Wat kan Lexus beter doen in de nieuwe IS?

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Natuurlijk, het duurt nog even voor er een nieuwe IS is, maar welke dingen willen wij beter zien?

Hier is mijn ei:
  • - Betere stoelen met een betere zitpositie (bovenbeen ondersteuning voor langere mensen)
    - Betere ondersteuning armen.
    - Cockpit meer om de bestuurder heengebouwd.
    - AWD in Europa
    - Coupe
    - 3.5V6!
    - Meer opties achteraf op de Lexus te zetten (Xenon, spiegels, uitlaat, inlaat etc.) welke niet de garantie beinvloeden.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Nee mensen ER is verschil in In lijn 6 en een V6

BMW maakt alleen inlijn motoren voor de 6 cylinders, deze staan allemaal achter elkaar net als de is200/300

V6 staan ze in V vorm > is250/is350

de diesels staan ook in 1 lijn achter elkaar met een turbo :)
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Ach ja, ik bedoeld eigenlijk "6 cilinder" te zeggen maar bij die 335 zijn het zowiezo die twee turbo's die voor de lol zorgen hoor :)!
 

Ronald

Nieuw hier
30 apr 2011
16
0
1
Qua uiterlijk hoop ik dat ze niet veel veranderen.

Wat betreft techniek:
- Stillere handgeschakelde versnellingsbak (m.n. 6e versnelling klinkt tussen 100 en 120 erg slepend)
- Diesel gekoppeld aan een automaat (de bak in mijn IS220d schakelt als een vrachtwagen)
- Ook op de diesel varianten een dubbele uitlaat
- Betere beenondersteuning van de voorstoelen
- Meer hoofdruimte (of stoel lager kunnen zetten) in geval van open dak
- Een echt goed navigatiesysteem met HD traffic zodat ik niet alsnog een TomTom aan de voorruit hoef te plakken

Afwerking:
- Donkere grondlak gebruiken bij donkere toplakken - nu zit er witte grondlak onder mijn donkerblauwe uitvoering en steenslag wordt hierdoor erg benadrukt.
- Meer keuze voor 18" en 19" velgen
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hoi Ronald,

Er is qua stoelen een groot verschil tussen de uitvoeringen. Als je het leerpakket besteld krijg je ook elektrisch bedienbare stoelen die erg goed instelbaar zijn (paste helaas niet binnen mijn leasebedrag).
 

LeonM

Nieuw hier
7 mei 2012
6
0
0
Ik zou zeggen:
- Betere ondersteuning voor je armen als bestuurder
- Een echte DSG/SMG, anders de doelloze flippers weg doen
- Automatisch inklappen van buitenspiegels (in mijn '06 kan dat niet, misschien op nieuwere bouwjaren inmiddels wel?)
- Neerklapbare achterbank, dat mis ik toch wel heel erg met de wintersport (ivm snowboards)
- USB/iPod connectiviteit met bediening vanaf stuur en menu / track informatie in het multidisplay
- Automatisch naar beneden draaien van spiegels bij achteruit rijden (zodat je de stoep kunt zien)
 

RvD

Hoort erbij
22 mei 2012
45
5
8
Zonnebril houder in de dakconsole (in mijn uitvoering zit daar een afdekkapje).
Zelfs mijn Avensis van 2001 had deze handige zonnebril houder dan zou je toch verwachten dat bij een Lexus....
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
RvD zei:
Zonnebril houder in de dakconsole (in mijn uitvoering zit daar een afdekkapje).
Zelfs mijn Avensis van 2001 had deze handige zonnebril houder dan zou je toch verwachten dat bij een Lexus....
Iedere Toyota rijder (die ik er over hoor) die naar een Lexus IS250 over stapt, hoor ik hierover vallen. CT200h heeft hem wel ;)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
IS350 motor zou teveel CO2 tax meekrijgen waardoor deze aanzienlijk duurder wordt.

off topic ter informatie voor Rahdjeev ( ik denk dat je dit ook wel interessant vindt)
Een is250 met goede start kan je ook op 7 seconden krijgen van 0-100, maar vanwege zijn koppel die pas bij vrij hoge toeren vrijkomt, is het vaak in de praktijk goed in de toeren houden. En de vergelijking is nu 4 cyl geblazen vs 6 cyl ongeblazen.. die hebben een totaal andere karakter.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
en niet te vergeten dat een vier cilinder een stuk lichter is. Echter pak je dat op hogere snelheden wel weer terug.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
supercharger maakt meer geluid tov turbo, deze hoor je eigenlijk niet zo :) maar goed.. als ik nou wat minder kms zou maken dan zou de ISF leuk zijn ja :D maar dat wordt gewoon te duur met mijn gebruik... zelfs met de is250 verklaren mensen me voor gek :)
 

eightysix

Nieuw hier
23 jun 2011
12
0
0
Een lexus van gegalvaniseerd staal. Kan echt niet geloven dat dit merk dat niet doet.
Zelfs een renault is gegalvaniseerd.
Heb al bij mijn 3 lexussen roest gehad, simpelweg door een stukje steenslag dat al na een week begon af te bladeren en roesten. Net bij mijn nieuwe IS200d zelfde voor gehad, dit kan toch echt niet na 2 weken?
Die lak van Lexus is gewoon echt van lage kwaliteit ofzo en niet corrosiebestendig.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Je is200d heeft een alu motorkap en er wordt wel degelijk al verzinkt materiaal gebruikt voor de overige delen, wat wel zo is is dat alle japanse lakken wat zachter zijn en steenslag gevoeliger zijnn. Dit heeft te maken met de basis van het lak die daar gelden.
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Ik zou de rauwheid wel weer terug willen zien. Rij zelf een IS200 en heb ook meermalen gereden in een IS250 en IS250 sport. Beide auto's vond ik minder 'hardcore' dan mijn oude IS. Alles was gladgestreken. Weggedrag, handling, schakelen, geluid etc.. Ook de handbak van een 250 vind ik minder dan de oude handbak van een 200. En voor mijn gevoel moet elke rit toch een beleving zijn. En die heb ik meer met een oude IS dan een IS 250. (nu hopen dat niemand boos wordt) :roll: