TapTurn Groupbuy?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wout

Actief
28 okt 2014
231
7
0
van de week een gave mod gevonden genaamd TapTurn

zorgt ervoor dat de knipperlichten bij een keer aanraken 3,4 of 5 keer kniperren (zoals veel moderne auto's ook hebben)
normale knippersnelheid bij led knipperlichten
comming home leaving home voor de knipperlichten
parkeerlichten voor de knipperlichten
heeft verschillende standen voor de alarmlichten
wig wag mode
slow mode
slow wig wage mode
strobe mode van bovenstaande
strobe mode van knipperlichten

in dit filmpje wordt het gedemonstreerd op een IS300: https://www.youtube.com/watch?v=G-BkbDJU9LU

werkt op alle lexus / toyota modellen met een 8 pin conector zoals deze op de website staat, ook staan er type nummers vermeld welke overeenkomen met het knipperrelais.
website: http://www.autowindow.com/

werkt iig op de
toyota altezza
is200
is300
ct 200H
RX 450 H
LS 460
Gs 300
GS 400
GS 430
ES 300
ES 330
toyota GT86

en daarbij dus veel meer auto's die gebruik maken van het knipperlichtrelais zoals afgebeeld


installatie is simpel, alleen het huidige knipperrelais vervangen door de nieuwe en klaar

ik wil deze graag aanschaffen maar de aanschfprijs is $109.- incl verzendkosten. ik heb contact met de verkoper en die geeft aan dat als we er meer tegelijk kopen er een voordeel in zit

zijn er meer mensen met belangstelling??
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Geen SC400 , maar ik zou dat ook niet willen , lijkt wel een kermisattractie :)

succes met de groupbuy ik vind het een leuk initiatief :rulez:
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Ben al voorzien sinds ik mijn auto had. Ik kan jullie vertellen dat vervangen inderdaad heeeeeeeel simpel is als je de oude relais (bij de CT iig) hebt gevonden en los hebt getrokken.
Strobe functie kost iets meer dan de normale versie, en het pas nog meer op dan alleen Toyota/Lexus. Meende ook Subaru gelezen te hebben.
 

HammerMan

Hoort erbij
24 okt 2015
36
3
0
Recent bij de dealer geweest en hier kun je de comfortschakeling krijgen voor ?115 incl montage. Niet zo uitgebreid als de TapTurn, dat wel. Ik meen dat het bij Toyota toentertijd ?85 kostte, maar dat kan inmiddels ook aangepast zijn.

Bij jouw prijs van $109 moet je ook nog de verzendkosten, invoerkosten en inklaringskosten bijtellen. Kun je zomaar veel meer kwijt zijn als bij de dealer. Ik denk niet dat de korting dat zou kunnen compenseren.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Recent bij de dealer geweest en hier kun je de comfortschakeling krijgen voor €115 incl montage. Niet zo uitgebreid als de TapTurn, dat wel. Ik meen dat het bij Toyota toentertijd €85 kostte, maar dat kan inmiddels ook aangepast zijn.

Bij jouw prijs van $109 moet je ook nog de verzendkosten, invoerkosten en inklaringskosten bijtellen. Kun je zomaar veel meer kwijt zijn als bij de dealer. Ik denk niet dat de korting dat zou kunnen compenseren.

Wat houdt de comfortschakeling dan precies in?
Bij de Tapturn relais wordt er alleen met de knipperlichten gewerkt.
 

HammerMan

Hoort erbij
24 okt 2015
36
3
0
Comfortschakeling is dat de knipperlichten 3x knipperen na het licht beroeren van de hendel. Heb je niet meer het probleem van het niet terugkeren van de hendel na een flauwe bocht, bijv. na een rotonde. Ik weet niet of je deze op een andere stand, lees: vaker knipperen, kunt zetten.

De recentere exemplaren van de CT200h (van na de facelift?) hebben dit standaard en kan men via een menu zelf aanpassen.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Ah duidelijk, ik dacht namelijk iets naar de richting van instapverlichting. Bij het ontgrendelen dat bijv je dim/mistlichten aan gaan ofzo.

Juist omdat ik dat 3 keer knipperen miste op de CT heb ik juist de Tapturn relais gekocht en ook omdat ik pers? specifieke led knipperlichten wou hebben was dit ook een must.
 

