Project Blue-Eyes IS220D: verkocht, BMW 335D gekocht

Re: Project Blue-Eyes IS220D

Vult net dat beetje meer ;)

Betere foto's volgens wel eens, een keer :P

Vandaag voor een grote beurt naar Lexus A'dam. Ik kreeg een IS250, automaat mee.
Fijne motor, beter dan ik dacht. De sound van ded 6 cylinder is evident beter dan een 4 cylinder diesel.
De echte klap van accelaratie boven de 100 is met de gechipte diesel groter ;)

Die automaat..... was voor het eerst in mijn leven dat ik automaat reed.... WENNEN :D

- remklauwen vervangen
- Waterpomp

Verder OK.

De remklauw, links achter, koste me maar 105 euro! Niet echt Lexus prijzen. Vorig jaar waren deze nog 328 euro volgens de medewerker.

Ik krijg ook een pasje opgestuurd, Lexus lidmaatschap. Dit is sinds 1 juli van dit jaar ingegaan. Ik stond op het punt ANWB af te sluiten, maar even een kijkje op de site...... Ta da! Niet meer nodig, Europesche dekking.
Een addertje onder het gras, je MOET binnen het verstrijken van het onderhoudsbeurt de reguliere beurt laten uitvoeren bij een Lexus dealer.
15001 km en je bent het kwijt....... Aldus de dealer.

Dus nu ook voor wagens ouder dan 3 jaar.

Bij Volvo was ik dit al gewend, nu dus ook Lexus.

Binnenkort een bestelling plaatsen, inclusief inbouw.
Mijn oude Parrot (zat in de wagen bij aanschaf, type 3100) is oud en gedateerd. Ik heb 2 stuks Nokia X6, van beiden kan deze carkit niet de adresboeken inlezen en ook niet beiden tegelijkertijd bedienen.

De MKi9200 kan ruim voldoende contacten opslaan (ik zo'n 600 actieve contacten in de GSM) en meerdere toestellen tegelijk connecten.
En, fungeert ook als MP3 speler, dit door de GSM door te lussen of via externe connectie, bijv. een IPOD. Ook zit er een SD kaart in, daarop kan je ook muziek vanaf luisteren.

ISO verlengkabel (versterker in kofferbak van de wagen)
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

ISO2CAR kabel:
Verkleinde Afbeelding

Parrot MKi9200
Verkleinde Afbeelding

Ik twijfelde nog over een Burry, maar wat negatieve berichten over de muziek afspeel mogelijkheden (nodig voor al de kindercd's voor de lange reizen deden me twijfelen.

De Burry heeft touchscreen dat is erg fijn! Maar ik kwam er achter dat de Nokia X6 niet ondersteund wordt, dus geen keuze meer.
Derhalve voor de Parrot gekozen.

De Parrot 3100 kan dan mooi in de wagen van mijn vriendin.

Slecht nieuws:

De inbouwer geeft aan dat dit met een lexus niet gaat lukken, beter gezegd, het geluid over de speakers.
Heeft iemand anders deze ervaring ook?
Feit is wel dat de huidge Parrot carkit wel de radio mute, maar het geluid over een ingebouwd standaard boxje laat horen.

Maandag 1 augustus ga ik langs, gaan we kijken of het wel of niet gaat werken. Mocht het niet werken, dan wordt alleen de unit vervangen en blijft het geluid over de extra speaker gaan.

De laatste tijd ben ik vaak in onze locatie in Amsterdam te vinden, flexwerken. Het dichts bij en GEEN files, welk tijdstip dan ook. Dat is wel eens anders geweest :D

Een nadeel. De oprit naar het terrein is verzakt (deel op eigen terrein) en dermate dat ik, hoe schuin ik ook de afrit afrij, altijd met de voorbumper op de grond kom......
Ik ga geen plankje meenemen, dus maar 1 oplossing:

De wagen is aan de voorzijde 1cm minder verlaagd, eens kijken hoe dat uitpakt maandag. Ik heb geen foto's gemaakt.
Verdere voortgang: gestopt wegens geldgebrek (lees andere prioriteiten).

To do:

- redouts plakken (liggen al klaar, geen fohn beschikbaar)
- andere achterbumper (IS250) + dubbele uitlaat (standaard, looks niet de sound)
- nieuwe carkit, huidige Parrot 3100 kan maar 1 toestel aan en laad het adresboek niet (dus alsnog via telefoon nummer kiezen)

Heel stiekum nog steeds aan het kijken naar een Flyaudi. Maar deze zijn nu 1999 euro........... Dat is mij te gek. Als iemand een 2e handse weet.......... Of een enorme aanbieding (30% plus korting......)

Ik heb de Parrot afbesteld. Eens goed lopen nadenken met wat ik wil, etc. en de knoop doorgehakt.
Ik ga gewoon voor de Flyaudio.
Een nieuwe IS220D met ML en DVD NAV, leer zet ik uit mijn hoofd. Ik blijf deze wagen doorrijden.

