Men lijkt bij de Lexus dealer wat alerter op persoonlijke aandacht/ contact, toen ik vorig jaar voor het eerst bij Louwman Exclusive langs ging om de auto een beurt te laten geven, werd ik bij de werkplaatsbalie verwelkomd met mijn naam, wellicht dat ze daar een camera systeem hebben waarmee arriverende auto's in het oog gehouden worden en dat koppelen aan openstaande afspraken?!De eerste keer dat ik de dealer zelf aan de lijn kreeg, wist men meteen welke auto ik had, terwijl ik de betreffende medewerker nooit eerder gezien of gesproken had. Vermoedelijk werkt het computersysteem op nummerherkenning, waardoor jouw "dossier" meteen opent of zoeken ze je gewoon meteen op naam op in het systeem.
Dus het lijkt een warmere band dan het is.
Binnenkort daar weer onderhoud afspraak, kijken hoe het dan gaat...
In ieder geval een hele andere prettigere ontvangst dan bij bijv MB, Audi of VW dealer.
Mijn ervaringen daar zijn dat je binnen loopt, vaak voor een balie komt waarachter diverse mensen achter hun bureau zitten waarbij iedereen naar zijn computerscherm zit te staren of aan de telefoon in gesprek is en lijkt te hopen dat een collega als eerste naar de klant gaat, er dus eerst 1 of meer minuten helemaal niets gebeurt/ de klant wordt genegeerd, totdat iemand dan besluit de zware taak maar op zich te nemen (dit uiteraard even aangedikt, maar dat gevoel krijg je daar veelal wel).
Ergste op dat gebied maakte ik eens mee bij een Audi dealer: naar binnen gelopen en bij service balie staande, diverse medewerkers daar achter allemaal druk bezig met "iets" op hun computer. Na zeker 2-3 min in stilte te hebben gewacht, keek uiteindelijk één van de medewerkers op met de vraag: wordt u al geholpen?!
Mijn antwoord: wat denkt u zelf..
Bij de Porsche dealers wordt je wel vriendelijk verwelkomd door een gastvrouw die je verwijst naar de betreffende balie met daarachter enkele bureau wonende medewerkers en als je daar arriveert dan herhaalt zich vaak alsnog de MB, Audi, VW ervaring... de zeldzame wel nette klantvriendelijke medewerkers die wel gelijk reageren lijken helaas ook daar uitzondering.
Je krijgt vaak sterk het gevoel dat het een gunst is dat je er mag komen, men bereid is je te ontvangen wanneer het uitkomt.. wat dat betreft zijn mijn ervaringen bij diverse Lexus dealers in zowel Nederland alsook Duitsland duidelijk veel beter geweest
Laatst bewerkt: