Overhauling the rusty LS400

Ik had er nooit aan moeten beginnen, het ene lampje na het andere lampje weigert te werken.
Uiteindelijk wou ik een waarschuwing krijgen als er een deur openstaat, nou dat werkt !
Het lampje economy bleef donker samen met de gele lamp die zuinig aangeeft, na een 10 minuutjes gereden te hebben lichtte alle 2 de lampjes alsnog op ?? Schiet mij maar lek maar dit is sleutelen met bijwerkingen en vertraagde reacties.
Alleen de andere wensen blijven dromen:

geen reserve lampje brandstof niveau
wel een airbag lampje dat blijft branden
het kleine grijze platte fittingje voor de waarschuwing : achterlicht defect ontbreekt nu.

Nou bedankt Prinssen je bent een reddende engel, het kwam niet geheel overeen maar toen ik de accu weer aan had gesloten en de stekker van de vlotter eruit trok zakte ie heel mooi terug naar onder de E. Ik wist niet dat ie zover kon zakken. Vol goede moed stap 2 overgeslagen met de gedachte dat hij dan ook wel naar boven zal gaan als ik pin 2+ 3 met de voltmeter meet. Maar de naald zakt niet als ik het contact uitzet.

Ik ga zo meteen verder met meten mss dat ik dan ontdek dat er toch iets stuk is.
Gelukkig zweeft ie nog wel ......


:worship:
 
wat betreft de 2 platte platen in de bumper ?
Ik denk dat het een dure antenne is voor tv ontvangst of een GPS antenne voor track en trace.
Wat er nog bij hoort is toentertijd verwijdert, wel jammer.
Ik zal de onderzijde bumper moeten verwijderen of van binnen uit via die luchtkokers in de kofferbak van zwart plastic. Dan pas kan Ik ze eruit halen schoonmaken en kijken wat de waardes zijn en wat het nou echt is.

Ik blijf ook visioenen houden dat iemand 10.000 eu is verloren in de LS ergens onder de achterbank ...

:rulez:
 
o ja heeft er iemand een pdf hoe ik de middenconsole verwijder en een lampje vervang van de normal en high suspension mode. Hij brand wel op de dash maar niet op de knop zelf.

Soms moet ik de midden console automaathendel opstarten met een teder klopje op het nephouten bovenfront want anders blijft de drive aanduiding op de middenconsole zwart dus geen stroom.

druk druk druk dit zijn de dagen dat ik liever geen kinderen heb en niet getrouwd ben.

:D
 
Lexter zei:
ik heb dus een 1992 UCF10L AEPGKW en op die website http://www.werkplaatshandboeken.tk/ verkopen ze alleen deze 1995-2000 Bijzonderheden---UCF20 en UCF20-11.

Iemand een tip waar ik de juiste handwerkboeken kan kopen ?

Op ebay.com worden deze regelmatig aangeboden, in boekvorm zijn deze aardig aan de prijs op cd-rom voor een paar dollar

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1990-Lex ... Literature

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Lexus-LS ... Literature

Meten is weten, als je weet wat je meet
geduld en een goede voorbereiding scheelt een hoop ellende

succes
Henny
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Kijk eens op lexls.com.
Daar staan veel tutorials.

Airbaglampje aan?
Zeker contact aangezet zonder dat het dashboard aangesloten was?
Dan blijft ie permanent aan, is een trucje voor om weer uit te krijgen.

Volgens mij zit er geen lampje in de schakelaar.. Bij mij niet iig.

Succes iig
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

prinssen zei:
Kijk eens op lexls.com.
Daar staan veel tutorials.

Airbaglampje aan?
Zeker contact aangezet zonder dat het dashboard aangesloten was?
Dan blijft ie permanent aan, is een trucje voor om weer uit te krijgen.

Volgens mij zit er geen lampje in de schakelaar.. Bij mij niet iig.

Succes iig

Er zitten lampjes in de schakelaars op het middenconsole, deze schakelen mee met je verlichting
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

beste Henny,

Natuurlijk heb ik dat gedaan, ik trek de onrust letterlijk aan als een magneet.
Dat terwijl de LS mij moet ontspannen, ik heb ondertussen het volgende gedaan:

Het meten op pin 2+ 3 lukt niet simpelweg omdat ik de nummering niet ken, er zijn wel 3 draadjes maar ik kan het risico niet nemen omdat ik de kans heb 1+3 te gebruiken.
Dus ik heb de tank volgegooid en nu staat ie op vol, ik heb de dagteller op 0 km gedrukt en we zien wel of de naald van de brandstof tank daalt als het contact uit staat.

