/-212km/u op de Tomtom aangetikt op de Autobahn, er zat nog iets meer in maar het werd me te druk om dit veilig te testen.
Motor lijkt me dus nog gezond na 12 jaar en 2ton op de teller. :rulez:
 
Goed bezig, ff goed warm gereden dus, haha.
Ik dacht dat ze begrensd waren op 215km/h, dit is dus niet zo. HIEPHOI