Project Blue-Eyes IS220D: verkocht, BMW 335D gekocht

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Allen,

conform verzoek van het forum beheer om de geschiedenis van de wagen in dit topic te plaatsen i.p.v. een kennismakingtopic.

Bij deze.


Gewenste aanpassingen:
- Chiptuning
- 18 velgen
- Brede banden (255 of 265 achter, 235 voor)
- Ramen tinten
- Verlaging
- Navigatie
- Dakspoiler
- Kofferbakspoiler
- Shark fin antenna
- Xenon verlichting
- Parkeersensoren achter
- Trekhaak demontabel maken (sleutel niet meegeleverd)

Very nice to have:
- Dubbele uitluit / andere achterbumper (? la IS250 / 350)
- Flyaudio navigatie / LCD scherm / etc
- Leren bekleding indien tegen een mooie prijs
- 19" Origineel Lexus velgen / 200% kwaliteit imitatie
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Aankoop

Lexus IS220D, Business Edition, mei 2006, 143.000 km op de teller. Licht beige interieur, 17" velgen en een trekhaak. De kleur is 1G0, dark granite.
Lak 8/10.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.





Op zoek op het internet vind ik de mijne, een advertentie foto ;)


lexus005.jpg
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Navigatie

Navigatie is een zeer handig iets. Aangezien er geen ingebouwde navigatie voorhanden is rest me niets anders dan aftermarket.
De keuze is een Tom Tom (of iets gelijkwaardigs) of een aftermarket inbouw systeem zoals bijvoorbeeld de Flyaudio.

De Flyaudio valt af wegens de kosten (1500-1700 euro).
Ik ben voor een Navigon gegaan (iedereen heeft een Tom Tom, dus ik niet). Een mooie 5" scherm.
Navigatie aan de voorruit vind ik lelijk dus een Broditt houder gekocht (aanrader!).
Deze is door een lokale autotuningsbedrijf voor een paar tientjes ingebouwd.

De afvaller (op dat moment :) ):
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


De winnaar:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.



Broditclip (foto is van een Engelse wagen):
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Na inbouw:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Xenon en parkeersensoren

Na enige voorlichting op dit forum bij Lince Electronics de Xenon gekocht en laten inbouwen. Dit samen met de parkeersensoren.
Als service van Lince Electronics LED's gekregen voor de stadslichten. Anders staat het zo raar, wit en "geel" naast elkaar. Ik had hier zelf nooit aan gedacht, goed dat meedenken. En de prijs was helemaal top, gratis!
Het was gezellig, daarom duurde het langer (volgens de andere heren :D).
Alan kwam ook langs om te helpen en 2 banden af te leveren die ik van hem had gekocht.


Xenon:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.



Parkeersensoren:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Velgen en verlaging aanschaf:

Na vele vragen, wat zoekwerk op onderstaand uitgekomen. Het is de bedoeling deze verlagingsveren mee te nemen naar een volgende IS220D. De velgen zijn een tussenfase (bij aanschaf definitief, maar inmiddels andere gedachtes gekregen).
De banden worden opgereden en dan worden deze velgen of verkocht, of als wintervelgen gebruikt. Ik denk dat ik ze verkoop, de originele 17"velgen heb ik nog liggen. Deze kunnen dan voor de winterbanden worden ingezet.

BC racing coilovers
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.



ROTA Torque velgen, 18", ET48, 8.5J
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.



Banden:
Dunlop Sportmaxx GT 255/40/18 achter en Dunlop Sportmaxx GT 235/40/18 voor.
Banden gemonteerd:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Verlaging en montage velgen
Wil, bekent op het forum, boodt mij aan de verlaging uit te voeren. Dit samen met een maat van hem. Locatie, Show Off Import te Dongen.
Geweldig mooi aanbod en uiteraard gebruik van gemaak!
Helaas geen foto's gemaakt, het toestel is thuis blijven liggen. De wagen is fors verlaagd, voor zo'n 7-9 cm (schatting). De IS220D heeft een enorm lelijk gat boven de voorwielen.
Een eerste setting leerde dat de wagen te ver was verlaagd (op standje standaard af fabriek!). Derhalve de voorkant weer iets omhoog gebracht. Eindresultaat een verlaging van zo'n 5 cm achter, 5 - 7 cm voor.

Enkele dagen de wagen nog laten uitlijnen bij een bandenboer keten hier in Lelystad.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


De verlaging was toch te fors. Ik heb mezelf de tijd gegeven om er aan te wennen, maar ik blijf het te laag vinden.
Derhalve de krik gepakt en de wagen achter met 2,5 cm verhoogd.
Voor ga ik waarschijnlijk ook nog een halve cm verhogen, dit wegens 1 drempel die ik maar blijf raken, hoe scheef ik er ook overheen ga.

