Wat kan Lexus beter doen in de nieuwe IS?

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Natuurlijk, het duurt nog even voor er een nieuwe IS is, maar welke dingen willen wij beter zien?

Hier is mijn ei:
  • - Betere stoelen met een betere zitpositie (bovenbeen ondersteuning voor langere mensen)
    - Betere ondersteuning armen.
    - Cockpit meer om de bestuurder heengebouwd.
    - AWD in Europa
    - Coupe
    - 3.5V6!
    - Meer opties achteraf op de Lexus te zetten (Xenon, spiegels, uitlaat, inlaat etc.) welke niet de garantie beinvloeden.
 

is250-09

Hoort erbij
6 mrt 2009
74
0
0
* mechanishe handrem (knopje) ipv pedaal;
* coming home functie op koplampen;
* blindspot indicator is zijspiegels;
* zelf inparkeer optie;
* Hybride uitvoering (IS 350 h)
 

Martinvp

Nieuw hier
29 jan 2010
14
0
0
Een geruisloze versnellingsbak zou geen overbodige luxe zijn. Ik denk steeds dat er een lager uit ligt. De dealer heeft me verzekerd dat er niks stuk is maar dat alle handgeschakelde 220d's hetzelfde geluid hebben. Vind het wel jammer.
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Martinvp zei:
Een geruisloze versnellingsbak zou geen overbodige luxe zijn. Ik denk steeds dat er een lager uit ligt. De dealer heeft me verzekerd dat er niks stuk is maar dat alle handgeschakelde 220d's hetzelfde geluid hebben. Vind het wel jammer.

Ik heb een handgeschakelde 220 D en ik kan met 100% aangeven dat de versnellingsbak geen bijgeluiden heeft. Ik heb de versie met lange overbrenging dus daar kan een verschil in zitten.
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Wat ze kunnen verbeteren:
- file informatie in de navigatie.
- Minder hard plastic in het console.
- 12 volt aansluiting beter bereikbaar.
- Geen scharnierende beugels in de kofferbak.
- nettere uitlaat voor de diesel.
- afscherming achteruitrij camera deze is nu binnen 1dag vies en dan redelijk onbruikbaar (neem een voorbeeld aan de Passat CC).
 

ptimmermans

Nieuw hier
6 aug 2009
13
1
0
Wat kunnen ze verbeteren:
- automaat (echte, DSG o.i.d.)
- meer vermogen (V6, 2.7l of 3.0l bijv.)
- standaard ondersteuning voor mp3 en video via ipod in combinatie met Mark Levinson installatie.
- betere beenondersteuning voor langere personen.

p.s. 12volt aansluiting in middenconsole is in 2009 uitvoering al verbeterd.
File informatie zit inderdaad in Mark Levinson pakket. (en werkt goed)
 

ptimmermans

Nieuw hier
6 aug 2009
13
1
0
Bovendien, wat is het onderwerp hier: "Wat kan Lexus beter doen in de nieuwe IS". Een GS kopen heeft dan weinig met dit onderwerp te maken.
Overigens vind ik de IS veeeeeeeel mooier dan de GS, maar dat zal persoonlijk zijn. 't is ook de enige diesel natuurlijk en die 177pk is net te weinig.
225pk of zo zou een stuk lekkerder rijden.

Ik zag Arie trouwens nog iets schrijven over de 12V aansluiting. In de 2009 uitvoering is de 12V aansluiting in de middenconsole iets dieper verzonken, waardoor een stekker beter past en de klep ook dicht kan. Dat was voorheen een probleem, nu dus niet meer.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Een GS is gewoon ruimer want dat moet echt beter in de nieuwe IS. Ik ben 1.94 meter hoog maar als ik in een IS zit kan er achter mij niemand meer zitten. De kofferbak is ook klein, de auto moet gewoon een cm of 15 langer worden en wat breder. Maar goed dat is mijn mening, het blijft een hele goede auto. Toch blijf ik de huidige GS de mooiste vinden, combinatie van 4 deuren en coupe is heel goed geslaagd. De IS is me te klein maar rijdt geweldig en snel. Een dikkere motor zou ik er wel in willen hebben, voor mij geen diesel in een Lexus. BMW maakt geluidsarme 6-Cylinder diesels maar ik blijf het knikkerbakken vinden. Een Lexus hoort lekker stil te zijn van binnen.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
De IS is een sport sedan waar twee mensen in kunnen en als het moet 4. Ik ben 1.84 en ook ik moet naar voren als er mensen achter mij gaan zitten. Dat is op zich niet erg, maar als je vaak met meer mensen rijdt, dan is de IS niet een goede optie.