red carpet

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
Hallo :hi:

zit nu bij lexus eindhoven te werken tijdens het wachten op de 15.000 beurt.
netjes een werkplek gekregen, voldoende koffie en jawel hoor ook de auto wordt gewassen! :D
hij was erg smerig dankzij het weer.

zeer comfy allemaal hiero.

lexus eindhoven :worship:

dank u voor de goede zorgen.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
De CT heeft voor alle dealers in Nederland toch wel een behoorlijke impact gezorgd mbt het RCT. Men had waarschijnlijk de vraag in nederland onderschat, maar hier zijn ze hard voor aan het werken, dus ik denk dat we hier geduld voor moeten hebben totdat alles gewoon lekker loopt, want het is gewoon een enorme verandering.

Wat het RCT betreft, ik heb hier alleen maar hele goede ervaring mee gehad, maar desondanks maak ik hier ook niet altijd heel veel gebruik van aangezien het van mij niet perse hoeft, want ik heb immers de auto gekocht vanwege de auto en niet voor RCT.

Dat er genoeg garages zijn die ook 'gratis' vervangend vervoer en haal en breng service bieden ben ik er ook wel mee eens, maar je krijgt dan vaak wel een low budget auto en geen vergelijkbare... Kijken we naar premium merken, waar lexus dus onder valt, zien we dat je daarvoor minimaal 75-150 euro moet betalen voor een vervangend vervoer.. wat gratis is? ja een fiets :)

Kijken we naar de kosten voor onderhoud? deze verschillen niet veel met een vergelijkbare toyota, dus in dat opzichte is dat wel prima, sterker nog... als we een toyota moeten huren + laten schoonmaken en wassen, dan zal een toyota onderhoud uiteindelijk nog duurder zijn..

Onder de normale 'premium' merken is er dus al zeker sprake van een RCT, want als ik verhalen hoor van premium rijders in mijn omgeving, dan is dat alles behalve een RCT......
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Mee eens Alan.

Ook ik heb mijn auto gekocht om het merk. Ik maak amper gebruik van red carpet. Ik vind het veels te leuk om de showroom van de dealer te bekijken en ff een praatje te maken met de verkopers.

Maar ja, er zijn mensen die het wel stoer vinden staan dat een chauffeur hun auto komt halen en brengen, terwijl alle collega's aanwezig zijn. En als "James" dan niet in driedelig pak aan komt zetten en met veel poaha de auto vervangt.... dan is RCT ineens niks.

Maar goed dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, genoeg mensen moeten er gebruik van maken, omdat hun werktijden het zelf brengen en halen niet toelaat.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Maar ja, er zijn mensen die het wel stoer vinden staan dat een chauffeur hun auto komt halen en brengen, terwijl alle collega's aanwezig zijn.

Ik kan het beslist van harte 'waarderen' als mijn auto van 11 jaar oud zo wordt opgehaald! :p

Maar bedenk je ook dat dit een uitstekende reclame voor Lexus is, aangezien die collega's de volgende leasebak wellicht bij Lexus zullen aanschaffen.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Afgelopen de 30.000 km beurt laten uitvoeren. Er stond een IS250 voor me klaar! Ik moet zeggen, die 200+ PK's is een genot. Mijn volgende auto wordt waarschijnlijk weer een met wat meer vermogen, niet dat de CT traag is. Maar in vergelijking met de IS250....sjongejonge.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Haha je raakt er snel aan gewend.... Want die 200 pk vind ik ook nog niet genoeg.... :( ik wil er 300! Haha, maar waarschijnlijk wil ik daarna 400 lol, dus je blijft bezig...
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Alan zei:
Haha je raakt er snel aan gewend.... Want die 200 pk vind ik ook nog niet genoeg.... :( ik wil er 300! Haha, maar waarschijnlijk wil ik daarna 400 lol, dus je blijft bezig...

Ik heb hetzelfde... Mijn vorige auto was een A3 met 170 PK, je raakt er snel aan gewend. Mijn volgende auto wordt waarschijnlijk een prive auto. Aangezien ik dan geen brandstofpas meer heb wordt het vrijwel zeker een diesel.

De chef werkplaats gaf aan dat Lexus en diesel niet de perfecte combinatie is. Daarnaast is er geen automaat beschikbaar in de diesels.
Een alternatief zou dan een (ik weet het...vloeken in de kerk) Audi A6 3.0TDI worden.
 

Magic2ik

Nieuw hier
4 jan 2012
16
0
0
Kan iemand vertellen wat "red carpet" in de praktijk in houd.
Uitgaande van een lease auto.
De verkoper vertelde het allemaal heel mooi in de showroom, maar wat is hiervan in werkelijkheid waar?
(ben in Amersfoort geweest)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Misschien dat je het eens nog een keer aan de dealer kan vragen wat het precies voor jou betekent? Ik maak zelf nooit gebruik van haal en breng service en ook nooit van schiphol service, maar ik krijg wel vervangend vervoer.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Uitgaande van een lease auto.

"Of u nu een nieuwe Lexus rijdt of een Lexus occasion, eigenaar bent of leaserijder, zolang u uw Lexus bij een offici?le Lexus dealer in onderhoud geeft, kunt u rekenen op de volgende privileges, etc..."

Je voldoet in principe aan de voorwaarden, dus als de dealer hiervan besluit af te wijken, kun je dat expliciet noemen en lijkt een redelijke motivatie op zijn plaats.

