Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Oh, en ik weet niet hoe zo'n Renault gemaakt wordt maar die spatschermen zijn van plastic en de bumper natuurlijk ook. Dat scherm was in stukken, de moddervanger lag op het wiel samen met het ruitensproeierreservoir, de koplamp was aan gruzelementen, de voorbumper was kapot en omdat die omhoog was gekomen achter op mijn auto had die ook een beste knik in de motorkap gemaakt, zag er allemaal niet uit :eek: Franse troep....
Iedere auto die achterop een andere rijdt zit vooraan veel meer in elkaar dan de auto waar achterop gereden is.
Constructie voorzijde is het kreukelgedeelte .
Foto’s van dikke auto’s achterop een klein autootje ........ dan denk ik vaak “die kleine heeft met minder schade gewonnen”.
Wanneer jij met je ‘solide’ Lexus achterop de Capture gereden was , zag het er andersom ook heel beroerd uit.
 
Diezelfde avond belde ze en hebben we samen online een schadeformulier ingevuld en verstuurd.
Daar zou ik dus echt never nooit mee wachten tot 's avonds, altijd gelijk ter plaatse invullen. Zo niet dan heb je kans dat mensen zich details opeens niet of anders herinneren, dat er mogelijk onjuiste aannames gedaan worden, of zelfs dingen ronduit verdraaid of verzwegen. Ik heb door ervaring wat dat betreft bijzonder weinig vertrouwen in de goedheid en eerlijkheid van mensen.

Jarno
 
Eens, maar dit was zó duidelijk en bovendien liegen de beelden van mijn achter-dashcam er niet om. Op de beelden is duidelijk te zien wat ze doet en lijdt de schuldvraag nul twijfel, dus ik kon redelijk safe naar huis vertrekken zonder dat formulier ingevuld te hebben ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassj en D43m0n
Misschien niet het goede topic want ik heb niets gedaan AAN mijn Lexus maar het gaat er hier om WAT ik er mee heb gedaan.

Ik heb mijn Lexus IS250 afgelopen week ingeruild. Als liefhebber van Lexus weer een andere gekocht, deze keer bij van Enckevort.
Het betreft een hele mooi GS250!
Zeldzamer dan een Ferrari of Lamborghini. Er rijden er slechts 11 in Nederland en hier ook nooit geleverd.
Hybride of EV is het niet voor me met <10.000km per jaar en CVT kan me ook niet bekoren. Een GS450h is daarnaast ook te duur.
Nu dezelfde aandrijflijn als de IS, een 2,5 v6 met 6-traps automaat.
Echt in nieuwstaat en heb een inruilprijs teruggekregen die boven verwachting was voor mijn IS250 die 300.000km had gereden. 6 jaar gehad en slechts €3000,- afgeschreven en al die tijd geen noemenswaardige kosten aan gehad. Perfecte auto was het.
Ik ga nu dus nog even enkele jaren genieten van een uiterst comfortabele en onverwoestbare auto met 6 cilinder (wat echt een vereiste was) en daarna kijk ik wel weer verder en mogelijk is dan een hybride interessant voor me.
Wat een grote stap voorwaarts is zo'n GS t.o.v. de IS. Geweldig comfortabele auto. Geen strepentrekker maar dat boeit me ook helemaal niets. Heerlijk soepel en ook nog relatief zuinig.
Ik ben wel benieuwd naar “relatief zuinig”; het blok is hetzelfde als die in de IS en het gewicht is toegenomen. Ik merk dat mijn 3GS300 ook best zuinig is maar dat vooral ook doordat hij flink geknepen is in normale rij-modus (bijna loom te noemen). De sport-modus maakt de auto anders aanvoelen
 
Ik ben wel benieuwd naar “relatief zuinig”; het blok is hetzelfde als die in de IS en het gewicht is toegenomen. Ik merk dat mijn 3GS300 ook best zuinig is maar dat vooral ook doordat hij flink geknepen is in normale rij-modus (bijna loom te noemen). De sport-modus maakt de auto anders aanvoelen
De GS is 80kg zwaarder dan de IS.
Ik rij gemiddeld 1 op 12,5. Heb nog geen lang stuk op de snelweg gereden.
Vind ik niet verkeerd. De IS was wat dat betreft wat dorstiger. Die reed ongeveer 1 op 11
De automaat van de GS schakelt anders dan in de IS. Draait ook iets minder toeren dan de IS deed bij bepaalde snelheden en is veel beter bij de les en schakelt een stuk sneller. Zal wel een software-dingetje zijn.
Ik ben sowieso een rustige rijder.
 
  • Leuk
Waarderingen: ThinlaneT
De GS is 80kg zwaarder dan de IS.
Ik rij gemiddeld 1 op 12,5. Heb nog geen lang stuk op de snelweg gereden.
Vind ik niet verkeerd. De IS was wat dat betreft wat dorstiger. Die reed ongeveer 1 op 11
De automaat van de GS schakelt anders dan in de IS. Draait ook iets minder toeren dan de IS deed bij bepaalde snelheden en is veel beter bij de les en schakelt een stuk sneller. Zal wel een software-dingetje zijn.
Ik ben sowieso een rustige rijder.
Dat zijn nette cijfers, en op de snelweg zal je dan wel richting de 1:15 gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassj