Oude kaarten in Navigatiesysteem CT200H

Pro

Nieuw hier
31 mrt 2011
5
0
0
Hallo allemaal,

ik ben sinds 1 dag in het bezit van een spinternieuwe zwarte Lexus CT200H Business Line Pro met navigatie optie.

De auto bevalt me heel goed en ik vind 'm in het echt nog mooier dan op een plaatjes, maar.....

Wat me opvalt is dat de kaarten in het navigatiesysteem behoorlijk oud zijn.
Op de route van mijn werk naar huis (een stukje van slechts 15 kilometer) zijn 2 op- en afritten naar de snelweg, waar ik gebruik van zou moeten maken. Deze op- en afrit staan echter niet op de meegeleverde kaarten en ik word dus een verkeerde kant opgestuurd (zelfs een doodlopende weg in). Beide op- en afritten bestaan al minimaal 1,5 tot 2 jaar en ik vind het dus heel raar dat deze niet bekend zijn.

Zijn er meer gebruikers die dit opgevallen is?
Welke versie van de kaarten/software hebben jullie?

Bedankt voor de info alvast!
 

thijsr

Hoort erbij
29 aug 2011
34
0
0
Er zijn ?berhaupt maar weinig automotive navigatystemen die kunnen tippen aan draagbare navi of een app op je smartphone. Dit geldt ook voor andere merken auto en inbouw apparatuur.
Hier krijg je voor terug een mooi en groot ingebouwd scherm met allerlei andere opties en 4 extra boxen.
Nadelen zijn geen melding van flitsers en zwakke verkeersinfo.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik heb de instructies gevolgd, maar kwam in Amsterdam over wegen en straatjes waar ik nog nooit was geweest. Erg gecompliceert trouwens, want het was constant rechts en links afslaan, terwijl mijn vorige navi gewoon een simpelere direct weg aangaf.

Bestaat er eigenlijk een mogelijkheid om b.v. voorkeuren voor routes in te geven? Zoiets als snelste of kortste route, vermijden snelwegen e.d, wat je wel ziet op b.v. TomTom en aanverwant.

On-topic:
Lexus lijkt dus adequaat te reageren op de 'oude kaarten' kwestie, gezien de huidige uitleveringen.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
GPS-10 zei:
Ik heb de instructies gevolgd, maar kwam in Amsterdam over wegen en straatjes waar ik nog nooit was geweest. Erg gecompliceert trouwens, want het was constant rechts en links afslaan, terwijl mijn vorige navi gewoon een simpelere direct weg aangaf.

Bestaat er eigenlijk een mogelijkheid om b.v. voorkeuren voor routes in te geven? Zoiets als snelste of kortste route, vermijden snelwegen e.d, wat je wel ziet op b.v. TomTom en aanverwant.

On-topic:
Lexus lijkt dus adequaat te reageren op de 'oude kaarten' kwestie, gezien de huidige uitleveringen.


Dat is mogelijk. Keuze, zelfs aangegeven in diverse kleuren, kan je op de kaart ook zien welke route keuze je kan maken.

Robbert-Jan
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Duidelijk. Ik doelde een beetje op het gegeven dat een snelste of kortste route kan uitmaken bij het berekenen van een 'effici?nt' traject.

Sorry voor off-topic ;)
 

Rembrand20

Hoort erbij
26 sep 2011
85
0
0
Omdat als het goed is in november er een update is uitgekomen. Dus alle auto die in november, december januari enzo. met de nieuwe kaarten uitgeleverd wordt.

Het schijnt dat de kaarten er in de fabriek worden opgezet en niet bij de dealer.

Maar ja eigenlijk gewoon omdat ik het kan! :D