Project Blue-Eyes IS220D: verkocht, BMW 335D gekocht

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
RoelVB zei:
Wat gaat de opvolger worden? Een Lexus neem ik aan! :O


Zolang Lexus geen fatsoenlijke diesel heeft gaat dat niet gebeuren. Heb het geprobeerd met de IS 220D maar moest ook bekennen dat dit een mispeer van Lexus is. En ik gold op het forum als de geluksvogel met de enige goede diesel :D

Best jammer. Het huidige IS 2 type vind ik samen met de 3 series coupe 2 van de mooiste wagens om te zien!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Met andere woorden, zal geen Lexus meer nemen aangezien ze alleen hybride maken :(
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Alan zei:
Met andere woorden, zal geen Lexus meer nemen aangezien ze alleen hybride maken :(


Nee. Ik ga met mijn KM's per jaar, tussen de 30 en 50K geen benzine rijden. En een hybride is dan nog lang niet zuinig genoeg om de strijd met diesel aan te kunnen.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
RoelVB zei:
Wat gaat de opvolger worden? Een Lexus neem ik aan! :O
Ik gok wel op een Jag XF 3.0D...kan je nog een mooie liefhebbersauto uit 2010/2011 met weinig km scoren. :)
 

ShayneThill

Nieuw hier
29 okt 2013
1
0
0
blue-eyes zei:
RoelVB zei:
Wat gaat de opvolger worden? Een Lexus neem ik aan! :O


Zolang Lexus geen fatsoenlijke diesel heeft gaat dat niet gebeuren. Heb het geprobeerd met de IS 220D maar moest ook bekennen dat dit een mispeer van Lexus is. En ik gold op het forum als de geluksvogel met de enige goede diesel :D

Best jammer. Het huidige IS 2 type vind ik samen met de 3 series coupe 2 van de mooiste wagens om te zien!
What is the best jammer? china jammer or us jammer?
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
GWS zei:
RoelVB zei:
Wat gaat de opvolger worden? Een Lexus neem ik aan! :O
Ik gok wel op een Jag XF 3.0D...kan je nog een mooie liefhebbersauto uit 2010/2011 met weinig km scoren. :)

Ik moest kiezen tussen A5, 335D en de XF. Het is de 335 geworden.


En nu? De wagen moet eerst maar eens verkocht worden, dat zal lastig genoeg zijn. Maar wat er dan gaat komen? Wellicht rationeel een 1.6D Golf of A3. 1/3 van de brandstofkosten, de helft minder belasting en verzekering en onderhoud door de helft.
Het is gewoon een centen kwestie. Door een Golf te gaan rijden bespaar ik 400-600 euro per maand. En dat is rete veel geld voor alleen een stuk extreme luxe en emotie......
Ik heb mijn emotie gehad, veel geld in auto's gestopt met veel liefde.
Met 2 uitschieters, toevallig 2 van de mooiste wagens te krijgen: IS en 3 serie coupe. Het is goed zo ;)
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Belasting en verzekering geloof ik wel maar van zeg 1 op 10 (gokje) naar 1 op 30 voor brandstofkosten dat weet ik nog zo net niet. Ook niet in een 2e hands 1.6D Golf of A3'tje. Maar goed het blijft een hele zwik geld. Jammer maar het is soms niet anders.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
GWS zei:
Belasting en verzekering geloof ik wel maar van zeg 1 op 10 (gokje) naar 1 op 30 voor brandstofkosten dat weet ik nog zo net niet. Ook niet in een 2e hands 1.6D Golf of A3'tje. Maar goed het blijft een hele zwik geld. Jammer maar het is soms niet anders.

3 voudig is wat overdreven, maar van 1:10 naar 1:22 is heel realistisch. Jeroen hier op 't forum rijdt zelfs al 30K lang 1:25....


Ik denk dat ik grofweg de helft van de kosten heb ik nu heb. Dat geld voor genoemde zaken, maar ook de afschrijving, onderhoud, etc. etc.

Dat levert me 500-600 netto op......
Ik wil van de lente een motor kopen, dan wel eerder, maar wel vanaf de lente gaan rijden. Met gemak zijn de kosten voor de motor en auto samen minder dan de huidige wagen.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Nemen wat je nodig hebt om je doelen te bereiken ;)
Succes met je nieuwe keuze straks en de motor.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Dan zat ik er naast met de XF.
Gaat de motor een R 1200 RT worden ? Met blauw, rood, witte striping ? :p

Vooraleerst gemeend veel succes met de verkoop van de 335d. Dat zal lastig genoeg worden in de huidige tijd.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
GWS zei:
Dan zat ik er naast met de XF.
Gaat de motor een R 1200 RT worden ? Met blauw, rood, witte striping ? :p

Vooraleerst gemeend veel succes met de verkoop van de 335d. Dat zal lastig genoeg worden in de huidige tijd.






Als ik even puur op de plaatjes afga, zonder nog proefgereden te hebben kom ik steeds vaker bij een Suzuki GSX750R uit, helemaal in het zwart, jaar of 7-8 oud.
BMW maakt geen mooie motoren. Op een motor na, de S100RR. Maar daar heb ik het geld niet voor.


En dank, idd dat wordt een lastig verhaal zonder veel weg te geven. Maar ach, doorrijden is geen straf :D
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Waarom geen supergoedkope CHEVY!!! Ik denk dat het je dan nog wel meer oplevert... :mrgreen:
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
blue-eyes zei:
Alan zei:
Met andere woorden, zal geen Lexus meer nemen aangezien ze alleen hybride maken :(


Nee. Ik ga met mijn KM's per jaar, tussen de 30 en 50K geen benzine rijden. En een hybride is dan nog lang niet zuinig genoeg om de strijd met diesel aan te kunnen.



En ik heb net een is300h gekocht om 45000 km per jaar mee te gaan rijden. 'T is te hopen dat ik goed heb geteld :redface:


Gelukkig telt emotie bij mij ook mee, of ik had zoals de collega's een bmw (3 of 5), audi (4,5 of 6) of mercedes (c of e) moeten kopen. Probeer je wagen dan maar eens terug te vinden op de parking :roll: