Project Lexus SC400

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
jammer man.. die sticker hadden ze een vriend van me ook aangedaan met zn altezza... voor de rest.. die tints, dat had je wel kunnen weten, wist niet eens dat je tints had? Folie op de zijvoorruiten kun je beter weglaten.... Zijn de andere punten makkelijk te verhelpen? Hoe ga je dat van die sidemarkers oplossen nu?
 

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
jammer man.. die sticker hadden ze een vriend van me ook aangedaan met zn altezza... voor de rest.. die tints, dat had je wel kunnen weten, wist niet eens dat je tints had? Folie op de zijvoorruiten kun je beter weglaten.... Zijn de andere punten makkelijk te verhelpen? Hoe ga je dat van die sidemarkers oplossen nu?

Dat van de raamtint had ik ook wel verwacht maar had verwacht dat als er iets mis zou zijn. Het zich tot dat zou beperken en had ik het er daar ter plekke afgetrokken. Het grootste probleem is dat er een klein stuk aluminium gelast dient te worden aan het voorste subframe. Het gaat alleen om een paar opstaande kantjes zodat de moer die er tussen hoort geen speling meer heeft. Nu hoor je een klikje bij insturen. Verder niet onveilig ofzo maar voor mij een gedoe om op te lossen omdat ik nergens met die auto heen mag rijden. Verder moet ik de db met 9 omlaag zien te krijgen en een instructie plaatje laten maken onder de kap.
De sidemarkers bouw ik gewoon tijdelijk om tot knipperlichten doo een plusdraad tussen koplamp en sidemarker te trekken.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Dat is zeker balen man
maar jouw knipperlichten zijn wel zichtbaar aan de zijkant , snap niet waarom je side markers dan moeten knipperen , al heb je wel de jdm side markers en dat zijn knipperlichten

subframe is wel serieus , daar hangt je voorwiel ophanging aan ! Had je dat bij het uitlijnen niet gemerkt dan ?

ja en tint , had het er van te voren af gehaald ,die keurmeesters zien dat toch meteen

maar je uitlaat ...Heb je geen resonators meer dan ? OEM hoor je de uitlaat helemaal niet , die resonators houden meeste geluid tegen ,einddempers niet want ik dacht dat je alleen sier stukken had

constructie plaat bedoelen ze bevestigings punt voor je kenteken plaat voor ?

en wat hebben hun bepaald voor gewicht ? En moet je EU platen voeren ?


dat plaatje is de VIN plate ?
die kun je toch niet laten maken ? had je dat plaatje niet toen je de auto kocht ?
uzz32lsdvin.jpg

heel veel succes Misha , 8 dagen ...dat red jij :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
oh ja kenteken platen... heb je een kleine uitsparing achter? dan zou je 18:1 (?) platen moeten krijgen... subframe is het enige denk ik dat wat dinero gaat kosten omdat de auto erheen moet worden vervoerd... Ze kunnen vrij streng zijn daar in lelystad, maar snap het wel, tis voor veiligheid... succes man, keep us posted.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
oh ja kenteken platen... heb je een kleine uitsparing achter? dan zou je 18:1 (?) platen moeten krijgen... subframe is het enige denk ik dat wat dinero gaat kosten omdat de auto erheen moet worden vervoerd... Ze kunnen vrij streng zijn daar in lelystad, maar snap het wel, tis voor veiligheid... succes man, keep us posted.


De SC heeft inderdaad een kleine uitsparing achter maar daar past ook een EU vierkanten plaat in , zoals de SC400 op de meeting

ik snap niet dat het nog een punt van discussie moet zijn ,ik heb een aantekening op mn kenteken staan dat ik geen euro verlichting heb en 18:1 platen voer

is het subframe wel gericht bij de schade herstel ?
 

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
Was niet binnen 8 dagen dat het klaar moest zijn haha.
Je moet wel binnen 8 week naar keuring een herkeurings afspraak hebben gemaakt.
Subframe is ook niet meer als logisch dat dat voorelkaar gemaakt moest worden.
Baalde op dat moment gewoon dat het niet in 1 keer klaar was ,gezien het werk ik er al van gehad had.
 

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
Ben ondertussen weer wat verder.

Wat is er gebeurd :

UItlaat dempers verwisseld voor originele exemplaren die ik nog had liggen van de Soarer die ik als donor gebruikt had.
Met een db app de decibels gemeten en vergeleken.
Op de keuring had ik 86db waar 77db de eis is. Er zit wel een marge op van 2a3 db.
Dit getest met warme motor bij 4000toeren.
Met de app metingen gedaan die opliepen tot 87db .
Na de dempers vervangen te hebben gaf de app 77db aan bij 4100toeren bij warme motor.
Dat is een verschil van 10db tegen een 9db teveel op de keuring.
Dus het lijkt rendabel.
Dat wordt een op hoop van zegen dingetje haha.

Verder een andere ophangbeugel gefabriceerd zodat de mistlamp nu exact op 25cm vd grond hangt.

En vandaag de grootste opgave aangepakt.
Een kennis van me is lasser op boorplatformen etc.
En kwam langs met zijn apperatuur om het subframe aan te pakken.
Ben egt superblij met het resultaat.

Genoeg gelult.
Foto`s .

Foto720-GEI8QAQU.jpg


Foto720-C4PNPVKO.jpg


Toen kwam de operatie :

Foto720-I7L4SCZF.jpg


Alles maar aan de kant geknupt haha.

Foto720-7JL4VH4E.jpg


De schade :

Foto720-UUNYGZD7.jpg


Foto720-MJSZH6AH.jpg


Ruimte gemaakt.

