Schakelen met de flippers +/- ???

Je kunt het beter zeker weten dan “betwijfelen”.
Misschien toch maar eens testen met iemand achter je die op de hoogte is van de geplande vertraging.
Ik kan met zekerheid zeggen dat bij de 3GS, 4GS en 2IS geen remlichten gaan branden bij het afremmen op de motor/terug flipperen.
Hoe het met de UX zit durf ik niet met zekerheid te zeggen, zal iemand inderdaad moeten checken.

• Leuk
Waarderingen: Yoyoman
Verwar je hier niet de remlichten met de alarmknipperlichten? De laatste gaan "vanzelf aan" bij een zeer forse vertraging, zonder dat je daar iets voor hoeft te doen en ze blijven vervolgens knipperen totdat je ze uit zet.

Je kunt het beter zeker weten dan “betwijfelen”.
Misschien toch maar eens testen met iemand achter je die op de hoogte is van de geplande vertraging.
Nee, ik bedoel de 'gewone' remlichten. In heb het (in het donker) een keer zelf kunnen waarnemen bij mijn auto.
Zal waarschijnlijk alleen zo zijn bij auto's die electrisch kunnen rijden cq kunnen regenereren, dus geen ICE's of mild hybrids.

• Leuk
Ik merk het ook bij gebruik van de radar ondersteunde cruise control op de snelweg. Wellicht een beetje off-topic maar ik weet dat de remlichten aangaan omdat dit wordt aangegeven in het cruise control - lane keep assist display in de snelheidsmeter (digitaal), daarin wordt de achterkant van auto geprojecteerd waarbij de remlichten branden bij afremmen. Ik ontdekte dit pas sinds kort en vond dat leuk om te zien. Makkelijk ook want ik zie dat de auto waarschuwt als hij afremt. Weliswaar alleen bij gebruik van de cruise control.
Bij afremmen tijdens regeneratie verwacht ik dat niet omdat de LS 600h niet zo sterk afremt als de nieuwe hybride's.

• Leuk
Vanavond even geprobeerd als je de flippers gebruikt geen remlicht. !!!!!
Als de auto hard moet afremmen door de adaptive cruise control dan gaan de remlichten wel aan .
Onze zoon moest een blokje achter mij aan en gelukkig beide een carkit dus we konden communiceren.