Spamhoek!

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Gisteren met de NX450h+ inclusief aanhanger met 2 motoren naar Oostenrijk gereden om een weekje lekker op de motor te rijden. De aanhanger weegt inclusief motoren 1000kg, de Timmelsjoch omhoog had de auto toch wel moeite om de pas omhoog te rijden. Die Lexus moest er behoorlijk hard voor werken (4500 toeren berg omhoog)

Bijlagen

• 20250731_193752.jpg
    20250731_193752.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 17
Gisteren met de NX450h+ inclusief aanhanger met 2 motoren naar Oostenrijk gereden om een weekje lekker op de motor te rijden. De aanhanger weegt inclusief motoren 1000kg, de Timmelsjoch omhoog had de auto toch wel moeite om de pas omhoog te rijden. Die Lexus moest er behoorlijk hard voor werken (4500 toeren berg omhoog)
Ahhh 😃, mooi … nog meer motorrijders hier 👍.
Geniet ervan, al zal het in het hoogseizoen wel aardig druk zijn op de pasjes.

• Leuk
Waarderingen: Johno en er!k
Lang geleden veel op twee wielen gereden. Begonnen met 18 jaar op een Honda 400 Four, daaarna vlot naar een BMW R90, in Militaire dienst veel geld gespaard en mijn laatste motor gekocht: R100-RT. Waanzinnig fijne motor uit 1981, dus o.a. met plat luchtfilter, electronische ontsteking, licht vliegwiel en vooral met Nicasil op de Aluminium cilinderwanden. Met deze motor ongeveer 200.000km gereden, oa een rondreis door Turkije. Toe hij er wel wat afgetrapt uitzag heb ik hem volledig (zelf) gerestaureerd. Zelf de zuigerveren vervangen en de kruislingse groeven van het honen waren nog overal in de cilinderwand zichtbaar!!! Frame laten stralen en poedercoaten, idem wielen. Alles framelagers vernieuwd, alle bouten, waar verantwoord was, vervangen door rvs. Alle spuitwerk opnieuw gedaan. Red Smoke is vakwerk om dat mooi te spuiten incl biezen, maar fantastisch gedaan! Daarna weer laten taxeren en die man was “impressed’: showroom conditie was het eindoordeel. In 1996 ivm hernia niet meer gereden. Uiteindelijk ook geen behoefte meer aan gehad, het motor tijdperk was klaar. Voltooid verleden tijd zeg maar. Hoewel de vakantie o.a. door Turkije (1984) af en toe nog als een waanzinnig mooie, avontuurlijke film afgespeeld wordt. Zal eens kijken of er nog digitale plaatjes van zijn, was een heel mooie motor. Ik heb hem na 8 jaar stilstand toch maar verkocht en daarna is hij doorverkocht aan iemand die er een café-racer van heeft gemaakt😱

Ook maar een steentje bijdragen, ik rij helaas ook niet meer, de spierziekte gooide uiteindelijk roet in het eten.
27 jaar gereden, nagenoeg elke dag, voornamelijk woon-werk maar ook wel mooie ritten in forum-verband, TT-Assen een 20-tal keren, dus rijervaring zat.

Deze was de laatste en de fijnste :love: Ooit begonnen op een Suzuki GT750 2-takt, (daar kon je rookgordijnen mee maken) daarna een Honda-nogwat, toen een Yamaha Diversion 600, daarna een Diversion 900, gevolgd door een Honda Pan European 1100 en deze werd als laatste opgevolgd door deze Honda Pan European 1300 met ABS en de rest. Zelf geïmporteerd vanuit de UK toen het GBP heel laag stond. Dijk van een motor, nooit problemen mee gehad, eigenlijk de Lexus in motorland, ook qua comfort. Eigenlijk was het mijn bedoeling om ooit nog eens op die mooie dikke 1800 Goldwing rond te schuiven maar dat mocht helaas niet zo zijn......

Ik mis het nog regelmatig maar als ik naar het verkeer kijk tegenwoordig ben ik daar ook wel snel van genezen.

Eergisteren is mijn oudste (30) begonnen met lessen, hij wil ook woon-werk gaan doen en ik heb mijn handen vol aan hem de goede kant op te sturen want hij wil dingen die daar niet zo geschikt voor zijn, gaat potentieel veel geld kosten als ik hem zijn gang laat gaan......;) Ik hou mijn hart vast....

Bijlagen

• IMG_0048.JPG
    IMG_0048.JPG
    64,6 KB · Weergaven: 7
Iedereen moet het zelf ondervinden, maar je kunt je zoon geïnteresseerd laten raken in een andere klasse dan waar zijn voorkeur nu (nog) naar uitgaat.

Mijn motorgeschiedenis sinds 1986:
(het jaar waarin ik het ding reed staat ervoor, dat is niet het bouwjaar)

1986 CB750F (dohc)
1988 VT750 Shadow
1989 CBX750F
1990 CBX750FII
1991 nieuw gekocht Yamaha FJ1200 (laatste serie)
1992 nieuw gekocht CBR1000F
Even een gat van enkele jaren ivm wonen in het buitenland
2003 GTR1000
2005 ST1100
2017 R1200RT ohc
2023 R1200RT dohc
Met de RT ook veel onverhard gereden, maar dat is niet echt z’n ding 🙄.
Nadat ik begin dit jaar eens ben gaan kijken naar adventure bikes, Aftican-Twin DTC, Tenere, KTM 1290, Triumpf iets, ....... voelde ik me toch het meest thuis op de GSA die daar ook stond.
Dus sinds 2025 een 2023-05 GS-Adventure

Bijlagen

• IMG_3152.jpeg
    IMG_3152.jpeg
    4 MB · Weergaven: 11
  • Leuk
Waarderingen: Johno, D43m0n en Dirk_S