Schakelen met de flippers +/- ???

Je kunt het beter zeker weten dan “betwijfelen”.
Misschien toch maar eens testen met iemand achter je die op de hoogte is van de geplande vertraging.
Ik kan met zekerheid zeggen dat bij de 3GS, 4GS en 2IS geen remlichten gaan branden bij het afremmen op de motor/terug flipperen.
Hoe het met de UX zit durf ik niet met zekerheid te zeggen, zal iemand inderdaad moeten checken.

• Leuk
Waarderingen: Yoyoman
Verwar je hier niet de remlichten met de alarmknipperlichten? De laatste gaan "vanzelf aan" bij een zeer forse vertraging, zonder dat je daar iets voor hoeft te doen en ze blijven vervolgens knipperen totdat je ze uit zet.

Je kunt het beter zeker weten dan “betwijfelen”.
Misschien toch maar eens testen met iemand achter je die op de hoogte is van de geplande vertraging.
Nee, ik bedoel de 'gewone' remlichten. In heb het (in het donker) een keer zelf kunnen waarnemen bij mijn auto.
Zal waarschijnlijk alleen zo zijn bij auto's die electrisch kunnen rijden cq kunnen regenereren, dus geen ICE's of mild hybrids.

• Leuk
Ik merk het ook bij gebruik van de radar ondersteunde cruise control op de snelweg. Wellicht een beetje off-topic maar ik weet dat de remlichten aangaan omdat dit wordt aangegeven in het cruise control - lane keep assist display in de snelheidsmeter (digitaal), daarin wordt de achterkant van auto geprojecteerd waarbij de remlichten branden bij afremmen. Ik ontdekte dit pas sinds kort en vond dat leuk om te zien. Makkelijk ook want ik zie dat de auto waarschuwt als hij afremt. Weliswaar alleen bij gebruik van de cruise control.
Bij afremmen tijdens regeneratie verwacht ik dat niet omdat de LS 600h niet zo sterk afremt als de nieuwe hybride's.

• Leuk
Vanavond even geprobeerd als je de flippers gebruikt geen remlicht. !!!!!
Als de auto hard moet afremmen door de adaptive cruise control dan gaan de remlichten wel aan .
Onze zoon moest een blokje achter mij aan en gelukkig beide een carkit dus we konden communiceren.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
De remlichten werken in mijn ogen precies zoals het hoort:
Gas los= geen remlichten
Rempedaal intrappen = remlichten
ACC werking= remlichten
Terugschakelen (Flippers/B) = geen remlichten. Uiteraard zullen er auto's zijn die heel sterk regeneratief kunnen afremmen, zoals een EV. Die hebben dan wel brandende remlichten, wanneer de vertraging groot genoeg wordt.

Daarbij moet je voor ogen houden, dat een handbak harder op de motor kan remmen (terugschakelen), dan de gemiddelde hybride kan regenereren. Dat eerste gaat ook geheel zonder remlichten.

Uiteraard zullen er auto's zijn die heel sterk regeneratief kunnen afremmen, zoals een EV. Die hebben dan wel brandende remlichten, wanneer de vertraging groot genoeg wordt.
Dit 👆, en dan is er ook nog verschil tussen fabrikanten van EV’s of zij aan de wet voldoen volgens die regels. One pedal driving levert bij de ene EV soms remlichten op, bij de andere EV altijd. EV-rijders verbazen zich daar wel eens over.

• Leuk
Ik dacht dat als ik meer op de moter ging remmen, dat het dan economischer zou zijn (lager verbruik).
Maar telkens als ik met de flippers terugschakelde, ging het groene eco-lampje op het dashboard uit!
Ben er mee gestopt. Blijf nu van de flippers af, als het niet nodig is 😜

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me
Ik dacht dat als ik meer op de moter ging remmen, dat het dan economischer zou zijn (lager verbruik).
Maar telkens als ik met de flippers terugschakelde, ging het groene eco-lampje op het dashboard uit!
Ben er mee gestopt. Blijf nu van de flippers af, als het niet nodig is 😜
Als je opschakelt dan gaat (althans onze wagen) sneller in de EV Modus, maar mijn geklooi met de flippers begint mijn vrouw te irriteren.
Ik moet gewoon rijden zegt ze en met mijn tengels van de touch pad en alle flauwekul afblijven.
Maar gelukkig kan ik ook op het stuur heel veel kloot violen 👍👍👍😁😁😁😁😐😎😂☺️🤔

Je bent niet toevallig getrouwd met de mijne hè want die doet exact dezelfde uitspraken 😂 Terwijl we vroeger doodgemoedereerd onder het rijden een vastgelopen muziekcassette uit dat apparaat pielden en daar werd niks van gezegd, hooguit gevraagd of zij het ff moest doen, dat soort dingen.......

• Leuk
Je bent niet toevallig getrouwd met de mijne hè want die doet exact dezelfde uitspraken 😂 Terwijl we vroeger doodgemoedereerd onder het rijden een vastgelopen muziekcassette uit dat apparaat pielden en daar werd niks van gezegd, hooguit gevraagd of zij het ff moest doen, dat soort dingen.......
Ach ja we zijn nu sinds 1986 samen, ik ben nog te actief voor een bejaarde gepensioneerde dus we bemoeien ons met alles 😏😎😂

• Haha
Waarderingen: quattrootje
O wat herkenbaar weer allemaal 😁
Als ik onder het rijden aan knopjes zit of iets met een van de displays doe dan krijg ik ook steevast 'dè blik': "wat ben je nóu weer aan het doen?".

Als mijn vrouw rijdt en ik doe bovenstaande dan is het commentaar altijd "afblijven, IK rij!".

Verder is alles koek en ei hoor :D

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Dirk_S en D43m0n
O wat herkenbaar weer allemaal 😁
Als ik onder het rijden aan knopjes zit of iets met een van de displays doe dan krijg ik ook steevast 'dè blik': "wat ben je nóu weer aan het doen?".

Als mijn vrouw rijdt en ik doe bovenstaande dan is het commentaar altijd "afblijven, IK rij!".

Verder is alles koek en ei hoor :D
Alles exact hetzelfde hier 😁😂🤔😐

• Haha
Waarderingen: D43m0n en quattrootje