Dus, de jacht is geopend. Hopelijk deze week meer nieuws!

p.s. Wie koopt mijn oude velgen? Zie verkooptopic :). Maakt het gemakkelijker :P

Ik hou niet van wachten of over te lang nadenken.

En zie, volgende week kan ik me een mooi pakketje thuis verwachten, een mooie Flyaudio unit, versie 2.
Vrijdag of zaterdag maar inbouwen, de Parrot verwijderen en de Navigon navigatie verwijderen (iemand belangstelling?).

Alles schijnt net wat beter en mooier te zijn dan de eerste versie. Ik heb ook direct een camera besteld, even "meelopen" met Alan, beter 2 bestellen dan 1 :D

Leuke gadget: nu worden ook de DVD schermpjes in de hoofdsteunen ondersteund, via de centrale unit.
Nu nog mooie hoofdschermen vinden met mooie integratie.
Mezelf kennende wil ik dat ipv losse schermen die je vast moet knopen rond de hoofdsteun.
De vraag is of ik de exacte bekleding kan vinden die matcht met de stoffen beige interieur / stoelen.

Nieuwe zaken geven weer onverwachte uitdagingen. Mijn parrot is vast ingebouwd, de headunit vastgelijmd, gat in console voor de connecties.
Bij het verwijderen van de Parrot blijf ik met een gat zitten, tussen de versnellingspook en het opbergvakje.
Een nieuwe dergelijke plaat kost ettelijke honderden euro's....
Maar eens op de sloop kijken voor een dergelijk stukje.

Verder, als je toch bezig bent, offertes gevraagd voor een nieuwe achterbumper. Viel niet tegen. Schadebumper, 100% in orde maken, spuiten voor max. 350 euro. Voor een paar tientjes per uur ook gemonteerd.
Dat ga ik maar doen, een IS250 bumper er onder monteren.
Ik ga me alvast verdiepen in een uitlatenboer :D

Wrap is inderdaad een oplossing. Carbon is mooi, maar niet in een beige interieur.

Mbt eerste punt: Van Flyaudio komen dedicated hoofdsteunen, met schermen. Ik heb laatst ook al op marktplaats dergelijke hoofdsteunen gezien, 250 euro oid.
Ik doel op kant en klaar, niet waarin ik ze zelf in moet bouwen (afgezien het aansluiten).

Hint: zoek naar de DVD module en een cd module.

Er zijn wel meer verschillen. Ik zal morgen eens navragen. Ik krijg iig versie 2.
Zou het dan zo zijn dat je het oude deel, met daarin de 6 CD wisselaar blijft houden? Dat zou wel erg mooi zijn, of kijk ik weer eens dubbel? Op de handleiding is dit ook als zodanig te zien.

Rekening van de grote beurt binnen:

Een kleine 1100 euro voor:
- grote beurt
- nieuwe waterpomp
- nieuwe contactdoos trekhaak
- nieuwe trekhaaksleutel
- koplampen stellen (wegens verlaging)
- Remklauw

Meer dan redelijk. De grote beurt koste me 292 euro, excl. Voor een primium merk als Lexus absoluut niet duur.

Een teleurstelling..... de sleutel moest nabesteld worden, er was onduidelijkheid met het nummer van het slot.
Direct geprobeerd, helaas past niet.
Morgen maar even in Amsterdam werken, rij ik even langs.

O ja, en de Lexus CARD ontvangen ;)

De achterkant.
Er is niet zoveel informatie te vinden over de Flyaudio. Ben nu druk doende een thread van 79 pagina's door te nemen :D

Verkleinde Afbeelding

Weet iemand of de originele unit, de 6 CD wisselaar, nog steeds in gebruik is? Het zal allemaal duidelijk worden als de unit binnen is, maar heb op voorhand wel veel vragen. leve het internet :)

De onderste unit lijkt, op de drive na, overbodig. Wat heb ik aan de keuze knoppen voor FM, aux, etc. Dat doe je straks met het LCD scherm.
Was mooi geweest dat ook een andere drive unit was te leveren!

Ik heb nog overwogen om contact te zoeken met Wil voor de DVD unit van hem, echter zag ik op een plaatje dat de DVD unit andere aansluitingen heeft, gaat dus niet werken.

Ondertussen een paar pagina's verder op club Lexus :)

De CD wisselaar werkt gewoon, evenals alle knoppen. Er is geen enkele functie dat niet werkt na de installatie, het is als er een originele Lexus unit inzit.

Wat wel handig is, ook al met Alan over gehad, is dat ik alvast de kabels voor de camera (al in bestelling) en de kabels voor LCD schermen in de hoofdsteunen, al monteer. Dat scheelt weer een demontage van de unit tzt.

Sorry ik heb je niet gevolgd hier maar:

Foto 1 is oem lexus
Foto 2 is flyaudio

Optisch is v1 en v2 gelijk alleen heb jij een betere iphone ondersteuning en warschijnlijk een software update en mogelijk een hardwarematige update.

Alle knopjes werken.. netals de wisselaar en knopjes op je stuur. Ik gebruik de knoppen onder nog wel hoor :P snel toets naar FM radio :)