Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Een föhn wil nog wel eens wonderen verrichten op een kunststof bumper....
Bij de kapper doet een fohn ook wonderen maar als ik dat zelf na doe geeft het een heel ander resultaat. Zou dat zelf niet uit durven proberen, maar wel een optie om door iemand anders te laten proberen. Het heeft dus wel zin om bv bij een 'budget' garage langs te gaan voor zoiets?

Het heeft dus wel zin om bv bij een 'budget' garage langs te gaan voor zoiets?
Erg jammer, als je het onzichtbaar opgelost wil hebben kun je beter wegblijven bij een “budget” garage. En laten we eerlijk zijn, een NX President Line van een jaar oud verdient nog steeds het predikaat “als nieuw”. Er zijn verzekeringen waarbij je een ongelukje kunt claimen zonder dat het je direct geld kost.

Erg jammer, als je het onzichtbaar opgelost wil hebben kun je beter wegblijven bij een “budget” garage. En laten we eerlijk zijn, een NX President Line van een jaar oud verdient nog steeds het predikaat “als nieuw”. Er zijn verzekeringen waarbij je een ongelukje kunt claimen zonder dat het je direct geld kost.
Direct misschien niet, maar door de verhoging van je premie wel degelijk indirect. Dan kan het lonen om de kosten zelf te betalen. Met budget bedoel ik niet dat het resultaat geen 100% hoeft te zijn, want dat wil ik (uiteraard) wel want het is geen Dacia Sandero!
Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten...
Bij mijn vorige auto was een soortgelijk akkefietje reden om naar een nieuwe auto te gaan kijken. Mijn vrouw zei gisteren dus al snel 'Wil je weer een andere auto?' :)
Een achterbumpertje zit tegenwoordig ook al vol met electronica zoals de parkeersensoren maar ook radar apparatuur voor de blind spot detectie en rear cross traffic alert, die ook nauwkeurig afgesteld moet worden.

Tja, ik ken die reactie van de wederhelft. Ik heb een vervelende kras/veeg op het dashbord aan de passagiers kant . Reactie…, je wilt hem zeker inruilen nu.!
Het is en blijft zonde, als je schade hebt aan iets waar je trots op bent.

maar door de verhoging van je premie wel degelijk indirect.
Uiteraard ligt dit aan de verzekering die je hebt, maar ik kan een schade claimen binnen een jaar en geen hogere premie betalen. Ik val wel wat terug in treden, maar de premie korting blijft. In een aantal jaar zit ik weer op het hoogste aantal treden. Als ik binnen een paar jaar opnieuw ga claimen, dan kan het mogelijk effect hebben op de hoogte van mijn premie. Mocht zo’n situatie zich voordoen, kan ik dan een rekensom maken.

Daarnet mijn wagen weer opgehaald van de garage (Tosun in Enschede). Er zitten gereviseerde poten onder van Air-Tec te Bulgarije. Yilmaz had maar twee uurtjes nodig dus dat bedrag viel reuze mee! Met verrekening van het statiegeld van de 'oude' poten kom ik uit op totaal €1450,- Dat is zo ongeveer €3000 minder dan via een dealer. Yilmaz vond het gaaf om eens aan een Lexus te werken. Was voor hem de eerste keer. Nou wat mij betreft gaat dat vaker gebeuren. Gouden vent!!

En dan de hamvraag; hoe rijdt het nu!?
Beter dan ooit tevoren, zolang ik hem heb dan natuurlijk. Vage zacht gerammel/gerommel bij langzaam over een klinkerweg is ook weg, en soepel in de vering, hoewel dat niet zou mogen uitmaken. Denk dat vooral de gereviseerde schokbrekers debet zijn aan alles. Ik wil nog wel graag weten in welke toestand de oude poten zijn en dan de hamvraag hoe een balg aan zijn einde is gekomen. Gevraagd aan Air-Tec of ze een rapportje willen maken. Dat loopt nog.

Super goed om te horen! En het is je gegund. Mooi om het bedrijf AirTec te leren kennen, wellicht ga ik ze ook ooit eens nodig hebben.

• Leuk
Waarderingen: Rayminidas
Heb je al gecheckt of en zo ja hoeveel de premie omhoog gaat?
Soms valt het mee.
Nog even gecheckt met de verzekering én 2 schadeherstellers gevraagd naar een indicatie van de kosten. De kosten van de reparatie zijn ruim 2000 euro en de stijging van de premie voor de komende 5 jaar is dan ca 1056 euro. Dus gaat het via de verzekering en reparatie gaat via Louwman.

• Leuk
Waarderingen: D43m0n en Dirk_S
Vandaag de NX binnen en buiten helemaal schoongemaakt na een weekje vakantie in de Eifel. Terwijl ik met de binnenkant bezig was heb ik naar aanleiding van dit topic de accu aan de lader gehangen, en hij was pas na een uur helemaal opgeladen ondanks dat ik gisteren ruim 300km heb gereden en de accu dus nokkie vol had moeten zijn. Er zit zo te zien idd een sensor op de min maar ik ben toch een beetje huiverig om die los te halen. Is er misschien iemand anders die proefkonijn wil zijn? 🐰

Jarno

Vandaag in de NX met de nieuwe CarPlay (onderdeel van iOS 26) zitten spelen.
Leuke nieuwe gadgets, CarPlay is erop vooruit gegaan.

Maar toen ik in CarPlay de ‘slimme weergave zoom’ (zie foto) uit zette sloeg de NX op tilt.
Beide NX schermen gingen even op zwart, sommige waarschuwing lampjes gingen aan, de ruitenwisser begon spontaan en de deuren wilden niet meer open (wel handmatig). Auto op ready zetten wilde ook niet meer.
Auto helemaal uit gezet en na 10 seconden weer gestart, nog steeds op tilt.
Toen alles weer uit en een kwartier gewacht. Daarna was alles weer normaal.

Pff, wel even geschrokken.

IMG_3541.jpeg

• Leuk
Waarderingen: sanookh en Lexus4me