Ik heb vandaag wel fotos gemaakt misschien dat jullie daar nog opgewonden van raken !

Modedit GPS-10: op verzoek foto's verwijderd.


Dit is de plek waar de 1 van de 2 antennas zit.

plekantennna.jpg
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

en dit is de binnenkant kofferuimte en achter die zwarte plastic lucht en water afvoer zit de antenna.
Is dus alleen te zien met het oog als je eronder ligt. Het is opzettelijk zo moeilijk en onbereikbaar gemonteerd met een reden ?

pc150014.jpg
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

DVB/TV antenne's dienen op voor- en achterruit te worden gemonteerd voor een goed ontvangst, zo'n 8cm van boven en vanuit de kant. bij voorkeur dus kruislings tegen over elkaar en verticaal. Ik betwijfel dat het spul waar je het over heb daarvoor bedoeld is, het ontvangst moet in ieder geval betreurenswaardig zijn geweest.

Lampje van de brandstofmeter dient inderdaad te gaan branden ruim voordat de naald op Empty komt.

Airbag lampje komt inderdaad door een auto onder spanning zonder instrumentarium. Het complete instrumentarium dient gemonteerd te zijn trouwens, Als het zwarte raam mist gaat SRS ook in foutmelding. Het is handmatig te wissen, of de Lexus dealer kan je helpen door hem aan de computer te koppelen. Ik heb het geprobeerd met een andere computer te wissen, die kon ze wel lezen, maar niet wissen als ik er om vroeg :neutral: , misschien heb jij wel geluk

89-92 instrumentariums zijn al bijzonder afwijkend in opbouw in vergelijking met 93-94 type's, laat staan met +95

Zoals Henny al zei zitten er lampjes in de knoppen van de luchtvering/ECT.

Garage boeken kan je op Ebay vinden, neem er eentje voor 89-92, want 93-94 verschilt toch wel enigszins op wat fronten. Ze zijn inderdaad niet goedkoop, ik meen dat ik er $150,- voor heb betaald
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Bedankt voor de replies, de LS ligt half uit elkaar ik zal een horror foto maken omdat het zo lekker weertje is vandaag.
Die lampjes in de schakelaars zijn niet op voorraad in ieder geval niet waar ze dat zouden moeten zijn.
Wedden dat Jelmer doosjes vol heeft met sloop onderdelen van cockpits, fitingen, meters, lampjes, behuizingen.

Lampje voor de airbag ook niet.
Ondertussen sloop ik alles, en breek alles af.
Ach ja geduld he ....

Werkboek kopen via EBay duurt langer dan dit weekend.
Internet en dit forum is nu mijn werkboek.

:worship:
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

pfff.... je verzamelt wat over de jaren ja :mrgreen:

..maar ik heb ook wel dingen weg gedaan waar ik spijt van heb, zoals een zwikkie luchtvering onderdelen

Ik zelf heb ook wat dooie lampjes in mijn laatste project auto op dezelfde plek

wees voorzichtig met dat instrumentarium, die dingen zijn gevoelig :mrgreen:
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

te laat Jelmer er brand steeds minder, omdat ik niet weet wat er hoort te branden is het ff wennen.

Brandstof reserve off
Koelvloeistof niveau off
Waarschuwingslampje temperatuur waterkoeling off

maar hij blijft zweven en ik zweef lekker mee !!

:D ik moet een 2de LS400 hebben om in te rijden en 1 om in te prutsen dat is minder stress en het experimenteert wat fijner.

