Rusteloos rijgedrag CT 200h

tompoes

Hoort erbij
27 feb 2011
50
0
0
Ik ben net in het bezit van de ct200h en ben van mening dat de auto veel te hard is afgeveerd. Elke oneffenheid in de weg wordt doorgegeven en daardoor vertoont de auto een rusteloos gedrag. Mijn auto heeft 17 inch wielen.
De ct is verder zeer koers stabiel en zeer stil, dat is dus positief.
Is er een oplossing voor dit probleem ???
Wat is de ervaring met 16 of 15 inch wielen ??
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Dnns zei:
WHees zei:
Ook mij valt het onrustige rijgedrag op. Ik heb zelfs het gevoel, dat wanneer ik op een vlakke ondergrond rijd, dat er zelfs nog oneffenheden inzitten.

Dit merk ik ook op sommige wegen. Alsof de wielen niet goed gebalanceerd zijn, soms voel je het ook in het stuur. Ik rij op 16". Zijn er meer die dit ook vinden?

Ik wil hier niemand ongelijk geven, maar even uit eigen ervaring (nu 11.000 op de teller);

De auto rijdt inderdaad onrustig en je voelt elk hobbeltje op een verder vlakke weg. Vooral achterin blijk je het te merken. Echter, ik denk niet dat dit te maken heeft met minder goed gebalanceerde wielen. Een vriend van me, eigenaar van een autogarage, wilde gewoon een keertje naar de auto kijken en die heeft dit toevallig gecheckt. Hij zei i.i.g. dat het goed zat.

Wat ik echt opvallend vind is eigenlijk dat de auto zeer strak is op normale wegen, maar drempels neemt als een wolk.
 

GranTurismo

Nieuw hier
2 mei 2011
21
0
0
Hebben we hier niet gewoon te maken met een Lexus die volgens de - naar men zegt - Europese voorkeur is voorzien van een "trendy strak" (? la BMW) afgesteld onderstel/stuurgevoel? Wat opvalt is dat juist het rijgedrag door de autojournalisten (die willen 't liefst een kart) in de hemel wordt geprezen, terwijl het voor de veelrijders wellicht too much is.

Benieuwd wat AutoVisie komende week oordeelt, die zetten de CT tegenover de A3 1.2tsi en de BMW 116i in een vergelijkende test.
 

WHees

Nieuw hier
1 mrt 2011
14
0
0
Ach ja, je weet wel, nieuwe auto van de zaak mogen uitzoeken en dan naar de basis CT gegaan, met navigatie en achteruitrijcamera. Op zich natuurlijk een heel complete auto in de basisversie.
Zelf had ik ook liever voor grotere velgen gegaan, maar dat zat er financieel niet aan.
Misschien wil iemand van de 17"onrustige wielen af en met me ruilen voor de 15", ha, ha :)
Dus..... je mag me mailen.
 

Bas36

Hoort erbij
7 mrt 2011
61
0
6
Heeft iemand al gelezen wat de conclusie was van Autoweek in de onlangs uitgevoerd dubbeltest?
Ben erg benieuwd naar de uitkomst. :)


Edit: gaarne on topic blijven!!
 

GranTurismo

Nieuw hier
2 mei 2011
21
0
0
Om ontopic te blijven, in de AutoWeek-vergelijking met de A3 werd niet geklaagd over rusteloos rijgedrag van de CT, w?l sportief en strak. In de conclusie spreekt men over een corner uit onverwachte hoek, maar de A3 hield zich redelijk goed staande, min of meer gelijkspel. De AutoVisie met CT/116/A3 valt eind deze week op m'n deurmat, relevante bevindingen omtrent rijgedrag meld ik hier.

Edit Bij CT200h: Gaarne on topic blijven zoals werd medegedeeld
 

tompoes

Hoort erbij
27 feb 2011
50
0
0
De kwaliteit van de testen en vergelijking van Autoweek zijn over het algemeen nogal oppervlakkig.
Ook zal een rol spelen dat de autotesters graag sportief rijden en minder rekening houden met rijcomfort.
De CT blijft voor mij veel te hard afgeveerd en na ruim 2000 km rijervaring kan ik hier nog steeds niet aan wennen.
Ook op gladde asfaltwegen voel je elke oneffenheid. Het rijgedrag is perfect maar comfortabel, nee.
 