Verder moet door de verlaging (voor 5-7 cm) de lampen worden bijgesteld. Ik merk echt met nachtelijke ritten dat de lampen niet zo ver meer naar voren schijnen.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Spoilers / roof antenne

Toen ik de wagen kocht stond 1 ding alvast, spoilers. Geen sjonnie spoilers, en geen bodykit, maar een achterklep spoiler en een roofspoiler.
Overigens sjonnie spoiler is een persoonlijk iets en smaak. Een aantal mensen zullen dit al sjonnie vinden ;)

Ik heb de spoiler van Alor overgenomen, dank daarvoor. Ik begrijp van Alor dat hij van de verkoop spijt heeft en inmiddels zelf een nieuwe heeft besteld. Logisch, staat goed op een IS.

De roofspoiler is zwaar imitatie en op ebay gekocht. Deze is zeer gemakkelijk te verwijderen, dubbelzijdig tape op de achterruit.
In kleur gespoten, ik laat deze eerste enige tijd zitten om te wennen, om te kijken of ik dit echt zo mooi ga vinden.
Duidelijk is wel dat een roof antenna (shark fin) nu niet meer staat, het wordt te druk. De CT200H antenne is te groot.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Ramen tinten

Vandaag naar Autoglas Perfect in Rotterdam geweest voor een kuurtje ramen tinten. Al met al duurde dit 6 uur om alle ruiten behalve de voorruit te tinten.
Eerst even kennismaken, daarna wat uitleg en voorbeelden. Goed geholpen om de keuze te kunnen maken.

Alle zijramen werden uit de sponningen gehaald, weet ik hoeveel keer gewassen etc. De achterruit bleef zitten, maar de gehele achterbank, de hoedenplank werden verwijderd. Eerst aan de buitenkant afsnijden, in vorm maken, daarna aan de binnenkant plakken.
Mooi om te zien, 200% vakman. Doet dit al 8 jaar. Enorme service en een erg leuke dag gehad, leerzaam ook.
Veel geleerd, oa het verschil tussen de droge methode (talk) en de natte methode, water.

Aan het eind bij het monteren werd ook de hoedenplank schoongemaakt (veel schimmelvorming). Ik mocht zo niet wegrijden. En als toetje werd de wagen afgespoten, in de foam gezet, wederom gespoten, met shampoo gewassen, afgespoten en als laatste met een doek afgenomen (voor de foto's).


Kortom: super! Super service, kwaliteit en pas tevreden als het 100% in orde is!


Voorste zijruit 65% (ruiten waren al erg donker) en de achterste zijruiten / achterruit 35%.
Mijn doel is primair tinting tegen de zon, en de looks. Door de lichte interieur valt het minder op dat ik tinting heb, dus de gangster look is er niet, gelukkig :)


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.




Later zal ik betere foto's posten. Ik hoop nog foto's te krijgen van Autoglas Perfect. Op de huidige foto's is het niet goed te zien.


Op dit moment twijfel ik nog om de voorruit te laten doen. Valt niet erg op maar het scheelt enorm veel warmte in de wagen.
Punt is alleen dat dit wettelijk niet is toegestaan.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Chiptuning en filter

Ik wilde een betere koppelkromme en een motor die eerder en beter oppakt. Daarnaast ook nog een beter lopende motor bij lage toerentallen. Maar 1 keus, tuning. Daarnaast het voordeel van meer vermogen en koppel.

Ik heb dit gedaan bij Ventura tuning in Beilen (DR). Dit duurde ongeveer 2 uur. Waarvan 10 minuten montage, de rest was praten :) .
Ventura was het enige bedrijf wat mij kon overtuigen om de wagen te laten tunen.

Tegelijkertijd met de tuning heb ik ook direct K&N filter besteld en later zelf gemonteerd (nalevering). Daarnaast ook nog een reinigingset gekocht.
Meer lucht, nog iets beter lopende motor. En, besparing van filters bij de reguliere beurten. Ik heb een sticker geplakt met een waarschuwende tekst om deze filter niet te vervangen. Ik zal met een beurt dit nog even benoemen :) .

K&N filter:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Tuning:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


P1020761.JPG


vk22d4dtdi170pkgroot.png




Onderstaande teksten van de site van Ventura overgenomen:

Chiptuning Lexus

Ventura Is Lexus chiptuning specialist. Motorische aanpassingen (en software) van de Lexus IS 220 D 177 PK komt de sportiviteit zeer ten goede.

