Vandaag LS400 gekocht! Als hobby-restauratie project

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
Dat is een voorbeeld foto om de kleur weer te geven.

Woensdag droppen ze hem per trailer bij mij thuis, dan eerst langs de wasbox 50 euro en een zwik uren verpesten om hem weer enigszins toonbaar te krijgen waarna er twee bandjes vervangen worden en dan op naar de APK hal alwaar ze hem gaan keuren. 20 jaar oud, vanaf 2009 stilgestaan zal enige invloed gehad hebben denk ik zo maar wij zullen wel zien. Enorm veel zin in.
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
Nieuwe spulletjes gekocht om de kapotte zaken te vervangen (waaronder verlichting (knipperlicht) aan de voorzijde)). Vanmiddag bijenwas kopen voor alles wat maar van leer is in het interieur.
Overmorgen spierpijn... maar wel nuttig, toch nog een beetje beweging!
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
AWH zei:
Vanmiddag bijenwas kopen voor alles wat maar van leer is in het interieur.

Mooi!
Werkt dat ook tegen oppervlaktescheuren en alles?

Ik wil mijn interieur ook mooi maken, maar het leer is hier en daar oppervlakkig gescheurd.
Je hebt setjes om dat te fixen, maar dat gaat (1) op kleur en (2) best wat kosten.
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
Niels_D zei:
AWH zei:
Vanmiddag bijenwas kopen voor alles wat maar van leer is in het interieur.

Mooi!
Werkt dat ook tegen oppervlaktescheuren en alles?

Ik wil mijn interieur ook mooi maken, maar het leer is hier en daar oppervlakkig gescheurd.
Je hebt setjes om dat te fixen, maar dat gaat (1) op kleur en (2) best wat kosten.

Nee puur om het te 'beschermen' cq 'voeden' na reinigen.
Mijn bestuurdersstoel is best versleten, die moet eens aangepakt worden al weet ik nog niet waar en hoe laat staan wat dat kost. Verder is de stoel scheef dus daar ook een probleem maar dat komt later allemaal wel.
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Nieuw setje originele hoezen + het plaatsen kost hier in Purmerend 1000 eu.

Das ook met middenconsole zonder achterbank.

:mrgreen:
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
Des morgens de auto gewass... nee... gereinigd. Wat was die vies zeg!

Dan op weg naar de APK.
Bij stoplicht nog een Citroen C5 die wilde sporten en die had dus het nakijken. Heb veel sneller spul dan de LS maar een glimlach kon ik niet onderdrukken.

Na een stukje sturen bij de APK boer aangekomen.
Naar binnen en meteen erg slecht nieuws.
Slechte nieuws is APK keurmeester bij de APK aanwezig. Bummer. Auto compleet doorgelicht. Ik dacht balen, here we go, haal maar vast een pak A4 papier om alles te noteren.
Goede nieuws (resultaat keuring): afgekeurd op 2 banden, LV en LA. En ze hebben daar nieuwe banden dus na het wisselen van banden en afrekenen stond ik buiten met een goedgekeurde Lexus LS400.
20 jaar oud, laatste 3 jaar stilgestaan en fluitend er doorheen. Hulde. Ik = blij.

Even langs de automaterialenboer en Meguiars leer dinges gekocht, 2 nieuwe ruitenwissenbladen gemonteerd en naar huis poetsen.

Nou, vooruit dan maar: :rulez:
:photo: later.

Gegroet!
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
Bij de nieuwe bandjes zag ik nog wat opvallends: in de velgen aan de rechterkant staat een R gedrukt in de velg. die velgen moeten dus aan de rechterkant en niet links. Denk dat het te maken heeft met koeling van de remschijven, let daar dus op.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Dat valt goed mee op de APK :rulez:

Ben je weer even gerust en kan je beginnen.
 

Alexusls400

Hoort erbij
29 jan 2011
81
3
8
Schitterend die hobby-projecten! Ik heb zelf ook zo'n LS-knutselapparaat, steeds wat repareren of verbeteren en daarna weer plezier als je weer met je LS rijdt :rulez:
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
IMG00010-20120516-1243 - kopie_resize.jpg

Mooier dan ik dacht na een sessie in de wasstraat, daarna met de hand verder

IMG00012-20120516-1313_resize.jpg

Da's het resultaat van 1 vinger door het rubber van 1 deur! En het stonk naar stilstaande moddersloot.

Morgen verder met poetsen binnen, buiten en onder de kap.

Wat mij wel opvalt is dat er continu witte rook uit 1 uitlaat komt (linker van achteren gezien). Dat duidt denk ik op een kapotte stuurbekrachtiging en de olie van die installatie wordt verbrand door de motor. Andere optie is kapotte koppakking maar ik rook het niet, ik houd het niveau streng in de gaten. Motor start echter perfect en maakt geen waterslag. Maar zou natuurlijk een lekke koppakking zijn met een kleine lekkage.

Wat mij verder opvalt is het uitzetten van de auto. Omdraaien van de sleutel resulteert in meteen uit. Geen slagen doordraaien, boem stil. Prachtig.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Witte rook uit de uitlaat heeft volgens mij in ieder geval niets met je stuurbekrachtiging te maken.

De rook komt uit de uitlaat en het probleem moet dan in en niet buiten de motor gezocht worden,
stuurbekrachtigings olie kan n.m niet in de motor, enkel op de motor terecht komen en dan lekt die meestal op de dynamo en helpt deze aan zijn eind

Je zou je koelsysteem onder druk kunnen laten zetten om zo te controleren of er een klein lekje in de koppakking zit
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Das wss je airvalve op de stuurpomp die kapot is en stuurolie door je luchtinlaat je motor in jaagt en daar verbrand....

nieuwe klep kost 130 eu een nieuwe bout wel met de juiste spoed wss 4 eu

Succes AWH en wat is ieeeee moooi !!! :rulez:
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Idd, als er witte rookuit je uitlaat komt dan ziet het naar een lekke koppakking uit. Dan kan het begin zijn van een lekkage in de pakking. De motor verbrand koelvloeistof. Doordat het een V-8 is loopt het lang mooi maar op den duur zal de bougie nat slaan en de motor gaan schommelen. Je kunt het systeem afpersen maar een lekkage naar de cylinder toe is soms moeilijk te traceren. :hi:
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
Ga straks de vacuumslangen naar de het inlaattraject controleren en als daar olie zit afdoppen.

Net onder de auto gekeken en er is een sloot 'water' uit gekomen uit de linker einddemper en dat water is langs de einddemper over de uitlaat onder de auto gelopen. Heel roestspoor en omdat het roest is, denk ik dat het gewoon water is in de linker uitlaat ipv rode koelvloeistof. Vergeten te kijken naar het koelvloeistofniveau of dat gedaald is, zag sowieso geen bubbels na uitzetten.
 

YviE

Actief
27 dec 2011
290
1
0
Eenmaal gepoetst ziet hij er erg goed uit!! :rulez: Veel succes met de restauratie!!

Zeker het waterniveau in het oog houden, en zoek ook naar 'mayonnaise' in de motorolie