Xenon inbouwen lexus IS200

yorick

Nieuw hier
2 aug 2011
7
0
0
Ik vroeg me af of er mensen ervaring hebben met het inbouwen van xenon in de Lexus IS200. Vindt het altijd wel handig om even te kijken of er nog tip en tricks zijn van anderen alvorens je begint met het inbouwen van iets :).
Waar hebben jullie bijvoorbeeld de ballasten gelaten? En was het bij jullie plug en play of moest er nog geboord en gedaan worden?

Alvast bedankt :)
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Afgelopen maandag voor een APK geweest. Prima auto maar ik kreeg nog wel een opmerking over de xenon. De APK keurmeester kon 'net aan nog' een lijn zien bij de meting van het lichtbeeld. Een beetje met de hakken over de sloot dus.
 

PrtPrt

Hoort erbij
20 mei 2012
86
1
0
Ik heb onlangs ook een set van Lince besteld, maar nog geen tijd gehad om deze te monteren. Nu was ik van plan om dit morgen te doen, en ben ik aan het kijken wat ik allemaal moet doen.
In de beschrijving staat dat ik ergens in een kapje een gat moet boren. Maar als ik het zo zie hoef ik toch alleen maar de lamp erin te doen en de stekkers om te wisselen, of zie ik iets over het hoofd?

Ik hoop wel op meer lichtopbrengst, want het standaardlicht is echt triest vind ik.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
ThinlaneT zei:
Afgelopen maandag voor een APK geweest. Prima auto maar ik kreeg nog wel een opmerking over de xenon. De APK keurmeester kon 'net aan nog' een lijn zien bij de meting van het lichtbeeld. Een beetje met de hakken over de sloot dus.

Reflectoren geven vaak wat meer strooilicht, zeker bij xenon ombouw en wat oudere lampunit die wat versleten is.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
PrtPrt zei:
Ik heb onlangs ook een set van Lince besteld, maar nog geen tijd gehad om deze te monteren. Nu was ik van plan om dit morgen te doen, en ben ik aan het kijken wat ik allemaal moet doen.
In de beschrijving staat dat ik ergens in een kapje een gat moet boren. Maar als ik het zo zie hoef ik toch alleen maar de lamp erin te doen en de stekkers om te wisselen, of zie ik iets over het hoofd?

Ik hoop wel op meer lichtopbrengst, want het standaardlicht is echt triest vind ik.

Bij de is200 hoef je niks te boren, je kan zo de lamp indraaien. het enige wat je moet doen is een plek zien te vinden voor de ballasten om vast te zetten.

Je zou theoretisch in een kwartier klaar kunnen zijn.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
dennisb zei:
...Iedereen heeft deze koplamp toch wanneer hij een xenon setje inbouwen?
Nee, er zijn twee typen koplampunits: de oudere generatie met halogeen fittingen en de duurdere, jongere generatie uit de IS300 voor xenon. Weet niet zeker of de latere generatie IS200 ook xenon had.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Halogeen uitvoering heeft hb4 9006 lampen. De xenon uitvoering dus ook voor enkele is200 heeft d2r lampen
 

Mart!ni

Hoort erbij
9 apr 2012
43
7
8
Na het lezen van diverse positieve berichten op dit forum heb ik afgelopen week een setje xenon HB4 9006, 4300k slim bij Lince besteld. Snel werd er al een pakketje afgeleverd, zag er netjes uit en veel voordeliger dan bijvoorbeeld van Pilot.

Zoals al eerder hier beschreven is inbouwen een peulenschil. Even de polarisatie aanpassen, in elkaar klikken en wegwerken. Al met al ruim een half uurtje priegelen.

ook meteen de stadslichtjes vervangen door ledjes via ebay.
Alles werkt prima. :)

bij daglicht is het resultaat lastig te zien, maar de kleur is zo te zien prima.
Hierbij wat foto's. Met dank aan Lince en de eerdere berichten op dit forum.

IMG_198211.jpg
IMG_198011.jpg
IMG_198111.jpg
 

Mart!ni

Hoort erbij
9 apr 2012
43
7
8
Ik hoor trouwens wel een "suizend" geluid als de lampen aan staan, het lijkt erop dat dit bij de ballasten vandaan komt. Is dat normaal?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Netjes en snel ingebouwd :)

Het geluid is normaal dat deze sist of hoe je het ook mag noemen. Maak je geen zorgen :)
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Lince zei:
Voor de nieuwelingen is het handig om te weten; + en - even omdraaien, anders doet xenon het niet.
Of gewoon; meten = weten, maar dat gebeurd zelden :D

meten is weten, als je weet wat je meet :surprised2:
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
vast... maar in het echt kun je het beter zien... heb mn ballasts achter de voorbumper weggewerkt, heb namelijk ook xenon in de koplampen...