Spamhoek!

als je al niet claustrofobisch bent, dan ga je dat wel worden in die kleine parkeervakjes met zo'n brede wagen

Parkeervakken zijn dikwijls te klein ja, om over parkeer garages maar te zwijgen.
Ik was laatst in één van onze grote steden in "Holland" in een parkeergarage.
Tussen de pilaren waren steeds drie vakken maar er stonden overal maar 2 auto's in: een derde auto paste gewoonweg niet meer.
(Of paste er fysiek wel tussen maar dan moest je via je dakraam of achterklep naar buiten)

We rijden de verkeerde auto’s 😁

Bijlagen

• IMG_4155.jpeg
    IMG_4155.jpeg
    80 KB · Weergaven: 28
Ik zet hem altijd het liefst ergens op de hoek. Ik kwam er laatst weer eens achter dat andere mensen niet zo zuinig zijn op spullen dan ik dat ben helaas
Bij mijn kostbare akkefietje kon ik niet zien of er iemand aankwam en ik reed met de rem erop achteruit. De tegenpartij had mij niet gezien.
We rijden de verkeerde auto’s 😁
jeetje, en ook nog twee stoelen naast elkaar erin weten te frotten. Knap!

Laatst bewerkt:
Gisteren weer wezen tanken in de Pruus. E10 voor €1,72 pltr.
Ik heb ooit gelezen ergen dat de benzineprijzen kunnen verschillen op een dag. Dus ben er eens ingedoken.
In Duitsland is het begrip dynamische prijzen een vast gegeven. Dat wil zeggen dat de prijzen gedurende de dag omhoog en omlaag gaan. Het verschil kan wel tot 15 cent per ltr zijn. Over het algemeen zijn ze het laagst tussen 18:00h en 22:00h. Er zijn zelfs apps voor, want officieel geregistreerde tankstations moeten hun prijzen direct doorgeven aan de ‘Duitse Markttransparenzstelle für Kraftstoffe’. Ik heb eerst een betaalde app gedownload, Mehr-Tanken, maar die bleek direct al een vette prijsfout te hebben. Nu gebruik ik Clever-Tanken. Heel praktisch allemaal. Veel instelmogelijkheden. Afstand tot je locatie, brandstofsoort of electrisch etc.

Bijlagen

• IMG_9240.png
    IMG_9240.png
    170,6 KB · Weergaven: 22
  • IMG_9239.png
    IMG_9239.png
    562,3 KB · Weergaven: 22
  • Leuk
Waarderingen: Jan v S en Lexus4me
Clever-Tanken.
Die gebruik ik ook. Ik heb een aantal favorieten gemarkeerd in die app. De tankstations echt dicht bij de grens zijn vaak nog wat duurder dan iets verder Duitsland in. De goedkopere Duitse tankstations liggen dus verder van de Nederlandse grens af, of niet op een doorgaande route, zoals in een centrum.

• Leuk
Waarderingen: Raymond Schrave
Geprobeerd te kijken. Écht, ik deed mijn best.
Niet te volgen.
Inderdaad, dacht zal wel aan mij liggen. Ik heb na enkele minuten naar achteren gescrolt of daar nog iets van een eindconclusie te horen was. Begin al die reviews en testen over Lexus wel een beetje zat te worden. Tis allemaal meer van hetzelfde.

• Leuk
Waarderingen: Jan v S
Inderdaad, dacht zal wel aan mij liggen. Ik heb na enkele minuten naar achteren gescrolt of daar nog iets van een eindconclusie te horen was. Begin al die reviews en testen over Lexus wel een beetje zat te worden. Tis allemaal meer van hetzelfde.
Ik rij en ervaar liever zelf 😀.

In mijn auto rijdende carrière had ik voor werk veel huur bakken gereden van verschillende merken en modellen, naast dat ik elke twee a drie jaar wat anders wilde rijden en mijn (toenmalige)partner ook wisselde. Ik denk dat ik daarmee best wat vergelijkingsmateriaal heb, en Lexus RX bevalt het beste 😀.

Mijn autolijstje zelf of partner in bezit, sinds 2001
Fiat Punto 1996
Mitsubishi Colt (2 verschillende generaties)
Nissan Primera (laatste generatie)
Peugeot 206&207
Mazda mx 5 (type NA)
Daihatsu sirion
Rav4 (2004)
Honda Insight
Honda Jazz
Honda crv
Honda hrv
Lexus RX (gen4)
Toyota Avensis sport tourer
Toyota Corolla sport tourer
Rav4 (2021)
RX gen 5 (huidig
UX (huidig)

Aan huur of leen autos (meerdere dagen gereden)
Citroen DS (verschillende versies )
Renault captur
Nissan juke
Nissan Qashqai
Volvo v40
Seat leon
Seat Ibiza
Fiat grand Punto
Peugeot 2008
Peugeot 5008
Peugeot 3008
Nissan micra
Grand Cherokee
Nissan Roque
Suzuki Jimny
Toyota chr
Lexus LBX
Renault Twingo

Veel mee gereden (ouders of werk)
Volvo xc60 ( meerdere generaties)
Volvo xc 99 (2001)
Volvo 240
Volvo c30
Subaru XV
Chrysler Voyager
Vw caddy
Vw polo
Vw golf

• Leuk
Waarderingen: Jan v S

In mijn auto rijdende carrière had ik voor werk veel huur bakken gereden van verschillende merken en modellen, naast dat ik elke twee a drie jaar wat anders wilde rijden en mijn (toenmalige)partner ook wisselde. Ik denk dat ik daarmee best wat vergelijkingsmateriaal heb, en Lexus RX bevalt het beste 😀.