Salut
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Het toeval wil dat ik een LS400 ga weg doen, niet dat ik propaganda wil verspreiden hoor. ;)
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

In onderdelen heb ik er nog wel 1 voor je..
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Hoi Lexter,

Die dingen in je achterbumper is een GSM antenne voor de autotelefoon, heb ik vroeger wel eens ingebouwd, lekker laten zitten en niet meer aan denken......
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Zo ik heb wel wat goed nieuws en slecht nieuws ... lol

De waterkoelingsvloeistof verdween mysterieus hij loopt prima dus op een gegeven moment was het gewoon op.
Sinds ik uit Afrika terug ben leg ik altijd een rubberen matje in de auto voor het geval dat !
Je weet maar nooit, vooral radiateur doppen en hun rubberen lederen o-ringen drogen vaak uit en breken af als je het aanraakt, zeker na 20 jaar.
Op de goede oude parking ter plekke gefixed. Dat is nu weer helemaal beter als nieuw en kostte me niets.

De CD wisselaar was al uitgebouwd dan vraag je je meteen af waarom dan ? Nou heb ik hem eer gister aangesloten maar hij geeft een error. CD-rom erin gedaan nog steeds een error, die klinkt als ERR.
Dus heb ik weinig keuze en nog minder tijd maar wel een aantal leuke MP3 spelers waaronder mijn X5.
Die zou een boel goed maken als ik hem kon aansluiten op de oude Pioneer en dat kan want Maarten heeft voor ons wat onderzoek verricht naar 3 verdacht pinnen die een aux blijken te zijn.

p1290009i.jpg


p1290013.jpg


p1290011y.jpg


Ondanks dat het board van Maarten duidelijk aangeeft dat het LGR en nummertje 707 ( 704 bij mij) komt alles overeen.
Kennelijk heb ik een oudere radio maar ik gok het erop dus van links naar recht L G R ( left ground right )?
Ik heb weinig in huis maar het wordt een oude kop telefoonkabel die heeft rood wit zwart dan ga ik ervan uit dat rood right is en wit left en zwart ground. Op deze kabel soldeer ik een vrouwtjes headphoneplug die ik ergens ff snel uit sloop.

Iemand bezwaar tegen dit plan ?

:X
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

ik snap die topic alleen niet helemaal omdat ik nog nooit een cd-rom heb afgespeeld maar als ik het goed begrijp moet er een uitgang opengaan als je er een blanke cd-rom is stopt en op repeat drukt op de console ?
Alleen dan gaan deze 3 pinnen open en heb je een audio in gecre?erd ?
En zo gaan deze 3 pinnen ook open als je tape in drukt op de console en de 2 schakelaartjes doorverbind zodat ie altijd denkt dat er een tape in het deck zit.

Maarten lijkt mij een Hollander of niet ?
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Jelmer zei:
Het toeval wil dat ik een LS400 ga weg doen, niet dat ik propaganda wil verspreiden hoor. ;)

Ik wil wel maar die eeuwige plaats ....

Joep zei:
In onderdelen heb ik er nog wel 1 voor je..

Ik heb geen plek wel cash

Wel serieuze behoefte aan onderdelen misschien is wat weggooien ?

:worship:
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

Heb ik gelukkig de perfecte 3-polige stekker gevonden reeds voor gesoldeerd op een oude CarPC audio out of in. Daarom nooit iets weg gooien vandaag word ik eraan herinnerd. Wat het zou gaan kosten aan alleen al benzine om deze perfecte aansluiting te vinden.

De picas van deze verfijnde afwerking ( ahum) komen snel ik moet nu alles in elkaar schroeven in de LS test bench zetten en hopen dat ik nu wel succes heb want de domper met CD rom wisselaar was te verwachten.

Airco deed het niet
Remote controller ook niet ( heb ik een aftermarket voor klaar liggen)
CD wisselaar niet ( wordt gebypassed met iets beters.)

It feels good to penetrate the LS, yes it does ....

:worship:
 
Re: My first LS 400 bouwjaar 1991

de hamvraag is dus :

Wat moet ik nou exact doen doen ?
Want als de CD wisselaar al ERR geeft waarom zou hij dan wel met een blanke CD-Rom in repeat modus die aux openen ? ( Daarom lutser probeer het dan eerst voor je je tapedeck sloopt)
Als ik de cassettedeck ingang wil gebruiken moet ik dus eerst die 2 switches aanpakken of niet ? ( Niet als je de cdrom aux in eerst test zonder lege cdrom wel met cartridge )

Nee het werkt nog niet moet het nog testen, maar wil het er niet meer uithalen en openmaken.

Groet

Lexter