Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Volgende keer foto's, anders geloven ze het hier niet :LOL:
Ja, luister naar @Bobusa , ik heb de rubber mat in m'n wagen schoongemaakt.

kofferbak.jpg

• Leuk
Waarderingen: Leen, D43m0n en Bobusa
Het zijn blijkbaar lentekriebels want ik ben ook aan het wassen geweest, en mijn auto is weer wit in plaats van saharabruin. Mijn vaders auto is nog steeds bruin maar niet langer mat maar glanzend, dat staat toch beter.

Jarno

• Leuk
Waarderingen: D43m0n en Bobusa
Heb je een andere auto dan op je profiel Jarno? Want anders vermoed ik dat je wat te enthousiast geboend hebt :cool:

Mijn auto was voor de 180k km-beurt donderdag naar de garage. Behoudens regulier onderhoud alles prima, ook heel fijn. Moet wel zelf drie nieuw geplaatste TPMS sensoren activeren (want geen Lexus dealer) maar daar komt morgen eenzelfde tool voor binnen als Bobusa heeft. Belooft spannend te worden met mijn niet-technische bewustzijn...

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
@Speedy J Okee okee, het is aangepast! Want ja, ik heb alweer een tijdje een andere auto. Eerst was hij zwart met een witte binnenkant en nu is hij wit met een zwarte binnenkant. :)

Wat bedoel je met TPMS sensoren activeren: de codes van de nieuwe sensoren in de auto zetten of ga je de codes van de huidige sensoren naar de nieuwe klonen?

Jarno

• Leuk
Waarderingen: Speedy J
Ik heb drie nieuwe sensoren in de banden laten zetten (achter en reserve, voor werken ze nog) en het is de bedoeling dat ik ze zelf ga inlezen :eek:

• Haha
Waarderingen: Bobusa
Nou dat gaat niet van een leien dakje..

Autel vindt alle vijf sensoren plus spanning - check -
Inlezen via OBD is succesvol zegt Autel - check -
Bij starten auto verschijnt 1 of 2 seconden bericht "checking tyres" in beeld.
Daarna verdwijnt dit en brandt het verfoeide oranje storingslampje weer.

Zucht.

Weet niet of het bij jou ook zo is, maar bij mijn RX kon ik de sensoren en de uitgelezen druk wel via de OBD lezer (Carista) zien maar werden ze pas volledig door de auto herkend als ik 5 minuten harder had gereden dan 50 km/u. Tot die tijd ook het oranje lampje en werd bandenspanning niet weergegeven.

Jarno

Weet niet of het bij jou ook zo is, maar bij mijn RX kon ik de sensoren en de uitgelezen druk wel via de OBD lezer (Carista) zien maar werden ze pas volledig door de auto herkend als ik 5 minuten harder had gereden dan 50 km/u. Tot die tijd ook het oranje lampje en werd bandenspanning niet weergegeven.

Jarno
Klopt, doet de mijne ook, zelfs met nieuwe niet ingeleerde sensoren. De auto "herkent" automatisch de sensoren na een tijdje.
Ik vermoed dat de LS van Speedy J daar net te oud voor is...

Ik ben vanmiddag even weg geweest, uurtje gereden op 80 en 100 wegen. Bood geen uitkomst helaas.

Morgen zal ik langs de garage gaan om de storing hard te laten resetten. Dan hoop ik dat de auto op zoek gaat en de sensoren herkent. Dat zou volgens mij moeten omdat de data succesvol via OBD zijn ingelezen.

En anders maar inruilen tegen een jongere.

Vandaag het hele interieur met Poorboy's world Natural Look Dressing behandeld. Al het zwarte kunststof aan de buitenkant (en dat is véél!) schoongemaakt met Autoglym vinyl & rubber care zodat het weer mooi donker is. Tot slot de auto in de wasbox even afgespoten. Als er nu nog één vogel op mijn auto durft te schijten ga ik een jachtvergunning halen! 😡

Jarno