Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Gister de rechter koplamp geprobeerd wat helderder te krijgen met een polijst setje.
Links was een nieuwe geplaatst.
Polijst set bij autogepolijstshop.nl aangeschaft, dit is een 12 stappen set met een duidelijke Nederlandse handleiding.
Die handleiding is voor beginners zoals ik, heel prettig en het resultaat was boven verwachting.
Prima set.

Vandaag center roof drip molding vernieuwd besteld op eBay paste perfect alleen jammer dat het transport niet in een soort van koker is gebeurd maar in een plastic zak. Hierdoor zit er een kleine knik in de strip die gelukkig nauwelijks opvalt.
Het was besteld met de originele lexus artikel code.
Geen verschil zichtbaar prijs €82,76.

Ik zag in dit topic het middel Shin Etsu voorbij komen maar als ik ernaar zoek vind ik verschillende soorten en ik zoek dus die om m'n rubbers in te smeren/onderhouden/te beschermen tegen vorst.
Welke soort Shin Etsu moet ik nu daarvoor hebben?

Beter dan ooit tevoren, zolang ik hem heb dan natuurlijk. Vage zacht gerammel/gerommel bij langzaam over een klinkerweg is ook weg, en soepel in de vering, hoewel dat niet zou mogen uitmaken. Denk dat vooral de gereviseerde schokbrekers debet zijn aan alles. Ik wil nog wel graag weten in welke toestand de oude poten zijn en dan de hamvraag hoe een balg aan zijn einde is gekomen. Gevraagd aan Air-Tec of ze een rapportje willen maken. Dat loopt nog.
Air-Tec heeft de €400 statiegeld terugbetaald en een superstrak schaderapport gestuurd compleet met grafieken vanaf de testbank en een eindconclusie. De schokbrekers zijn beide echt kapot, die doen niets meer. Olie in de balgen en die balgen vangen dan alle klappen op die eigenlijk voor de schokbrekers bedoelt zijn. Tja dan gaat er een keer wat kapot. Gisteren een uitgebreide brief gestuurd naar de verkoper en daarnet heeft de verkoper gebeld dat hij alle kosten gaat vergoeden. Wat ook al is gebeurd. Helemaal top!!

Mijn conclusie van dit alles: Air-Tec is een serieus goed en betrouwbaar bedrijf die een beter product levert dan OEM tegen bijna 1/3 van de dealer kosten. De verkoper -ik noem hem nu maar weer even bij naam: Fons van Enckevort Occasions- heeft zijn goede naam weer bevestigd.

Fijne dag allemaal! Geniet van jullie Lexi
Ik ga mijn RX vanmiddag lekker ff verwennen met een sopje

Laatst bewerkt:
Gisteren de LS apk goedgekeurd en vandaag op het werk de winterwielen schoongemaakt, de LS goed gewassen en in de ceramische coating gezet.
Ook de leasebak gewassen, daar kom ik doordeweeks niet aan toe.

Thuis de winterwielen eronder gezet zodat de LS klaarstaat voor als het motorweer voorbij is, de LS is immers mijn winterauto.

Bijlagen

• 20251018_081653.jpg
    20251018_081653.jpg
    2,9 MB · Weergaven: 4
  • 20251018_125206.jpg
    20251018_125206.jpg
    2,8 MB · Weergaven: 5
  • 20251018_123548.jpg
    20251018_123548.jpg
    2,5 MB · Weergaven: 5
  • 20251018_155936.jpg
    20251018_155936.jpg