HammerMan

Hoort erbij
24 okt 2015
36
3
0
Ik heb net op de Toyota website gekeken. Hier kost hij ?88,41 incl montage. Deze zal ook passend zijn voor een Lexus denk ik. Toch weer ruim ?26 bespaard en minder ver rijden t.o.v. de Lexus dealer...
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Recent bij de dealer geweest en hier kun je de comfortschakeling krijgen voor €115 incl montage. Niet zo uitgebreid als de TapTurn, dat wel. Ik meen dat het bij Toyota toentertijd €85 kostte, maar dat kan inmiddels ook aangepast zijn.

Bij jouw prijs van $109 moet je ook nog de verzendkosten, invoerkosten en inklaringskosten bijtellen. Kun je zomaar veel meer kwijt zijn als bij de dealer. Ik denk niet dat de korting dat zou kunnen compenseren.


die optie heeft 1 functie , die wout bedoeld is een gimick met vele functies , ik raad je aan om dat youtube filmpje te gaan bekijken
dus ja bij winparts hebben ze goedkope relais maar is geen tapturn zoals omschreven

nogmaals , sorry WOUT nix voor mij maar erg mooi idee zo een groupbuy , gebeurd op US forums best vaak
 

Bluedeamon

Actief
4 okt 2015
440
31
0
miss ff buite het boekje om maar die bij de dealer te installeren is is dat voor elke lexus type of specefiek voor 1 type?
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Wat HammerMan heeft neergezet is waarschijnlijk een module die je in de kabelboom moet verwerken en is in principe universeel (fiets, grasmaair, kat, etc.) toepasbaar mits je weet hoe je het moet aansluiten.

De Tapturn flasher is echter een relais die je 1 op 1 vervangt en daarna een trits opties/functies tot je beschikking hebt. Mocht de functies om wat voor redenen dan ook uitgeschaked worden kun je dat heel makkelijk doen d.m.v. (wanneer je auto ia gestart) de richting aanwijzer naar beneden drukken en je auto afzetten. En alles is weer als de normale/originele relais. M.u.v. een x aantal functies. (Uiteindelijk kun je natuurlijk de originele relais terug plaatsen)

Maar bij de module die in je kabels zijn verwerkt haal je die er niet meer zo makkelijk eruit.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Guys, ik heb zo'n TapTurn er al een poos inzitten. Mijn aanschaf heeft ertoe geleid dat de TT voor de IS250 gemodificeerd is geworden, want in beginsel werkte de TT niet in een IS250. Of beter: de TT was niet te programmeren in een XE2.. Oorspronkelijk was de TT bedoeld als een Plug&Play relais dat werd uitgewisseld met het originele relais. Als je dat deed, dan werkte de TT conform de standaard instellingen. Maar programmeren was er niet bij.
Mocht er worden besteld, vermeld er dan bij dat de TT voor een IS250 / XE2 bedoeld is. dan krijg je namelijk een gemodde versie.
De gemodde versie van de TT is uitgevoerd met een kabeltje met een 3-pos schakelaartje, dat je ergens buiten het zicht moet plaatsen. Dat schakelaartje is nodig om de TT te kunnen programmeren. Het programmeren via de voorgestelde methode werkt namelijk niet in een XE2, omdat een hele batterij tussenliggende ECU's spanningsloos zijn met IGN=off, waardoor de originele stuurstengel voor de programmering geen verbinding naar massa kan leggen. Dat doe je in een XE2 dus met dat schakelaartje. Eenmaal geprogrammeerd zoals gewenst, heb je dat schakelaartje niet meer nodig en werkt de TT uiterst prettig. De TT is lastonafhankelijk. Mijn IS is rondom uitgevoerd met LED-richtingaanwijzers en de combinatie werkt als een speer.Ik vind 't een aanrader.
 
Laatst bewerkt:

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
...dat je ergens buiten het zicht moet plaatsen...
Ff offtopique, het lijkt mij niet dat je de relais binnen handbereik in je zicht is en dat de schakelaar (v.d. relais) vast zit op de relais (denk ik). Dus buiten je zicht zou dat sowieso toch zijn? :p
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Nou... het was meer bedoeld als tip voor mensen die er bijvoorbeeld ook geen enkele moeite mee hebben om een aftermarket OBD display pal voor hun snelheidsmeter te plaatsen :p.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Wat dat betreft had ik inderdaad de kabel verlengd om het toch in mijn zicht en handbereik te plaatsen.😂👍
 
Status
Niet open voor verdere reacties.