Fiat Punto 1996
Peugeot 206&207
Mazda mx 5 (type NA)
Daihatsu sirion
Rav4 (2004)
Honda Insight
Honda Jazz
Honda crv
Honda hrv
Lexus RX (gen4)
Rav4 (2021)
RX gen 5 (huidig
UX (huidig)

Renault captur
Nissan juke
Nissan Qashqai
Volvo v40
Seat leon
Seat Ibiza
Fiat grand Punto
Peugeot 2008
Peugeot 5008
Peugeot 3008
Nissan micra
Grand Cherokee
Nissan Roque
Suzuki Jimny
Toyota chr
Lexus LBX
Renault Twingo

Volvo xc 99 (2001)
Volvo 240
Volvo c30
Subaru XV
Chrysler Voyager
Vw caddy
Vw polo
Vw golf
Met al die auto’s die je hebt gereden: welke kwam volgens jou het dichtst bij het comfort van de Lexus RX, en wat voelde nog anders?

Pffff, wat een lange rij zeg. Daar kom ik bij lange niet aan. Hier 43 jaar ervaring met VAG. Meestal VW en audi. De laatste 17 jaren audi A4, A6 en Q5. En nu dus Rx450 h+.

Met al die auto’s die je hebt gereden: welke kwam volgens jou het dichtst bij het comfort van de Lexus RX, en wat voelde nog anders?
Ik vind de RAV4 plug in hybride het dichtst bij de NX komen en de XC60(2019 model) beetje tussen de RX en NX hangen. Maar de geluids installatie Harman Kardon vond ik dan weer tegenvallen. De ruimte inde XC 60 vond ik gelijk of misschien iets groter dan de NX. De XC90 is een bakbeest, maar ik heb enkel 20 jaar geleden XC90 gereden. De rest van de autos kwam niet in de buurt van de RX. Ik ging ook van Honda HRV naar een gen4 RX, dat was best een grote stap hahaha

Heel erg, maar ik heb wel meegereden in de LC500 van mijn vader, maar niet zelf in gereden. Dat ding was toen net nieuw en ik werd zenuwachtig van de gedachte schade te rijden. In de XC90 had ik gereden als eind tiener en begin twintiger, daar had ik toen minder moeite mee haha.

Fiat Punto 1996
Peugeot 206&207
Mazda mx 5 (type NA)
Daihatsu sirion
Rav4 (2004)
Honda Insight
Honda Jazz
Honda crv
Honda hrv
Lexus RX (gen4)
Rav4 (2021)
RX gen 5 (huidig
UX (huidig)

Renault captur
Nissan juke
Nissan Qashqai
Volvo v40
Seat leon
Seat Ibiza
Fiat grand Punto
Peugeot 2008
Peugeot 5008
Peugeot 3008
Nissan micra
Grand Cherokee
Nissan Roque
Suzuki Jimny
Toyota chr
Lexus LBX
Renault Twingo

Volvo xc 99 (2001)
Volvo 240
Volvo c30
Subaru XV
Chrysler Voyager
Vw caddy
Vw polo
Vw golf
Mooie lijst! Ik heb in jongere jaren bij een Opel-dealer gewerkt en daardoor menig auto (niet alleen Opels) kunnen ervaren. Ook een paar keer huurauto’s gereden afgelopen jaren. Maar ook een paar die me bij zullen blijven:
  • Audi S8 (V10)
  • Porsche Boxster S (987)
  • Porsche 911 (997)
  • Porsche 911 (991.2)
  • Lexus LC500h
  • Ferrari 458 Italia
  • Land Rover Defender 110 (in het terrein en op de weg)
  • Dodge Charger (V8)
Maar ook leuk
  • Mazda RX-8 (HP)
  • Mazda MX-5 (alle generaties met vrijwel alle motoropties)
  • BMW Z3 en Z4 (E85)
  • Infiniti Q60 (V6 hybrid)
  • BMW 550d M
  • Porsche Macan diesel S
En daarnaast zelf gehad of veel in gereden van ouders of partner:
Opels Kadett, Astra F en G, Omega V6, Mazda 323P, Peugeots 306, 307, 405, 406. Ford Focus TDci (met overboost!). Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro (beresterke Autobahn-cruiser). Nissan Almera, VW Polo 6R, AW. Toyota Yaris, Corolla Verso, C-HR. Lexus IS250 en Lexus IS300h.

Daarnaast ook wel auto’s als huurauto of via die Opel-dealer: Citroën Xantia (met hydropneumatische vering). Verschillende Renaults, Nissans, Citroëns. En laat ik de proefritten maar buiten beschouwing 🤓

• Leuk
Waarderingen: quattrootje