Xenon inbouwen lexus IS200

yorick

Nieuw hier
2 aug 2011
7
0
0
Ik vroeg me af of er mensen ervaring hebben met het inbouwen van xenon in de Lexus IS200. Vindt het altijd wel handig om even te kijken of er nog tip en tricks zijn van anderen alvorens je begint met het inbouwen van iets :).
Waar hebben jullie bijvoorbeeld de ballasten gelaten? En was het bij jullie plug en play of moest er nog geboord en gedaan worden?

Alvast bedankt :)
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
mlcoolj zei:
ik weet wel wie ze verkoopt in China, heb wel contact met die beste meneer, ik durf niet te zeggen of het echte of nepperds zijn, ik heb deze ook in 1 van mijn auto's gehad.. ook de echte Pilot heb ik gehad (via de Pilot dealer die claimt dat ze echt zijn dan haha), maar ze zijn niet van elkaar te onderschijden... ze doen het beiden even goed....

Mooi, dan probeer ik waarschijnlijk zo'n setje: of ik nou voor ?60 ? ?70 een goedkoop xenon-kitje uit Nederland koop of voor hetzelfde geld een xenon-kitje uit China met dezelfde of misschien wel betere kwaliteit...

Wat is overigens aan te raden voor wat betreft het aantal wattage van de xenonlamp: 35watt of 55watt?

Mvg. Harry
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
709
148
43
Jeroen zei:
Metalfreak zei:
Voor de mensen voor wie het nog onduidelijk is welk stekkertje je moet omdraaien: Het stekkertje vanuit de auto naar je xenon set. De kleuren van de kabeltjes zijn inderdaad een beetje verwarrend. Zwart bleek plus te zijn...


de xenon sets die ik heb gehad kon je de stekker ook maar op 1 manier aansluiten.
waarom het zwarte kabeltje plus is heb ik me de laatste keer dat ik de xenon set aansloot ook heel erg zitten afvragen. later gekeken in het werkplaatshandboek en daar staat het ook zwart aangegeven dus ja denk een japanse denkwijze ofzo :p

Die wat ik had kon je juist op beide manieren aansluiten. Maar ik had van tevoren al een Youtube filmpje bekeken van het inbouwen van xenon in een IS250 en daarin waarschuwde diegene al voor de kabels, dat zwart plus was. Anders had ik denk ik even veel te lang zitten zoeken.
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
mlcoolj zei:
volgens mij krijg je wat meer licht met 55 watt...

Dat had ik begrepen ja, ik doel eigenlijk meer op het verblinden van medeweggebruikers door te felle lichten.
Wellicht is 55 watt te verblindend en is 35 watt meer geschikt.
Hoeveel wattage heeft jouw xenon-kit?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik zou max 35watt hid gebruiken voor reflectoren, maar bij is250 werkt een 55watt gewoon prima.

Ik heb 5000k van lince gehad, maar ik moet zeggen dat je voor de looks gewoon voor de 6000k moet gaan want de 5000k geven niet veel meer licht dan de 6000k terwijl de 6000k wel mooier is. Als je echt lichtwilt, dan moet je gewoon de 4300k nemen, want het verschil met zelfs de 5000k is dan nog vrij groot.
 

mtec

Hoort erbij
9 feb 2012
33
0
6
Weet iemand toevallig wat een 'can bus' is? Als een xenon set dit niet support, heb je dan een probleem? Je hoort wel dat hier een noob aan het praten is ;-) Wil graag een setje inbouwen, heb hiervoor een Philips xenon set gevonden (9006/4300K). Maar wil wel weten of deze gaat passen alvorens aan te schaffen. Wie kan me helpen?

Gr.
Pat
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Can bus, is een contole systeem om te checken, of je lampen werken. De lampen zelf moeten deze functie ondersteunen. Als je lampen dit niet ondersteunen dan blijft er een lampje in je tellerunit branden, om aan te geven dat er iets mis is met je lampen.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Ik zou niet weten of die connectors een probleem zullen zijn... Wel mooi setje van philips...
je kunt hier op het forum ook op het marketplace kijken. Verkoper Lince verkoopt ook xenonsetjes voor de is200 voor minder dan dat, bovendien heb je een jaar garantie en het is hier in Nederland... inbouwen ook mogelijk...
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
KET stekkers zou ik niet kopen. Als je lamp of ballast een keer stuk gaat, dan zoek je je rot voor lampen met KET stekkers. In NL is denk ik 99,9% AMP stekkers.
 

RVP-38

Hoort erbij
15 jan 2011
77
0
6
Ik heb gisteren ook een setje besteld bij Lince.
Zat te twijfelen tussen 4300K en 6000K.
Ben voor de 4300K gegaan met slimline ballast ben benieuwd hoe dat het staat, en als het tegenvalt toch maar 6000K proberen...
Eerst maar even wachten tot het binnen is!
 

mtec

Hoort erbij
9 feb 2012
33
0
6
;) Nice! Post een paar piccies als je het ingebouwd hebt! Ben erg benieuwd naar het resultaat, ga zelf ook voor de 4300K.
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
ik heb de 4300k maar ik vind hem eigenlijk iets te weinig licht geven, ik denk dat je met 6000k meer licht hebt.
4300k ziet er wel meer oem achtiger uit dan 6000k
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
6000K geeft iets minder licht als 4300K. Dit merk je voornamelijk in de wintermaanden, als het ook nog eens regent etc.
6000K reflecteert wel meer op de borden. Dit geeft dan meer de indruk van meer licht.