Rusteloos rijgedrag CT 200h

tompoes

Hoort erbij
27 feb 2011
50
0
0
Ik ben net in het bezit van de ct200h en ben van mening dat de auto veel te hard is afgeveerd. Elke oneffenheid in de weg wordt doorgegeven en daardoor vertoont de auto een rusteloos gedrag. Mijn auto heeft 17 inch wielen.
De ct is verder zeer koers stabiel en zeer stil, dat is dus positief.
Is er een oplossing voor dit probleem ???
Wat is de ervaring met 16 of 15 inch wielen ??
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Ik denk dat er weinig aan te veranderen is, misschien de 15" wielen met een hoog bandprofiel. Maar daar heb ik geen ervaring mee. En dan nog denk ik dat je er niet zo heel veel mee wint.

Ik was bij een Lexusdealer en die monteur was Alfa gek. En die zei dat bijna elke nieuwe auto hard afgeveerd is. Het is een soort trend.

Ben het met je eens dat je elke hobbeltje voelt....maar dat geeft toch wel het gevoel dat je auto rijdt. Met drempels vind ik m juist heel mooi afveren.

Maar jah dat is altijd persoonlijk..... dus m.a.w. je hebt nu een beetje spijt dan?
 

tompoes

Hoort erbij
27 feb 2011
50
0
0
Nee, ik heb geen spijt van de aankoop en vindt het een heerlijk sturende auto. Kom vanuit een Saab 9-5 en vindt de ct200h in vele aspecten beter. Alleen de harde vering moet wennen.
Zal na 1000 km wel een rij impressie maken.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Ook ik heb gemerkt dat het onderstel vrij strak is. Echter, ik vind het net als anderen een leukere rijprestatie en inderdaad, op de drempels is het prima te doen!

Natuurlijk denk ik wel dat ze dit wel iets meer op de wensen van de klant mogen afstemmen, maar ik ben zeker niet ontevreden.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Zal wel modern zijn al die hard afgeveerde auto's maar volgens mij wil toch het gros van de mensen een comfortabele auto rijden. Ik vond de CT ook stug maar idd door 45 serie 17 inch yokohama's. Daarom blijf ik nog maar in mijn LS 400 rijden/glijden. :D
 

bruineluxury

Hoort erbij
22 mrt 2011
52
1
0
Inmiddels begin ik eigenlijk al wel te wennen aan het "ietwat" stugge onderstel.

Ben wel benieuwd naar de ervaringen van nieuwe eigenaren met de performance dempers.

Groet,
BL
 
  • Leuk
Waarderingen: Martijn

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
De CT op 17 inch is inderdaad stugger als op 15 inch, is inherent aan de bandenkeus en hoogte die aan deze banden gekoppeld zijn. De performancedempers zullen verder niks toevoegen aan het veergedrag van de auto, alleen het "wringen" van de koets wordt hiermee geelimineerd, net als een horizontale verbinding tussen de veerpoten, alleen zit er bij de CT een dempfunctie in. Verder vraag ik mij af of de VS versie iets zachter afgeveerd wordt af fabriek zoals te doen gebruikelijk is voor de markt in de VS, in Europa houden we van een steviger onderstel volgens de fabrikanten, en daar ben ik het ook niet altijd mee eens trouwens. Wat mij wel echt stoort is de herrie uit de wielkasten als er grind in je banden zit die in de wielkasten slaat, dat vind ik echt een punt tot verbetering van de CT, niet echt Lexuswaardig zeg maar. ;)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
tompoes, had je dit tijdens de proefrit niet gevoeld? of was de rit te kort? Meestal voel je die dingen vrij snel (jij kwam van een Saab toch?). Ik denk als je meer comfort wilt, dan moet je een maatje kleiner gaan met je wielen.. maar of dat veel uitmaakt...
 

tompoes

Hoort erbij
27 feb 2011
50
0
0
Nee, dat is tijdens de proefrit niet opgevallen. Ik weet ook niet meer welke maat wielen de auto had. Zou ik nog eens na kunnen vragen.
 

tompoes

Hoort erbij
27 feb 2011
50
0
0
De korte proefrit was ook met 17 inch wielen. Toen is me de harde vering niet opgevallen. Beetje dom.
Blijf het toch een heel fijne auto vinden. Raar, maar het is een feest om in te rijden.
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Geldt voor de IS net zo. Rijdt zeer comfortabel met 16 em 17" maar met de 18" kan een standaard onderstel het net niet meer aan.....
CT hinkt teveel op twee gedachten (te sportief/hard onderstel voor een auto die hier qua karakter niet op berekend is).
Gewoon je wielen t.z.t. ruilen voor iemand die van zijn 16"wielen afwil en je problemen zijn over (15"ziet er wel heel erg als stepwieltjes uit).
Alternatief is een goed aftermarket onderstel kiezen, gek genoeg leveren kw schroefsets juist meer i.p.v. minder comfort op.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Heb met mijn IS250 met 19 inch gereden en kan niet zeggen dat dat onconfortabel was overigens.

Het is de veerkarakterestiek die de CT de nek omdoet met 17 inch wielen, geen lekkere combi.
 

WHees

Nieuw hier
1 mrt 2011
14
0
0
Sinds vorige week dinsdag 26 April mijn CT in ontvangst genomen. Met 15" velgen. Sindsdien 1500km gereden.
Ook mij valt het onrustige rijgedrag op. Ik heb zelfs het gevoel, dat wanneer ik op een vlakke ondergrond rijd, dat er zelfs nog oneffenheden inzitten.Tevens viel me tegen wat er verkocht is en wat er daadwerkelijk geleverd is. Vanuit de folder is er aangegeven dat de CT met lichtmetalen velgen uitgevoerd zou worden. Nu is dit wel, maar er zitten ook nog eens extra wieldoppen op. Je ziet van de gehele velg dus niets, en met de wieldoppen ziet het er wel erg goedkoop uit. Dit valt me tegen. :(
Iemand andere velgen onder zijn standaard?
 

GranTurismo

Nieuw hier
2 mei 2011
21
0
0
WHees zei:
Tevens viel me tegen wat er verkocht is en wat er daadwerkelijk geleverd is. Vanuit de folder is er aangegeven dat de CT met lichtmetalen velgen uitgevoerd zou worden. Nu is dit wel, maar er zitten ook nog eens extra wieldoppen op. Je ziet van de gehele velg dus niets, en met de wieldoppen ziet het er wel erg goedkoop uit. Dit valt me tegen. :(
Dit is bij de Prius (15") ook al jaren het geval, die worden geleverd met lichtmetaal en wieldoppen erover. Dit alles t.b.v. gewicht en luchtweerstand. Als je de doppen niet mooi vindt en de velgen wilt zien, dan haal je de doppen eraf.
 

GranTurismo

Nieuw hier
2 mei 2011
21
0
0
Smaken verschillen natuurlijk, maar 15" vind ik sowieso veel te klein onder een CT, hoe mooi de velgen ook zijn. Als ze niet bevallen kun je ze natuurlijk prima in de winter gebruiken, en voor zomerbanden 1 of 2 maatjes groter gaan. :rulez:
 

Dnns

Hoort erbij
12 dec 2010
95
0
0
WHees zei:
Ook mij valt het onrustige rijgedrag op. Ik heb zelfs het gevoel, dat wanneer ik op een vlakke ondergrond rijd, dat er zelfs nog oneffenheden inzitten.

Dit merk ik ook op sommige wegen. Alsof de wielen niet goed gebalanceerd zijn, soms voel je het ook in het stuur. Ik rij op 16". Zijn er meer die dit ook vinden?