WHees

Nieuw hier
1 mrt 2011
14
0
0
Vandaag even langs de dealer geweest. Een melding gemaakt van het onrustige rijgedrag. Ik was niet de eerste die dit melde , maar wel de eerste met 15" wielen. (Ik heb ook het idee dat er niet veel rondrijden met 15 ", dus dat kan dan wel kloppen.)
De monteur vertelde me dat hij af fabriek stug afgeveerd was en dat er niet veel aan te doen was.
Hij vertelde me ook dat als er meerdere mensen een melding maken, de kans ree?l is dat Lexus er serieus naar gaat kijken en er eventueel een modificatie op komt, (mits de klachten gegrond zijn).
Dus als je echt vindt dat de auto rusteloos rijgedrag vertoont, meld dit bij de dealer.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
tompoes zei:
De kwaliteit van de testen en vergelijking van Autoweek zijn over het algemeen nogal oppervlakkig.
Ook zal een rol spelen dat de autotesters graag sportief rijden en minder rekening houden met rijcomfort.
De CT blijft voor mij veel te hard afgeveerd en na ruim 2000 km rijervaring kan ik hier nog steeds niet aan wennen.
Ook op gladde asfaltwegen voel je elke oneffenheid. Het rijgedrag is perfect maar comfortabel, nee.



Tompoes als je naar de meeting komt, rij dan eens mee in mijn LS430, dat zal je dan zeker bevallen!!! :D
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
bruineluxury zei:
Inmiddels begin ik eigenlijk al wel te wennen aan het "ietwat" stugge onderstel.

Ben wel benieuwd naar de ervaringen van nieuwe eigenaren met de performance dempers.

Groet,
BL

Komende uit een BMW 3 (E90) serie met 18" banden, vindt ik de CT met 17" banden na de eerste 500 kilometers prima afgeveerd. Wat het effect van de op mijn auto aanwezige performance dempers is, weet ik niet. Maar in mijn beleving stuurt de auto bijzonder strak en geenszins onrustig of "rusteloos". Ik ben er zeer content mee. Maar ik heb altijd Duits gereden, BMW of Audi.

Het zal ook zijn wat je gewend bent.
 

WHees

Nieuw hier
1 mrt 2011
14
0
0
Via de handleiding kwam ik er achter dat de aanbevolen bandenspanning op 2 manieren gevuld kan worden. Als je eco wilt rijden moet je ze op 2,7 bar afvullen. WIl je normaal rijden dan mogen ze op 2,3 bar. Gecontrolleerd en alle banden stonden op 2,7 bar. leeg laten lopen tot 2,3 bar en het rusteloze gedrag was ineens een stukje minder.

:rulez:
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
De ct is en blijft onprettig op klinkers. Gelukkig rijd ik daar niet zo vaak op.

Maar wat er al is gezegd, de bandenspanning helpt een hoop. Ik heb ze nu constant op 2.9 en 3.1 staan, dus ik voel elk deukje in de weg. Het is maar net wat je prettig vindt!
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
WHees zei:
Via de handleiding kwam ik er achter dat de aanbevolen bandenspanning op 2 manieren gevuld kan worden. Als je eco wilt rijden moet je ze op 2,7 bar afvullen. WIl je normaal rijden dan mogen ze op 2,3 bar. Gecontrolleerd en alle banden stonden op 2,7 bar. leeg laten lopen tot 2,3 bar en het rusteloze gedrag was ineens een stukje minder.

:rulez:

Geldt (volgens mijn handleiding) alleen voor de 15" banden.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
WHees zei:
Vandaag even langs de dealer geweest. Een melding gemaakt van het onrustige rijgedrag. Ik was niet de eerste die dit melde , maar wel de eerste met 15" wielen. (Ik heb ook het idee dat er niet veel rondrijden met 15 ", dus dat kan dan wel kloppen.)
De monteur vertelde me dat hij af fabriek stug afgeveerd was en dat er niet veel aan te doen was.
Hij vertelde me ook dat als er meerdere mensen een melding maken, de kans ree?l is dat Lexus er serieus naar gaat kijken en er eventueel een modificatie op komt, (mits de klachten gegrond zijn).
Dus als je echt vindt dat de auto rusteloos rijgedrag vertoont, meld dit bij de dealer.


Mijn CT komt in februari 2012. Dus wellicht dat tegen die tijd er een modificatie heeft plaatsgevonden. Dat is dan wel weer een heel klein voordeeltje als je zo lang moet wachten. Maar, ik moet het eerst zien, dan geloven.
Overigens vond ik het wel meevallen. Het ligt er maar aan wat je gewend bent, in mijn geval een Ford Mondeo Wagon.

Robbert-Jan