Trilling in auto

samm

Nieuw hier
14 apr 2024
7
0
1
Hallo,
Heb sinds dec 23 een nx300 uit 2015 fijne auto maar 1 probleem
Je zit te trillen in je stoel
 

samm

Nieuw hier
14 apr 2024
7
0
1
Heb volgende geprobeerd
Achterwielen laten balanceren
Hielp niet
Alle 4 wielen laten balanceren
Hielp ook niet
Banden op 2 bar gezet ( zachter )
Bandenspanningslampje gaat branden maat ook dit hielp niet
Auto belast met 120 kg in koffer
Hielp ook niet
Schokdemper laten testen bij profile
Zijn in orde laagste score was 68% RA de rest 72/74%

Wie kan mij verder helpen🤷🏻‍♂️
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
297
170
43
Is het volgende al gecheckt?

Remklauwen komen allemaal vrij
Wiellagers
Draagarmrubbers
Road force balanceren
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.124
4
837
113
Je voelt het in je stoel? Dus waarschijnlijk achter. Wielen al van voor naar achter gewisseld? Je hebt geen krom wiel?
 

Ik heb ook een Lexus

Hoort erbij
2 apr 2023
79
73
18
Remschijven kunnen ook nog krom zijn, dan zou het het echter wel voelen als je remt. Dan wordt het minder of meer.
Kromme as.
Ik zou eens de wielen laten uitbalanceren op de auto. Dat zal niet lukken bij 1 wiel, maar als dat wel lukt, dan zou ik de aandrijflijn verdenken.
 

Johno

Actief
23 jan 2022
460
204
43
Wie kan mij verder helpen🤷🏻‍♂️
Je Lexus dealer. 👍.

Voel je het altijd, bij een koude motor, bij bepaalde snelheden, soms wel soms niet?

In het topic ' even voorstellen ' kun je nog wat vertellen over jezelf en eventueel (wordt zeer gewaardeerd) ook foto's van je NX plaatsen.
 

samm

Nieuw hier
14 apr 2024
7
0
1
Je voelt het in je stoel? Dus waarschijnlijk achter. Wielen al van voor naar achter gewisseld? Je hebt geen krom wiel?
Heb bij balanceren wel geopperd maar daar gaven ze aan dat dit geen nut zou hebben volgen hun
Overigens liggen voor michelin 4s banden en bij afleveren lagen er achterop nieuwe yokohama
 

samm

Nieuw hier
14 apr 2024
7
0
1
Remschijven kunnen ook nog krom zijn, dan zou het het echter wel voelen als je remt. Dan wordt het minder of meer.
Kromme as.
Ik zou eens de wielen laten uitbalanceren op de auto. Dat zal niet lukken bij 1 wiel, maar als dat wel lukt, dan zou ik de aandrijflijn verdenken.
Oke ik ga op zoek naar garage die dat kan
 
Laatst bewerkt:

samm

Nieuw hier
14 apr 2024
7
0
1
Je Lexus dealer. 👍.

Voel je het altijd, bij een koude motor, bij bepaalde snelheden, soms wel soms niet?

In het topic ' even voorstellen ' kun je nog wat vertellen over jezelf en eventueel (wordt zeer gewaardeerd) ook foto's van je NX plaatsen.
Met of zonder motor maakt niet uit . Ook in zijn vrij blijft het hetzelfde. Is vooral tussen 50 en 80 km duidelijkst te voelen maar ook bij 90-100 voel je het wel maar is het minder.
Even voorstellen heb ik nu ook ingevuld
 

samm

Nieuw hier
14 apr 2024
7
0
1
Is het volgende al gecheckt?

Remklauwen komen allemaal vrij
Wiellagers
Draagarmrubbers
Road force balanceren
Remklauwen en lagers zijn gecheckt en goed bevonden.
1 draagarmrubber was iets los maar je hoort hem nog niet.
Belast balanceren weet niet waar te doen in zeeland. Dan zou met voor achter wisselen het probleem moeten mee verplaatsen dus ga ik dat nog maar proberen naar moet dan erst moment sleutel kopen. Wat is het aanzet moment?
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
840
1
455
63
Liggen die Yokohama banden er achter nog steeds op? Wat @Higgie zei is relatief eenvoudig te proberen door de achterwielen te wisselen met de voorwielen. Nieuwe banden kunnen “onrond“ zijn. Dan zit er simpelweg een hoogteslag in een band. Stel je hebt pech dat in beide achterbanden een kleine hoogteslag zit, die elkaar toevallig versterken. Niet elke monteur heeft evenveel kennis/ervaring met banden die een kleine hoogteslag hebben. Een goede bandenspecialist kan hier wellicht ook bij helpen. Als je de auto pas hebt en het zou garantie betreffen, overleg dan met de verkoper wat daarin mogelijk is om een bandenspecialist te laten kijken. Als het een goede is, dan hebben ze waarschijnlijk ook een apparaat om met druk precies te kunnen balanceren.

En een velg kan een beetje krom zijn. Krik de auto op en geef een slinger aan elk wiel. Als het niet rond is, velg of band dan zie je dat vanzelf.

Wat is het aanzet moment?
Ik doe altijd 125Nm op alle auto’s en dat werkt prima.