Project Lexus SC400

Netjes weer Misha , heb je de JDM sidemarkers nu ook als knipperlicht zoals JDM ?
airbag klep ziet er goed uit , en natuurlijk kan het nooit exact het zelfde worden en zowiezo is goed te zien dat de passagiers airbag niet bij het oorspronkelijke ontwerp hoort maar nodig was vw de nieuwe wetgeving toendertijd

als ik nog 1 upgrade mag aanbevelen is het wel een retrofit xenon , de halogeen geeft slecht licht en omdat onze koplampen als een lens heeft zijn ze erg geschikt voor die retrofit en niet zoals bij reflector units een verspreid licht geven en alleen maar verblind voor tegen liggers

een unieke SC heb je :thumbsup:

Correct al hoop ik uiteraard dat ze er bij de keuring niet over zullen struikelen wat de airbags aan gaat omdat het airbag lampje gewoon aan en uitgaat alsof het systeem naar behoren werkt.

En wat je aanbevolen upgrade betreft haha. Ik vind dat retrofitten wel tof maar zal ik nooit met deze koplampen doen aangezien deze in nieuwstaat zijn. Dan haal ik liever een 2e set us koplampen om die te retrofitten.
Toen ik de auto kocht zat er al bixenon in.
Denk dat ik in het najaar eerst eens een knappe xenon set haal voor in deze koplampen.

Wat zou denk je de kleur wat bij kunnen werken naar de rest van et dash toe?
Zit zelf te denken aan spuiten of met cockpit cleaner meer glans mee te geven aangezien de rest van het dashboard meer glanst.

gr.

nee joh je hoeft je koplampen niet te slopen , tis plug en play
en bi xenon werkt bij ons niet omdat we dim en groot licht gescheiden hebben

probeer eens zo een proefflesje Poorboys Natural look , de rest doen behalve je nieuwe stuk

Dat zijn de handige tips. Dankjewel man!
Enig idee wat zo`n retrofit xenon kit kost gewoon egt van kwaliteit merk?
Wil graag wit of paars maar het liefst paarse lichtbeeld hebben. Geen idee hoeveel K dat is.

ik heb wit 5000 kelvin
blauw is 6000 paars daarboven maar ziet er niet erg OEM uit en schijnt vermoeiend voor je ogen te zijn
mijn set koste 19 euro :thumbsup:
na aanraden van een mede forum lid vorige meeting , geen dure set kopen want die goedkope doen het prima
Color%20chart.jpg

desnoods 2 set bestellen
wat ze in de US veel doen is om je mistlampen in 3000k uit te voeren , ik heb nog cornerlights ipv fogs dus kan dat bij mij niet en heb er leds in zitten zodat ik geen kleurverschil heb als bij het indraaien de cornerlights aan gaan

een wereld van verschil die xenon tov hallogeen

ik heb wit 5000 kelvin
blauw is 6000 paars daarboven maar ziet er niet erg OEM uit en schijnt vermoeiend voor je ogen te zijn
Niet alleen vermoeiend, maar hoe hoger je gaat zitten des te minder lichtopbrengst.

een wereld van verschil die xenon tov hallogeen
Moet je eens kijken wat laser doet :thumbsup:

Ik zou niet boven de 6k gaan, daglicht zit rond de 5700 en dat is hetgeen waar wij het beste bij zien, voor mistlampen is idd de 3300 het beste aangezien bij mist een hoop gereflecteerd wordt en 3300 vrij 'zacht' is, daarom is ook een was installatie verplicht bij xenon aangezien verstrooiing voor verblinding van tegenliggers zorgt ( bij hogere kleur temperaturen) bij lagere kleurtemperaturen treed dat minder op.

Ik zou niet boven de 6k gaan, daglicht zit rond de 5700 en dat is hetgeen waar wij het beste bij zien, voor mistlampen is idd de 3300 het beste aangezien bij mist een hoop gereflecteerd wordt en 3300 vrij 'zacht' is, daarom is ook een was installatie verplicht bij xenon aangezien verstrooiing voor verblinding van tegenliggers zorgt ( bij hogere kleur temperaturen) bij lagere kleurtemperaturen treed dat minder op.

Weer wat geleerd. Bedankt !

Ik zou vanmiddag naar de dragraces in drachten die compleet in het water vielen en daardoor werden afgelast. Dus maar weer naar huis gegaan want ga geen geld betalen om nat te regenen in de bende daar.
Kleine pluspunt aan de dag was dat gister de remblokjes binnen waren gekomen. Dus die maar gelijk vervangen. Heb ik dat ook weer gehad .

Paar pics. Niet spannend maar is et toch maar mooi weer gebeurd. haha.

Foto1k0-MMC8BZDO.jpg

Foto720-ONNOVZ8X.jpg

Foto540-V64WNQLY.jpg

Was em weer.

maar had je dat niet gezien dan toen je die schijven erop had gezet of zaten die er al op ?
ze zijn naar mijn weten niet origineel

nog een lange week wachten Micha , en dan roken met die SC !

mvraamsdonkIS300 t denk ik ook elke keer maar kwam elke keer weer dingen tegen.

SC400nl Ik had die schijven er rondom onder zitten bij aanschaf van de auto. Zijn aftermarket.
Zolang ik achter nog geen mkIV supra klauwen heb houd ik dit eronder.
Vandaar ook de keuze om nu alleen de blokken te vervangen.
Haha het is idd de laatste week. Maar de auto staat klaar.

Vandaag de eendagskenteken papieren uitgeprint & een wa verzekering voor die dag afgesloten. Vd week even savonds de tijdelijke platen er aan maken.

platen door je bumper schroeven of die steuntjes gebruiken ?
Sto3_zpshf7rcpsx.jpg
Sto1_zps5xjussyc.jpg

of deze

Plate_zpsrebzkdi4.jpg

ik ben benieuwd hoe je de plaat gaat monteren