- 30 okt 2024
- 208
- 246
- 43
Sind april rijd ik met machtig veel lol in dat eze bolide. Heerlijk rustig zoevend over de weg. Wacht, nee toch niet. Vanaf minuut 1 hoorden we af en toe een ‘doek’ geluid. De verkoper gaf aan dat het vaker voorkomt bij deze wagens. Hij heeft nog nooit de vinger erop kunnen leggen. De stuurkogels zijn goed en stab.stangen vrij nieuw en ook goed. Het geluid doet zich voor bij uit stilstand uitsturend wegrijden en soms ook rijden in een bocht. Steeds maar een tik. Mijn ‘eigen’ monteur dacht ook aan de stuurbekrachtiging. Echter sinds het zo warm is (lijkt het) is de wagen bij sturend parkeren en in bochten net een krakende deur. Dat heb ik vanmiddag opgenomen. Filmpje krijg ik niet met de foon hierbij. Morgen maar met de computer pogen. Ik heb tot april vlg jaar nog garantie op de toplagers, mochten die kapot zijn.
Vragen:
1. Is met zekerheid te zeggen wat de oorzaak is?
2. Wij willen eind aug op vakantie naar Tsjechië. Kan dat met dit geluid?
3. Als de verkoper de toplages laat vervangen dan is dat vlg de slijp en lasmethode. Dat nieuwe lager gaat erin, waarna alle opengesnlepen lippen worden dichtgelast. Het lager wordt dan toch ook loeiheet? 600graden of zo. Mensen hier met ervaring met deze methode?
Vragen:
1. Is met zekerheid te zeggen wat de oorzaak is?
2. Wij willen eind aug op vakantie naar Tsjechië. Kan dat met dit geluid?
3. Als de verkoper de toplages laat vervangen dan is dat vlg de slijp en lasmethode. Dat nieuwe lager gaat erin, waarna alle opengesnlepen lippen worden dichtgelast. Het lager wordt dan toch ook loeiheet? 600graden of zo. Mensen hier met ervaring met deze methode?