red carpet

roell

Actief
16 mei 2011
127
0
0
Hallo :hi:

zit nu bij lexus eindhoven te werken tijdens het wachten op de 15.000 beurt.
netjes een werkplek gekregen, voldoende koffie en jawel hoor ook de auto wordt gewassen! :D
hij was erg smerig dankzij het weer.

zeer comfy allemaal hiero.

lexus eindhoven :worship:

dank u voor de goede zorgen.
 

Daniel1212

Nieuw hier
11 dec 2011
24
0
0
Bij lexus Arnhem gelden de hierboven gezegde wensen alleen bij de grote beurt.

Bij een kleine beurt wordt de auto niet schoon gemaakt en je krijgt ook geen vervangende auto, bij een grote beurt (350 euro) krijg je dat wel.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Volgens mij is dat nieuw beleid, zie ook mijn eerdere posting waarin ik refereer naar bordjes op de toonbank met huurprijzen.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Volgens mij is dat per dealer verschillend.

Mijn ervaring bij Lexus Sittard

- Kleine beurt - Geen vervangend vervoer, klaar terwijl u wacht. Van binnen en buiten schoongemaakt.
- Grote beurt - Vervangend vervoer (IS250). Van binnen en buiten schoongemaakt.
- Reparatie - Vervangend vervoer (CT200h). Van binnen en buiten schoongemaakt.
 

ctlexus

Hoort erbij
28 sep 2011
56
0
0
Vind de discussie wel interessant, bij mij is duidelijk uitgelegd wanneer ik vervangend vervoer/ophalen van auto kon verwachten. Dat is alleen bij een grote beurt. Bij een kleine beurt moet je gewoon wachten
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Same here (Lexus Rotterdam)... Duidelijke uitleg wanneer te wachten en wanneer vervangend vervoer en/of ophaalservice.

Ik hoop er echter niet teveel gebruik van te hoeven maken. Dan betekent het dat ik of heel veel kilometers maak of dat er problemen zijn. Kilometers maken is geen straf, maar problemen heb ik zat gehad met een van mijn eerdere auto's en dat heb ik liever niet weer...
 

Mr. Lexus

Hoort erbij
16 okt 2011
43
0
0
Kleine beurt is qua werkzaamheden korter dan 1,5 uur inderdaad geen Red Carpet Treatment. Dan kan men een afspraak op een bepaalde tijd maken en wachten. Of vervangend vervoer huren, lijkt mij niet raar, u bent de hele dag weg met deze auto, eigen auto met ca. 1 uur klaar. Laten wegbrengen is voor sommige een optie, een uurtje werken bij de dealer (wifi) met een kop koffie ook.

Bij werkzaamheden langer dan 1,5 uur (idd de 30.000 km beurt etc,) recht op RCT volgens de voorwaarden zoals via eerder genoemde link te lezen. Het is niet meer dan dat maar ook niet minder! Niet meer uniek in de markt maar zeker niet gebruikelijk bij het gros van de andere merkdealers.
 

BartNL

Hoort erbij
3 apr 2011
40
0
0
ik ben vorig jaar overgestapt van een Lexus is220d naar een ct200h en er werd door de dealer gelijk bij verteld dat de RCT voor de ct200h minder is als bij de is220d. Bij de is220d kreeg ik altijd vervangend vervoer terwijl ik bij de eerste 15k beurt aan de ct200h op de auto moest wachten of vervangende auto kon huren. Een soort RCT light voor de ct200h. Aangezien ik mijn werk met een laptop en mobieltje overal kan doen is dat voor mij geen probleem.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
en er werd door de dealer gelijk bij verteld dat de RCT voor de ct200h minder is als bij de is220d.
Dat lijkt mij niet geheel correct. RCT geldt voor alle modellen en vanaf 1,5 uur servicebeurt. Waarschijnlijk heb je in 't verleden mazzel gehad en kreeg je iets toegeschoven, maar door de toegenomen drukte m.b.t. de CT houdt de dealer zich nu wellicht nadrukkelijk aan de werkelijke voorwaarden ;)

Ik zie het al voor me, u heeft 'maar' een CT en daardoor krijgt u minder service... :p
 

Mr. Lexus

Hoort erbij
16 okt 2011
43
0
0
Klopt GPS-10, deze dealer heeft een l*l verhaal "opgehangen". RCT = RCT ongeacht het model. Feit is wel dat men bij de dealers (it's all about the money) strikter met de RCT omgaat dan in het verleden.
 