Chiptuning Lexus met de modernste Digitale techniek in Ventura diesel chiptuning modules.

Uw voordeel:
Goede Kwaliteit | Absoluut Veilig | Betaalbaar | Beste Resultaat | 30 % extra vermogen | Meer trekkracht | Soepele motor | Tot 13 % minder brandstofverbruik | Eenvoudige montage en demontage (dankzij originele fabrieksstekkers) | 3 Jaar productgarantie, incl garantiecertificaat | Overname van de motorgarantie (Optioneel) |Chiptuning Lexus IS 220 D 177 PK | Lexus Tuning Nederland

Gerenomeerde Lexus dealers mogen wij tot onze klant rekenen. Door het perfecte tuning resultaat zal uw Lexus IS 220 D veel fijner rijden.

Ventura chiptuning Lexus

Chiptuning Lexus IS 220 D 177 PK 400 NM
Lexus de Luxe sportieve Broer van Toyota heeft haar eertse model met een diesel motor uitgerust, de Lexus IS 220 D. Een prachtige Sportieve auto met zeer karakteristieke Lexus kenmerken. De Is 220 D werd voor de sportiviteit een achterwielaangedreven auto net als BMW dit doet en voor de motorisering werd bij Toyota in de keuken gekeken.De 2.2 D4d Cat motor met 177 PK en 400 NM heeft op papier mooie waarden. De motor werd in de lengte geplaatst (bij Toyota liggen deze D4d motoren dwarsgeplaatst) en door een sublieme isolatie is van een dieselmotor na rustig warm rijden nog maar weinig te bemerken.

Klachten over de Sportiviteit
Toch waren er gelijk vanaf het begin al de nodige Lexus IS 220 D eigenaren die niet tevreden waren over de prestaties van hun auto bij dagelijks gebruik. De auto miste motorisch sportiviteit, niet qua uitstraling die is prachtig en zeer elegant maar van 177 PK en 400 NM verwacht je toch een felle sportieve auto en dat komt er helaas niet uit.

De Lexus IS 220 D trekt matig onder de 2200 toeren en ook aan de 6 e versnelling heb je in Nederland weinig als je je netjes aan de snelheid houdt.Oorzaak te weinig koppel bij laag toerental en door een electronisch gefilterd (delayed/vertraagd gaspedaal) missen klanten de sportieve gasresponce. Het voelt aan alsof de auto eerst even aarzelt en dan pas geleidelijk tot leven komt, bij overschakelen wordt dit gevoel nog versterkt, de koppelopbouw verloopt dan veel te traag.

Gewicht verschil
Natuurlijk mag niet vergeten worden dat de Lexus IS 220 D 300 kilo zwaarder is dan een vergelijkbare Toyota Avensis, echter te weinig koppel bij een laag toerental de gasresponce vertraging en een te lange eindoverbrenging doen deze bolide geen goed. Inmiddels is er de sport uitvoering met een verkorte eindoverbrenging waardoor de 6 e versnelling in Nederland beter benut kan worden.Als u een Nieuwe Lexus IS 220 D overweegt aan te schaffen dan raden wij u zeker de sportversie aan !

Chiptuning Lexus IS 220 D
Ventura tuning heeft voor de Lexus IS 220 D rijders een prachtige Lexus tuning ontwikkelt. Intern tunen in de computer of chiptunen via de OBD is onmogelijk, i.v.m de Japanse Denso computer. Veilig ,simpel (zelf) te plaatsen dankzij originele Lexus stekkers en snel weer te verwijderen, zo is onze tuning dus ook ideaal voor leaserijders.

Wat past onze Ventura Chiptuning module aan
1 Digitaal wordt de curve van de diesel inspuitdruk aangepast.
2 Digitaal wordt de turbodruk opbouw aangepast i.c.m de maximale turbodruk
3 Inactief wordt de inspuitduur verlengd.
4 RDPF d.m.v Roet Diesel Partikel Filter wordt permanent het roetfilter van uw Lexus in de bewaakt
5 Selfscan, bij iedere start scanned onze tuning de data van het originele motormanagement. Wanneer uw Lexus een update krijgt bij de Lexusdealer dan past de tuning zichzelf hierop aan. deze dynamisch software i.p.v statisch (vaste waarden)voorkomt zo storingen die u wel krijgt bij vele andere tuners.


Internet:
K&N filter IS220D
Ventura Lexus tuning
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Re: Project Blue-Eyes IS220D

blue-eyes zei:
Allen,

conform verzoek van het forum beheer om de geschiedenis van de wagen in dit topic te plaatsen i.p.v. een kennismakingtopic.
Goh, wat een invloed dat beheer vwel niet heeft ;)

Maar je bent goed op weg!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Zeker! er is al aardig wat gedaan aan de auto! en lekkere vermogens toename :rulez:
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Dank!