Foto720-D6AGLOPX.jpg


Foto720-6QZFIWLI.jpg


....

Foto720-AS3OLOX7.jpg


Resultaat.

Foto720-VQSWWTKS.jpg


Foto540-LWCLMMLU.jpg


Nu dit ook weer klaar is blijven er 2 taken over.

Het tijdelijk ombouwen van de sidemarkers naar knipperlichten.
En het constructie plaatje laten maken.

Vd week de wielophanging weer even inelkaar zetten & morgen bellen voor een herkeurings afspraak.
Zet er gewoon maar weer vaart achter. Wil toch kunnen rijden dit jaar.
 
Laatst bewerkt:

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Succes ....
Ergens vind ik het een beetje raar dat je je auto aanbied terwijl je had kunnen weten dat hij op diverse punten zou worden afgekeurd

ik heb boven aan deze pagina mijn bedenkingen gezet omtrent nummerplaten en knipperlichten zoals op mijn kenteken vermeld staat en daar een ontheffing voor heb gekregen maar je hebt waarschijnlijk de commentaren niet gelezen omdat je niet meer reageerd om vragen of opmerkingen van de forum leden maar alleen post
 

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
Succes ....
Ergens vind ik het een beetje raar dat je je auto aanbied terwijl je had kunnen weten dat hij op diverse punten zou worden afgekeurd

ik heb boven aan deze pagina mijn bedenkingen gezet omtrent nummerplaten en knipperlichten zoals op mijn kenteken vermeld staat en daar een ontheffing voor heb gekregen maar je hebt waarschijnlijk de commentaren niet gelezen omdat je niet meer reageerd om vragen of opmerkingen van de forum leden maar alleen post

woow. Ik type niet altijd terug via een citaat maar probeer wel op alles te reageren in dit project topic. Excuses als dit verkeerd valt.
Ik heb die reactie van jou niet alleen gelezen maar ook bij de keuring aangehaald.
Was een mooi verhaal zeiden ze maar niet aan de orde gezien het bouwjaar van me sc.
En ik wist dus niet dat hij op deze punten zou worden afgekeurd.
Het klikje in het onderstel verweet ik aan de linker remklauw maar had er verder geen hinder van.
Mistlamp had ik niet verwacht. Db had ik niet verwacht. Ding is fakking stil.Constructie plaat heb ik nooit bij stil gestaan.
DIt is voor mij de eerste keer dat ik zoiets doe.
Enige wat ik had verwacht was de raamtint. En die had ik er daar ter plekke af kunnen trekken.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Mishav,
Allereerst ik lees je topic altijd met veel plezier 👍🏻
Begrijp ik het goed "als leek" dat er een rand afgebroken is waardoor de ring achter de bout speling heeft 😐
Wat handig dat je contacten heb die dat kunnen maken voor je.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Wat een onzin wat de sticker voor de mistlamp betreft, net of jij als eigenaar niet weet waar die knop zit, dit kan enkel de RDW verzinnen,
de rest is niet anders als het is en wees blij dat je iemand kent die aluminium kan lasser want dat is echt een specialiteit, dat kan niet iedere lasser
In ieder geval bijna klaar en een super resultaat :thumbsup:
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
goed om te lezen dat de grootste dingen nu zijn aangepakt, hoe ga je het met die constructieplaat oplossen??
 

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
Mishav,
Allereerst ik lees je topic altijd met veel plezier 👍🏻
Begrijp ik het goed "als leek" dat er een rand afgebroken is waardoor de ring achter de bout speling heeft 😐
Wat handig dat je contacten heb die dat kunnen maken voor je.

Dankjewel.dat mag ik graag horen !
Ja klopt idd. Doordat die randjes missen wordt de stelring niet meer op zijn plek gehouden en kan dus iets gaan schuiven als er gewicht op komt en gestuurd wordt.
Dit ging om een paar mm.
Ja daar ben ik ook wel dankbaar voor. Kost alsnog wat natuurlijk. Maar moest toch wat.
 

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
Wat een onzin wat de sticker voor de mistlamp betreft, net of jij als eigenaar niet weet waar die knop zit, dit kan enkel de RDW verzinnen,
de rest is niet anders als het is en wees blij dat je iemand kent die aluminium kan lasser want dat is echt een specialiteit, dat kan niet iedere lasser
In ieder geval bijna klaar en een super resultaat :thumbsup:

Haha ja egt achterlijk inderdaad maar hoop dat ze er blij van worden als ze hem afvinken bij de herkeuring xD.
Daar ben ik ook erg blij om ja . Nu is dat tenminste weer achter de rug.
Dankjewel man!
 

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
goed om te lezen dat de grootste dingen nu zijn aangepakt, hoe ga je het met die constructieplaat oplossen??

Ik heb gelukkig op mijn werk een paar mensen rondlopen met digitale grafeer machines.
Bij de lasser en de wapenmonteur.
Morgen is dat plaatje als het goed is ook klaar.
Heb hem gelijk maar lekker peppie laten maken uit glim glim messing.
 

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
Heb ondertussen de wielophanging weer opgebouwd.
De sidemarkers dusdanig naar knipperlichten omgebouwd dat ik de deze zo weer naar sidemarkers terug kan bouwen.(plugje los,plugje vast.)
En de constructie plaat is in de maak.
Hoor morgen wat de datum voor de herkeuring wordt.
Als het tegenzit wordt het september.
Ze zijn nu aan het kijken of er ergens nog een gaatje is waar ik egt op hoop want het heeft wel lang genoeg geduurt allemaal haha.
De auto is iig klaar voor de herkansing.