ae82_gt

Hoort erbij
19 sep 2011
25
0
0
RCT geldt als de servicewerkzaamheden minimaal anderhalf uur bedragen en geldt niet bij glas- en plaatwerkreparaties.
Dat er in het verleden RCT werd gegeven bij werkzaamheden die ook korter dan anderhalf bedroegen was een extra service die toen verleend kon worden, maar door het huidige aanbod is deze service moeilijker te realiseren.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Even vanuit het oogpunt van Lexus gezien; zo een RCT is niet het allergoedkoopst. Normaal vraag je om een RCT als je wat verder van een dealer locatie bent. Even er vanuitgaand dat jij 45min van een dealer bent, zij moeten dus 45min heen en terug om je auto op te halen en 45min heen en terug om je auto af te leveren. Daarnaast schrijven ze ook wat extra af op hun leenauto. 3 uur iemand betalen om heen en terug te rijden met afschijving en brandstof is pak 'm beet 60-80 euro. Ok.. ze halen wel wat marge uit de onderhoudsbeurt, maar het zijn wel kosten die ze maken om jou een beter gevoel te geven. En dan kan ik het me prima voorstellen als ze dit pas bij 1,5 uur of meer doen!
 

BartNL

Hoort erbij
3 apr 2011
40
0
0
Mr. Lexus zei:
Klopt GPS-10, deze dealer heeft een l*l verhaal "opgehangen". RCT = RCT ongeacht het model. Feit is wel dat men bij de dealers (it's all about the money) strikter met de RCT omgaat dan in het verleden.
naar mijn idee is het geen l*lverhaal maar feitelijk waar. Dat de reden is zoals jij aangeeft doet daar niet aan af.
Ik heb 4 jaar een IS gehad en bij alle onderhoudsbeurten dezelfde RCT gehad van mijn dealer. Bij de eerste beurt aan mijn CT200h kon ik kiezen of te wachten of vervangende auto huren.
Persoonlijk vind ik dat ook geen probleem. Ik zie nu ook veeeel meer Lexus op straat dus dan is het wel logisch dat er strikter met de RCT omgegaan wordt.
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Vandaag op Arrow Jazz FM reclame voor de RCT bij de CT200h bij groot onderhoud: gratis haal- en brengservice en altijd een gratis vervangende auto. Dat is vgl mij toch de RCT die overal wordt verkondigd? Ik was iig verbaasd om het op zo'n relatief kleine radiozender te horen.

Kleine beurt even wachten->geen probleem. Grote beurt vervangende auto -> perfect!
 

Suxel

Hoort erbij
22 jan 2011
80
0
0
Kleine beurt:
Anderhalf uur koffie drinken, auto's bekijken en wat emailen. Ik kan me ergere dingen voorstellen, prima te doen dus! Ik was zeer tevreden...

Grote beurt:
Vervangende auto, begin van de middag een telefoontje dat de auto klaar was. De dealer bood aan om de auto te komen brengen en ter plekke van auto's te wisselen. Dat is nog eens service! Echter, ondanks 3 weken vantevoren een vervangende auto te hebben besproken, was de gereserveerde auto niet op tijd bij de dealer. Ik kreeg een andere auto mee van het moedermerk Toyota, geen enkel probleem! Echter, in de auto was gerookt en de auto was van binnen gewoon smerig. Ik moest er meteen vandoor wegens afspraak elders en ben met de auto weggereden. Je geeft nooit een vieze auto mee aan een klant! Red Carpet Treatment of niet. Men heeft na beklag netjes hun excuses aangeboden, maar dat maakt mijn teleurstellende eerste ervaring er niet minder op. Het voelt nog steeds niet helemaal goed. Tijdens de volgende grote beurt zou ik gaan ervaren hoe het wel moet, ben benieuwd...

Iemand anders nog soortgelijke ervaringen?
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Een vieze Toyota..... oei.... Dat is niet best. Toyota op zich prima, maar een vieze.

Nee ik kreeg wel een schone Lexus mee. Maar het aanbieden om de auto te brengen halen was voor mij tig x makkelijker beter geweest. En daar was de dealer in Amersfoort niet voor te vinden. Welke dealer was zo enthousiast om de auto te halen en brengen.