En precies wat Alan zegt ;)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik heb nooit de kleine letters gelezen als ik eerlijk ben, dus misschien staan daar wel dingen in die voor mij van toepassing is... zonder dag ik het weet?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik heb zelf niet zoveel probs mee met 'RCT' dus ik vind het wel best zo.. en mijn auto is trouwens wel altijd gewoon schoon van binnen en buiten als die terug komt. en ik tank ook altijd netjes vooor voor ze voordat ik de auto terugbreng....
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Ik hoor best wel negatieve verhalen hier over de RCT. Ik vind de RCT van Louwman Groningen waard om te noemen in positieve zin. Meerdere malen heb ik er nu gebruik van gemaakt en terwijl mijn auto niet meer dan 11-12k waard is komen ze zonder problemen vervangende auto's van 60-80k afleveren. De nota's zijn mijns inziens ook niet exorbitant hoog. Ook is de auto elke keer zowel van binnen als buiten compleet gereinigd.

Maar ja, er zijn mensen die het wel stoer vinden staan dat een chauffeur hun auto komt halen en brengen, terwijl alle collega's aanwezig zijn.

In mijn geval is de RCT ook meer een aangenaam noodzakelijk kwaad; met 2 ondernemingen en daarnaast 3 dagen fulltime daddy heb ik simpelweg niet de tijd om enkele uren vrij te maken voor een bezoek aan de garage tenzij dit meerdere weken van te voren wordt gepland en dan nog i.o.m. mijn vrouw haar werk en agenda.

Samengevat; Louwman Groningen is in mijn geval zeer correct met hun RCT en ik vind het daarnaast ook erg prettig omdat ik mij dan kan blijven focussen op mijn dagelijkse werkzaamheden.

Groet'n uit het hoge noorden
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Komende maandag krijg ik de eerste reparatie. Er is al een tijd een modificatie beschikbaar voor klachten met inhouden bij koud weer etc. Vocht/water blijft staan in de inlaatklep.

Komende maandag gaat hij terug, dit keer staat er een CT200 voor mij klaar. Helaas geen IS250 :-(
 

Magic2ik

Nieuw hier
4 jan 2012
16
0
0
Alan zei:
Misschien dat je het eens nog een keer aan de dealer kan vragen wat het precies voor jou betekent? Ik maak zelf nooit gebruik van haal en breng service en ook nooit van schiphol service, maar ik krijg wel vervangend vervoer.

Allemaal bedankt voor het antwoord.
Maar het verhaal op de website is ook wat de dealer verteld.
Misschien moet ik mijn vraag anders stellen: "Wat betekend dit in het echt? Wat is jullie ervaring?"
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
de dealer komt bij mij dus na wat ze ook op de website hebben staan..

? Thuis of in elke andere plaats in Nederland. > nooit gebruik van gemaakt, maar werd gevraagd maar van mij was het niet nodig heb ik gezegd.
? U betaalt alleen de brandstof. > ik tank zelf altijd netjes voordat ik hem terugbreng

Tijdens een reparatie of onderhoudsbeurt krijgt u gratis een vervangende Lexus die nooit ouder is dan drie jaar. > is ook altijd zo geweest, de auto is nieuwer dan mijn auto
? De eerste honderd kilometer zijn kosteloos > zie hierboven
? U betaalt alleen de brandstof > zie hierboven
? Daarna betaalt u een kilometervergoeding, afhankelijk van het type Lexus. > dit is alleen om te voorkomen dat er met de auto heel veel wordt gereden, als je gewoon normaal mee rijdt dan verwacht ik niet dat ze kosten in rekening gaan brengen.

Wilt u uw ?eigen? vaste servicemonteur die uw auto door en door kent, dan kunt u dit bij uw dealer aangeven > kan je aanvragen als je daar behoefte aan hebt. bij sommige dingen verwijs ik wel naar een bepaalde monteur die misschien de geschiedenis of achterliggende gedachte ervan weet.


Na elke onderhoudsbeurt zorgt uw dealer ervoor dat zowel het interieur als het exterieur van uw auto helemaal schoon zijn. > is altijd zo geweest, tenzij ik zoveel haast had om de auto weer terug te hebben dat ze het niet meer konden doen.


U ontvangt het Lexus Magazine en My Lexus. Vol boeiende verhalen over Lexus, interviews met interessante personen en lifestyle gerelateerde onderwerpen. > altijd gekregen.

MAW zoals alor het zegt en zoals ik al zei... zoals daar staat.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
idem.

Wel is er volgens mij sinds kort een wijziging, dat voor een kleine beurt de zaken zoals voorheen geleverd ietwat verminderd worden.

Denk maar eens aan de bordjes die nu op de balie staan: huurprijzen van de wagens. Niet overal krijg je dan nog een gratis vervangende wagen mee (kleine beurt dan, grote beurt nog wel).
Uiteraard kan de dealer besluiten dit niet in rekening te brengen.

De dealer in Amsterdam wilde mij dit wel rekenen, ik heb me laten brengen, werk 5-10km van de dealer, ga daar geen 60 euro voor betalen.
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Nou mijn 30.000 beurt is gister geweest. Zoals verwacht veel tijd kwijt met heen en weer gerij en files.
Maar deze keer was de auto wel helemaal schoon opgeleverd.

Ik had trouwens een vervangende CT basis uitvoering. Bruine bekleding met motief. Das dus echt lelijk. En de basis uitvoering is echt een stuk minder luxe, leuk om het verschil eens te ervaren. Je hebt gewoon het idee in een "normale" auto te rijden. Maar dan wel 1 met goede wegligging en stoelen :D