Bij mijn NX kun je dat in het menu aan of uit zetten. Ik heb het uit gezet.
Uhm, hoe zet je het eigenlijk AAN? Ben die keuze nog niet tegen gekomen in het menu volgens mij.
Verder het afgelopen weekend op stap geweest met de NX naar de Ardennen en daar volop genoten van de auto.
Opvallende functies die ik nog niet/nauwelijks ontdekt had:
-Internet radio: zodra het (DAB+) signaal weg valt (bv als je de grens over gaat) schakelt hij over naar de internet versie van de zender. Dus waar je ook bent, je hebt altijd je favoriete Nederlandse radiozender bij je in de auto. Dit gaat via de SIM kaart van de auto zelf.
-Bij gas loslaten neemt de NX al het meeste remwerk van je over, dat is al heerlijk rijden bij het rijden in de stad of in een file, maar ook bij het rijden in de bergen houdt ie in de gaten of er een scherpe bocht aan komt en zal hij zonodig afremmen (in de HUD zie je een symbool van een bochtige weg). Door het aanraken/licht indrukken van het gaspedaal overrule je deze functie eenvoudig.
Ook een fijne functie is dat je al op het knopje van achterklep dichtdoen en alles sluiten kunt drukken vóórdat je je spullen gepakt hebt. De klep blijft keurig open totdat je alles gepakt hebt en weg gelopen bent, pas dan sluit de klep en worden alle portieren afgesloten.
Binnenkort een vakantie naar Italie met de auto, ik kan niet wachten!