Hallo,
Een nieuwe forumbezoeker erbij. Ik moet zeggen dat ik een beetje verontrust werd door dit draadje... rusteloos rijgedrag. Voor kilometervreters is de hybride aandrijflijn van de CT immers ideaal, maar een onrustig onderstel zou de boel toch wel verzieken.
Ben 3 weken geleden gaan proefrijden op een F-Sport model en inderdaad, de eerste ervaring was hyperpositief. Quality feel, uitrusting, looks,... Ik denk dat ik 8 verschillende wagens ben gaan proefrijden, en de CT is de enige wagen waar het meteen klikte. Echter, na een aantal kilometer wordt je bewust dat de wagen ultra strak rijdt, niet alleen stug, maar zelfs zeer stug, op het botserige na. Ook bandengeluid prominent aanwezig. Die ervaring, samen met dit draadje deden me bijna de das om. Als ik dit hier allemaal hoor, foutief onderstel, uitlijnen, moeten de correcte bandenkeuze maken, moeten continu bijsturen op de snelweg,... Dat leek me niet zo best.
Heb de CT dan toch nog een kans gegeven. Ben gisteren gaan proefrijden met een - laten we zeggen - gewone CT op 16-inchers, en het verschil is onwaarschijnlijk groot. Deze CT lag zelfs comfortabel op de weg. Lekker strak, met de nadruk op lekker. Maar ook voldoende afgeveerd. Communiceert goed wat er onder je gebeurt, maar helemaal niet storend, integendeel, gewoon zalig. Bovendien ook v??l stiller. Ook een stuk snelweg afgereden, goed doorgereden, handen van het stuur, stabiel op en top. Had ook passagier mee achterin, en geen klachten gehoord, wel integendeel.
Meteen de bestelbon getekend.
Heb in de afgelopen 20 jaar behoorlijk wat kilometers bij mekaar gereden, in een even behoorlijk aantal automerken. De Lexus is slechts de tweede auto die ik zelf aankoop, de betrokkenheid is dus iets groter. De CT is stevig geprijsd, maar lijkt me elke Yen waard. Een haast perfecte wagen met een perfect onderstel.
Tip voor het Lexus-net: laat uw klanten proefrijden op de 16inchen. Het zijn niet allemaal beemers die overkomen naar Lexus...