Wat kan Lexus beter doen in de nieuwe IS?

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
68
0
Natuurlijk, het duurt nog even voor er een nieuwe IS is, maar welke dingen willen wij beter zien?

Hier is mijn ei:
  • - Betere stoelen met een betere zitpositie (bovenbeen ondersteuning voor langere mensen)
    - Betere ondersteuning armen.
    - Cockpit meer om de bestuurder heengebouwd.
    - AWD in Europa
    - Coupe
    - 3.5V6!
    - Meer opties achteraf op de Lexus te zetten (Xenon, spiegels, uitlaat, inlaat etc.) welke niet de garantie beinvloeden.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik ben maar 1.78, hoor nooit iemand klagen over de LS, dus ik zou wel kunnen downsizen om het op de proef te stellen :lol:

IS350 lijkt me wel heel stoer. Alleen dat is me veelste duur nog :lol:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Jelmer: Hahah ik denk dat de meeste hier wel de IS350 graag willen :p En met een LS met V8 zal je waarschijnlijk de laatste zijn die gaat klagen :D

Ik ben ook maar 176 en de mensen die ik vervoer zijn vaak kleiner of gelijk.. :p soms komen er wat 185+ in de auto, maar dan kan ik even naar voren om het een keertje comfortabeler te maken. :D

Kofferbak volstaat het prima :) groter dan een 3serie of c klasse
 

Lex839

Hoort erbij
14 mei 2010
48
10
8
De huidige IS is prachtig maar wat o.a. verbeterd kan worden is:

- meer ruimte achterbank (hoofd + been ruimte);
- interieur praktischer (o.a. neer klapbare achterbank; schanier constructie kofferdeksel);
- koppeling en handgeschakelde versnellingsbak,geldt zowel voor benzine als diesel (is niet geweldig voor deze klasse);
- combi uitvoering (zoals een avant of toering);
- betere diesel (vooral stiller en minder trilling);
- verbruik.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Harde tik bij het opwarmen van de verwarming achter het bedieningspaneel, net of er een steen op je ruit knalde.
Bijna had ik de is250 in amersfoort door de pui gereden door het niet oplossen van de klacht. :madd:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Volgens mij is er een Service Bulletin van bij lexus en hierna zal het getik niet meer aanwezig moeten zijn. Ze plaatsen als het goed is een ringetje en wat foam.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Ja maar toen was ik het al zat, heb een hekel aan kraken in auto's en piepjes en rammeltjes. In Amersfoort hadden ze belooft dat het niet meer voorkwam, maar toch een zwarte executive gekocht anders had Alan nooit zo'n mooie parelmoer IS gehad nu :) En raadr eens de executive had het ook, dus,.............. uit nijd verkocht en een Landcruiser 4.0 V6 gaan rijden in Lexus uitvoering (LX) die rammelde tenminste niet, maar zoop wel als een ketellapper (1:4). Trouwens in de basis was deze 4.0 V6 dezelfde als de motor in de GS en IS-en alleen geen directe benzine inspuiting maar wel 250 pk, hoop lol gehad met de brulboei zoals wij hem noemde, iedereen dacht dat het een suffe dieselwas, NOT. :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Het is dat plastic kapje aan de achterkant van je midden unit, een anderoplossing is een flyaudio navigatie erin :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Volgens mij wel en daarnaast is het een algemeen garantie voor alle IS250/220d bij de dealer, dus misschien even navragen bij een dealer. :p
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Alor zei:
ct200H zei:
Harde tik bij het opwarmen van de verwarming achter het bedieningspaneel, net of er een steen op je ruit knalde.
Bijna had ik de is250 in amersfoort door de pui gereden door het niet oplossen van de klacht. :madd:

Daar heb ik nou ook last van, weet jij hoe je dat moet oplossen?


Ja ik heb het opgelost door de auto te verkopen, maar Alan heeft mijn oude IS dus ik denk wel dat het op te lossen is, bulletin van de dealer, moeten ze in orde maken kosteloos. :D
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Alan zei:
Ik heb er 1x iemand laten kruipen achterin :p hahaahahha het was voor een klein ritje zonder verkeer :p

En wie zat er bij in de kofferbak? Dat ben je vast vergeten :p


- De D5 diesel van Volvo moeten ze erin lepelen, of een mooie V6 van BMW
- neerklapbare achterbank
- strakker design van het middenconsole
- klokje in 24hrs format en niet zo 1980 ogend
- alles wat te krijgen is op luxere modellen als losse verkoop aan te bieden
- F sport opties los te krijgen
 

BartNL

Hoort erbij
3 apr 2011
40
0
0
- automaat (DSG type) op de diesel
- hybride motor van de gs450h er in
- instelbaar onderstel

voor de rest is de IS wat mij betreft de perfecte auto.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
My two cents (IS220D):

- Verbruik diesel verbeteren.
- Handbak verbeteren zodat vooral van 1 naar 2 makkelijker te schakelen is.
- Overbrengingen in korten.
- In delen Neerklapbare achterbank!!!! (onbegrijpelijk dat dat niet eens leverbaar is)
- Auto op dieet zetten en naar 1300 - 1400 kilo brengen.
- Zijwindgevoeligheid op snelweg verminderen
- Spoorgevoeligheid op snelweg verminderen

Laatste twee punten lijken trouwens in de standaard 17" banden en of velgen te zitten. Heb er met m'n 19" ers haast geen last meer van.
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
blue-eyes zei:
Alan zei:
Ik heb er 1x iemand laten kruipen achterin :p hahaahahha het was voor een klein ritje zonder verkeer :p

En wie zat er bij in de kofferbak? Dat ben je vast vergeten :p


- De D5 diesel van Volvo moeten ze erin lepelen, of een mooie V6 van BMW
- neerklapbare achterbank
- strakker design van het middenconsole
- klokje in 24hrs format en niet zo 1980 ogend
- alles wat te krijgen is op luxere modellen als losse verkoop aan te bieden
- F sport opties los te krijgen

Ik zat bij je achterin de kofferbak, zat niet comfortabel, omdat bekleding er niet in lag :p


BMW maakt geen V6-jes :p