Idd al veel gedaan maar er resten nog wat "kleine wensen".

Veel zaken waren niet de bedoeling, immers ik wil deze wagen max. 2 jaar houden en dan verder met een IS220D voorzien van leder en de ML audio / DVD/ LCD / inbouw navigatie.

Veren, velgen kan ik wel meenemen.

Anderzijds zit ik er nu aan te denken de wagen "op te rijden". Tot het moment dat de wagen te duur wordt in onderhoud.
Wel zal ik dan een Flyaudio aanschaffen en het gemis aan leder en de goede ML audio voor liefnemen.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Als ik er zelf op terug kijk, had ik beter naar een nieuwe kunnen overstappen, scheelt me een hoop werk.. maar ja, ik ben ook wel dol op het model dat ik heb, dat speelt bij mij ook een beetje mee ;)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Jelmer zei:
Als ik er zelf op terug kijk, had ik beter naar een nieuwe kunnen overstappen, scheelt me een hoop werk.. maar ja, ik ben ook wel dol op het model dat ik heb, dat speelt bij mij ook een beetje mee ;)
Op dit moment heb ik dat ook zeker met de IS220D (gedwongen diesel) maar ik weet niet of ik dat met 10 jaar nog heb.
Ik heb ook 2 kleine kinderen, als die groter zijn is de IS niet de meest geschikte wagen. Erg klein bemeten achterin!


Ik kom van een boerderij (inmiddels al lang verkocht), maar daar hadden we een eigen brug en alle gereedschappen die je maar nodig kon hebben.
Nu ik in de stad woon, belemmert me dat om zelf veel te doen. Daarnaast ben ik wat huiverig voor een eerste keer sleutelen, maar na gezien te hebben geen probleem.


Mooiste zou zijn een sloopwagen voor een mooie prijs met de ML nog ingebouwd. Maar ja, dat zal wel nooit gebeuren.
Ik weet er een, maar die kost in de sloop nog meer dan 10000 euro.
Nee helaas, dan maar de Flyaudio en oprijden :D
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Re: Project Blue-Eyes IS220D

En dan zit je nog met de kabelbomen? ik weet wel dat ik in mijn tweede LS zo een interieur met stoelverwarming kan stoppen (komt er ook in), alle kabels liggen gewoon klaar, ook voor de achterbank :rulez: heb alleen een knopje nodig bij de asbak, en die andere asbak waar dat op zit heb ik al geregeld... als dat alles is he :rulez:
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Ja, wellicht wel.
Stoelen schijnen ook voor de IS zo over te zetten te zijn. Maar ach, dat zijn extreme nice to have wensen ;)


Wellicht over 2 jaar een nieuwe IS halen, en bij de deal bedingen (indien bij garage gekocht) dat men de veren, etc. voor me overzet :D
Ik weet het gewoon niet. Maar het is leuk daar over na te denken.


Vooralsnog lekker rijden en genieten ;)



p.s.
Een IS350 / 250 is ook nog een optie. En dan weer gaan leasen ;) Dit om het nog maar even moeilijker te maken. Daarbij zal de 350 wel niet gaan, maar een mooie IS250 met wat in- en uitlaat aanpassingen voldoet ook zeer zeker :D
Dus teveel om over na te denken, zoals gezegd, eerst maar even genieten!
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Re: Project Blue-Eyes IS220D

Mooi update's man :rulez:

Die sensoren zijn netjes ingebouwd, mooi werk.

Vind het zonde dat jet hem terug naar boven moest zetten, lag zo mooi.
Misschien had ik een lagere ET gekozen, velgen zitten iets teveel naar binnen (maar is mijn mening h? ;) )
Anders een spacer steken.....
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Re: Project Blue-Eyes IS220D

@Alor, thx!

Daarom ben ik ook zo benieuwd naar je velgen :) . Ik wil wellicht toch 19" en dan velgen die wat "dichter" ogen. Ik denk dat deze velgen toch niet de 100% match zijn op mijn IS in huidige verschijning.
Hij is mooier dan ie nu oogt, ik verdenk de velgen daarvan.


@Esteban: spacers zijn onderweg. Ik durfde met de ET waarde niet verder te, dezelfde velg met een ET waarde lager zou al te breed zijn. En dat klopt ook wel, ik denk dat de bestelde spacers van 5mm wellicht al te groot zijn.
Ik ga proberen, indien niet passend, een maatje smaller bestellen.