Xenon inbouwen lexus IS200

yorick

Nieuw hier
2 aug 2011
7
0
0
Ik vroeg me af of er mensen ervaring hebben met het inbouwen van xenon in de Lexus IS200. Vindt het altijd wel handig om even te kijken of er nog tip en tricks zijn van anderen alvorens je begint met het inbouwen van iets :).
Waar hebben jullie bijvoorbeeld de ballasten gelaten? En was het bij jullie plug en play of moest er nog geboord en gedaan worden?

Alvast bedankt :)
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
703
140
43
RVP-38 zei:
Ik heb gisteren ook een setje besteld bij Lince.
Zat te twijfelen tussen 4300K en 6000K.
Ben voor de 4300K gegaan met slimline ballast ben benieuwd hoe dat het staat, en als het tegenvalt toch maar 6000K proberen...
Eerst maar even wachten tot het binnen is!

Ik heb sinds dit weekend er 4300K in en dat bevalt me een heel stuk beter dan 6000K. Met 6000K vind ik alles al een irritante kleur krijgen in het donker. Mijn eerste ballasten hadden het op de een of andere manier volgens mij begeven bij het wisselen van 6000K naar 4300K, heb dus via eBay slimline ballasten besteld en het werkt weer. Het enige irritante is dat ik nu dubbel geld kwijt was, als ik alles meteen los van eBay had besteld, was ik maar net iets meer dan 20 euro kwijt geweest.
 

RVP-38

Hoort erbij
15 jan 2011
77
0
6
Zo te lezen hebben meer mensen dezelfde keuze gemaakt.!
@ mtec ik zal proberen fatsoenlijke foto`s te maken van voor en na.

Vandaag is de post langs geweest maar er was niemand thuis bij ons :X
Nu komen ze morgen terug voor een nieuwe poging haha.
Ik zal zorgen dat er iemand thuis is :D
 

mtec

Hoort erbij
9 feb 2012
33
0
6
@RVP-38; Thnx mate! Ben errug benieuwd naar de uitkomst ;-)

Wat ik her en der gelezen heb is dat de 4300K de meeste lichtopbrengst heeft, hoe hoger qua waarde des te minder de effectieve lichtopbrengst.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
mtec zei:
Wat ik her en der gelezen heb is dat de 4300K de meeste lichtopbrengst heeft, hoe hoger qua waarde des te minder de effectieve lichtopbrengst.

klopt als een bus ;) ik heb zelf een tijd rond gereden met 6000k, dit was kwa lichtopbrengst ook goed te doen
 

RVP-38

Hoort erbij
15 jan 2011
77
0
6
Zo eindelijk heb ik tijd gevonden om hier weer te reageren.
Ik had vorige week zaterdag besteld en maandag hebben ze het verstuurd :rulez: , maar geen tijd gehad om het eerder op te halen dan donderdag bij het postkantoor in de supermarkt
Donderdag ben ik gelijk aan de slag gegaan het was inderdaad makkelijk te doen..
Aan de ene kant was het wel even een beetje stoeien :baseball: met het ruitenwisser reservoir

Ik heb hier een paar fotos gemaakt om het verschil te laten zien :photo:

http://s1063.photobucket.com/albums/t506/rvp38/
 

mtec

Hoort erbij
9 feb 2012
33
0
6
Beter! Ik kan alleen maar de kleine foto's zien...das jammer. Zal wel weer aan mijn laptop liggen.. ;)

Maar...je ervaringen nu met xenon. Beter? Geen flitsende tegenliggers gehad?
 

RVP-38

Hoort erbij
15 jan 2011
77
0
6
Hee
Ja ik vind het echt een verbetering tegenover het vorige zeker de moeite :rulez:
Ik heb nog niet zoveel in het donker gereden maar ik heb nog niemand zien flitsen :photo:
Als het goed is zijn de foto`s gewoon groot te bekijken...

Plus punten voor Lince!
 

mtec

Hoort erbij
9 feb 2012
33
0
6
Fotootjes heb ik inmiddels in groter formaat bewonderd haha! Ziet er goed uit. Voornamelijk witter licht tov meer licht naar mijn idee? Setje gaat er bij mij ook wel komen. Eerst de rekening van de laatse grote beurt maar es ophoesten *kuch*
 
27 jul 2011
207
1
0
Jeroen zei:
Alor zei:
Goede xenon van Lince hoor !


+1 en goede service!

Helemaal mee eens, aantal weken geleden ook een setje gekocht bij Lince. Goede prijs en service. Super makkelijk te installeren. Heb het in een half uurtje gedaan. Even prutsen bij het water reservoir. Is wat krap maar prima te doen. 5 minuten was ik kwijt aan een boutje die op de bodemplaat was gevallen. Lekkere beginnersfout...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
De ballast komt met bouten en moeren en er zit een slede bij, je schuift de balast in de slede en monteert de slede.. Hier zitten al gaten in voorgeboord... Ik heb ty-wraps gebruikt... Omdat deze er toen weer snel eruit moesten voor de keuring....
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
703
140
43
dennisb zei:
Ik overweeg ook een xenon setje, hoe hebben jullie de ballast gemonteerd?

Gewoon doorboren en bout er in?

Bij allebei de setjes ballasten die ik heb, zit er in het houdertje gewoon al een gat voor een bout. Eentje zit aan de behuizing voor de luchtfilter en de andere weet ik zo 123 niet, maar iets dat er in de buurt zat.
 

dennisb

Actief
19 apr 2011
101
1
18
mlcoolj zei:
De ballast komt met bouten en moeren en er zit een slede bij, je schuift de balast in de slede en monteert de slede.. Hier zitten al gaten in voorgeboord... Ik heb ty-wraps gebruikt... Omdat deze er toen weer snel eruit moesten voor de keuring....

Ty-wraps lijkt me ook wel een idee, ik ga niet graag boren in mijn auto....
Maar waarom moet hij er snel uit voor de keuring? het is toch niet verboden, zolang je aan de richtlijnen voldoet?
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
in mijn geval moet de xenon eruit bij de keuring aangezien ik de niet-xenonkoplampen heb.
hierdoor raakt bij mij het lichtbeeld vertekent. niet dat andere weggebruikers er last van hebben maar voor de keuring is het niet goed.

dus voor de keuring gaat de xenon eruit en normale lampen erin.
 

dennisb

Actief
19 apr 2011
101
1
18
Jeroen zei:
in mijn geval moet de xenon eruit bij de keuring aangezien ik de niet-xenonkoplampen heb.
hierdoor raakt bij mij het lichtbeeld vertekent. niet dat andere weggebruikers er last van hebben maar voor de keuring is het niet goed.

dus voor de keuring gaat de xenon eruit en normale lampen erin.


Wat zijn dan "De niet-xenonlampen"?
 

RVP-38

Hoort erbij
15 jan 2011
77
0
6
Ik heb ook sinds kort de xenon van Lince.
Mijn auto moet binnenkort ook gekeurd worden!
Ik zal eerst eens aan de monter gaan vragen of het zo gewoon mag of niet voor de keuring.
Anders word het voor de keuring even er tussen uit te halen.
Maar dat is dankzij het goede product ook zo weer gebeurt :p
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Bij APK wordt niet gekeken naar of de koplamp wel of niet voor xenon geschikt is, enkel naar lichtbeeld.
xenon hoeft er nu ook niet meer uit, voor auto's na 2007. Koplampsproeiers is geen APK punt meer.