Project Blue-Eyes IS220D: verkocht, BMW 335D gekocht

Nope, wel altijd gehad.

De wagen gaat er zoooooooooo veel beter van lopen.
Deze wagen is een van de weinige Lexus IS diesels die NIET onder garantie geholpen is, ik en nu jij, hebben dus een van de WEINIGE Lexus diesels die WEL goed is.

Lexus heeft zijn naam echt bijna vergooid aan deze slechte diesel. Let wel. De IS is erg goed, maar dan alleen de benzine versie.
De diesel is een enorme kostenpost voor Lexus geweest.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ongechipd geen fan ben van deze motor.

Chippen kent alleen nadelen. Elke motor heeft marge, die benut je met het chippen. Echter met het chippen heb je minder marge aan de bovenkant, het blok wordt gewoon meer belast, etc.

Deze wagen is een van de weinige Lexus IS diesels die NIET onder garantie geholpen is, ik en nu jij, hebben dus een van de WEINIGE Lexus diesels die WEL goed

halt,ho, stop,......

ik heb ook een prima diesel hoor, 0.000000 problemen tot hiertoe en tot hiertoe toch al 5 jaar in ons bezit

stadler zei:
Deze wagen is een van de weinige Lexus IS diesels die NIET onder garantie geholpen is, ik en nu jij, hebben dus een van de WEINIGE Lexus diesels die WEL goed

halt,ho, stop,......

ik heb ook een prima diesel hoor, 0.000000 problemen tot hiertoe en tot hiertoe toch al 5 jaar in ons bezit

Er staat toch duidelijk: EEN VAN DE WEINIGE ;)

:P

Beste allen,

de meesten weten inmiddels wel dat ik ben overgestap naar een ander merk met dikkere diesels in hun gamma.
Ik krijg veel vragen hoe en wat is de status, hoe ziet het eruit, etc.
Het is iig een zwarte coupe, de BMW 335D(@340pk / 700Nm) M-sport high Executive).

Ik zal even overleggen met de medemods om te kijken of ik een klein topicje kan openen voor non Lexus wagens, showroom of dat in dit oude topic af en toe wat gepost kan worden.
Beter in een posting dan al de PM's ;)

Kort door de bocht:
- mods uitgevoerd (tinting, EGR afdoppen, 19" velgen. LED corona, zwarte gril, dashcam, iphone houder, ipod aansluiting, electrische trekhaak, aluminium M-pedalen, etc)
- mods in de planning (coilovers (achter verhogen, voor verlagen), spacers, performance diffuser)
- to do: professionele autopoetser inschakelen
- motor issue gehad (Pierburg klep, veel en vaak vermogensverlies, geen goed opspoelende turbo)
- aanrijding gehad, geen briefje gezien: eigen kosten, achterkant spuiten
- aanrijding gehad, schuldige ditmaal wel gesproken. Status: nu bij de hersteller (2500 - 3000 euro schade). Wderom de achterkant (bumper, PDC en diffuser)

Je hebt PM! :P

Leuk om weer wat over je auto te lezen, het laatste wat ik me herinner is een kras op de bumper, ben benieuwd hoe e.e.a. er nu uitziet :rulez:

Als beloofd een soort van eindstand. Daarom wat foto's van hoe het er nu uitziet en een kort filmpje van de rollenbank.
Op de rollenbank werd het gas erg rustig ingetrapt.
Kenmerken: 320pk / 650Nm, sprint van 0 - 100 km/h erg ruim onder de 6 seconden (5,5?).
Ik heb de wagen behoudend gechipt, optimalisatie ipv maximalisatie.

Goals: klaar. Alleen nog de remklauwen en naven zwart of antraciet spuiten / verven. Hammerite oid, Dus AF!

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

En de dynabank run uitdraai:
Rood is origineel, blauw is nieuw. De 2 links lijnen, bovenaan, zijn de Nm's, het koppel dus.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Kenmerken:

BMW E92, 335D Sapphire swartz - juli 2007
M-sport int?rieur, exterieur en onderstel
19", 19-265-30, 19-235-35 gunmetal
Navi pro / audio Logic 7 (oa 2 subwoofers)
M-sport performance diffuser
Billstein B14 schroefset
Witte LED angel eyes (20 watt)
Little Exhaust 90mm eindtippen voor de uitlaat
Chip @ 320hp/650Nm
M3 kofferbak spoiler
Ramen zijn getint, 35% achter, 65% voor
Rear video entertainment
Electronisch inklapbare trekhaak
15mm spacers
En nog veel meer.

Ja en nee.

Als het om rijden gaat is de Lexus helemaal nergens. Dit rijdt zo veel beter, strakker. En dan doel ik op rijgedrag, nog niet eens over het vermogen, etc.

Ik ben erg gecharmeerd van de Lexus IS, ik vind dat design zo waanzinnig mooi.... Maar ja, geen dikke diesels bij Lexus te krijgen!
En ja, logischerwijs, naar mate de tijd verstrijkt, ga je het minder missen.

Maar ik zit wel degelijk te kwijlen bij de IS350 (die ik bijna gekocht had) en nu weer bij de nieuwe IS serie. Alleen, het gemis aan diesels.
Maar dat is goed, Lexus heeft bewezen dat ze GEEN diesel waardig zijn :P

Echt een dikke bak man!! BMW is zoiezo een stuk sportiever dan welke lexus dan ook! dat zal ook wel zo blijven denk ik :)

Haha tegenwoordig is de wereld om gedraaid :) van de premiums gaat BMW naar zweef tapijten en de rest naar sportief.

Maar het is wel een mooie bak. Dat zeker, maar de coupe is ook niet te vergelijken met een is, appels met peren.

Als jarenlang (ex-)BMW rijder t/m de M3 aan toe, tot een of ander klojo het wel leuk vond dat die beter zou passen in de Ukraine of Nigeria or wherever, begin ik nu weer te twijfelen of de IS de juiste keuze was en ik heb hem pas een week...
Met de M3 kon ik die topdiesels ook nooit uit de achteruitkijkspiegel laten verdwijnen :D

Fraai koppel !...straatsteentjestrekker :P

Chapeau!

Goals: klaar. Dus AF!
...je bedoelt, totdat het weer gaat kriebelen (of ga je nu enkel de auto nog wassen en rijden)? :P

Superbak, wanneer gaan we je op een meeting zien? :rulez:

De laatste meeting was ik verhinderd, de meeting ervoor was ik aanwezig.
Een volgende zal ik gewoon bij zijn.

Er zijn wel mods uit te voeren, maar die kosten enorm veel geld.
De wagen is wel zoals ik het wil.
De velgen die ik onder de Lexus had, Linea Corse 818 zou ik ook nog wel eens onder de bimmer willen hebben...... Maar dat is een luxe wens, dan wel het origineel van BBS.

Verder alleen genieten en wellicht wat zaken overspuiten (bumper en motorkap).

Mooie 335d! Leuk om te zien dat lexusrijders toch snel voorkeur hebben voor een BMW :rulez:

Veel plezier ermee!

PS. Dit is de bi-turbo toch? :worship: