Ultimate Wax Proces

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Een nieuwtje:

Dit is de laatste rage op het gebied van (nano) protectie: http://www.bionictechnology.nl/

Wordt verkocht bij de hornbach en intratuin winkels en is voor vanalles inzetbaar. Ik heb bijv. ook een offerte opgevraagd voor het laten coaten van de stenen van mijn huis :).

De twee componenten variant zou ook geschikt moeten zijn voor autolakken. Bij de hornbach bij mij in de buurt hadden ze echter alleen de 3a component en 3b ontbrak...

Morgen ga ik mijn voorruit met de glas variant behandelen en na de eerste grote regenbui post ik mijn ervaringen.

Ook de lak coating ga ik testen zodra die beschikbaar is.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
M'n ramen staan in de nano coating maar ik heb nog geen regen gezien :) dus geen idee of het werkt...
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.728
467
83
Ik ben zeer benieuwd!
En hoe lang de laag blijft zitten...
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
japeape zei:
M'n ramen staan in de nano coating maar ik heb nog geen regen gezien :) dus geen idee of het werkt...

op de zijruiten blijven ze bij mij meer dan een jaar zitten.. voorruit denk ik paar maanden :p genoeg.
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Alan zei:
japeape zei:
M'n ramen staan in de nano coating maar ik heb nog geen regen gezien :) dus geen idee of het werkt...

Ben benieuwd, had zelf ook een dergelijke behandeling gehad van Protech met als rsultaat geweldig schone ramen, regen die verwijderd werd door de wind en.... rgensensor die het niet meer begreep. Raakte een beetje van slag doordat meeste regen al weg was voor hij wat kon doen!! Humor toch :D
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Zou twee jaar moeten blijven zitten.

By the way, mijn auto heeft ook een protech behandeling gehad en die is naar mijn mening zijn geld absoluut NIET waard. Ik ben ronduit ontevreden over hoe lang dat echt beschermd heeft.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Afgezien daarvan moet je dit zien als alternatief voor producten als rain-x en rainclear. Die houden ongeveer 2 tot 3 maanden stand op de vooruit.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Yups rainx en rainclear kan rond 3 maanden volhouden, soms wat langer..

maar een protech behandeling is vaak een stuk minder dan een goede behandeling met een goede sealant... is al eens getest..
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Ja, echt goede lak bescherming blijft toch een kwestie van bijhouden Alan :).

Ik ben daarom wel erg benieuwd naar hun lakproduct want al werkt dat maar een jaar i.p.v. twee jaar dan zou dat al winst zijn i.v.m. veel traditionele waxen en sealants (mits de glans ook mooi is natuurlijk).
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Sealant heeft bij mij tot 9 maanden gewerkt en dan met goede diepe glans, ik ben benieuwd!
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Het protechproduct op de ruit heeft het zo'n 4 maanden gehouden. Niet slecht. Overigens zweer ik zelf bij de protechproducten. Mijn laatste 3 Lexussen heb ik allemaal in de protech gezet en tekens waren ze na 3 jaar nog in staat van nieuw. Je moet wel weten dat ik de auto met enkel protech was, hem elk jaar in de was zet en alles met de hand doe! :rulez:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ahahaha precies :p gewoon de tijd voor nemen en alles met de hand :)
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Vandaag in de regen terug naar huis gereden. Het vochtafdrijvend effect van de bioprotector is prima (vergelijkbaar met rain-x etc.) en nu is het alleen afwachten hoe lang het houdt.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
FYI ik rijd inmiddels een paar weken rond met de bioprotector op de ruiten. Houdt nog steeds goed, effect is nog net zo als net na het opbrengen en af en toe wissen heeft geen enkel negatief effect op de werking. De hechting van het goedje lijkt i.i.g. prima in orde te zijn.