Xenon inbouwen lexus IS200

yorick

Nieuw hier
2 aug 2011
7
0
0
Ik vroeg me af of er mensen ervaring hebben met het inbouwen van xenon in de Lexus IS200. Vindt het altijd wel handig om even te kijken of er nog tip en tricks zijn van anderen alvorens je begint met het inbouwen van iets :).
Waar hebben jullie bijvoorbeeld de ballasten gelaten? En was het bij jullie plug en play of moest er nog geboord en gedaan worden?

Alvast bedankt :)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ja hij bedoelt die unit.. maar het is wat Lince zegt.. lichtbeeld valt volgens mij niet te meten... en ik moest ze toen (vorig jaar) nog eruit halen want het was apk afkeur punt, maar nu hoeft het niet meer... Meestal hoef je niet te boren, er is altijd wel een gaatje waar je die vast kunt maken... het mooiste is om je bumper eraf te halen en de ballasten daarachter weg te werken...
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Lince zei:
Bij APK wordt niet gekeken naar of de koplamp wel of niet voor xenon geschikt is, enkel naar lichtbeeld.
xenon hoeft er nu ook niet meer uit, voor auto's na 2007. Koplampsproeiers is geen APK punt meer.


Wellicht handig om de wet hier te quoten?

Als ik naar de APK keurmeester ga en vertel dat Lince mij dat zo verteld heeft begint ie vast te lachen ;)
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Het probleem van regels neerzetten, is dat deze nogal eens vaak worden gewijzigd. Uit mn hoofd gezegd, in mei 2009, kon je bekeuring krijgen als je xenon had, in halogeenkoplampen. Dit werd weer teruggedraaid november 2009. In 2010 kreeg je nog steeds quotes, van die bekeuring.

Regels wijzigen zo snel, dat sommige APK meesters het ook niet meer wisten. Ik heb enkele keren voor klanten bijgestaan, dat auto's VOOR 2007 geen koplampsproeiers nodig hadden en nog was de APK meester zo eigenwijs dat het werd afgekeurd. Enkele waren zo zeker, dat ze niet in de boeken gingen kijken, enkele weer wel en kreeg dan ook het gelijk.

Zelfs met agenten is dat zo. Toen de 1e auto's rondreden met "bochtverlichting" in de mistlamp, kregen enkele al bekeuring voor het voeren van 1 mistlicht.

Lichtbeeld is makkelijk te controleren voor de APK keurmeester, daar hebben ze een koplampafstelapparaat voor. Is lichtbeeld niet correct, dan gewoon afkeur.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
703
140
43
Ach, APK keurmeesters weten ook echt niet alles. Zo heb ik destijds met mijn CRX een hele discussie gehad over de katalysator, die toen bij mij vervangen was door een katvervanger. De keurmeester bleef bij hoog en laag beweren dat er een katalysator onder moest zitten, maar de auto was net van een overgangsjaar dat het nog niet verplicht was. De auto was bij de vorige eigenaar al jaren goedgekeurd met katvervanger eronder, maar dan wel bij een andere garage. Uiteindelijk toch weer een katalysator eronder gemonteerd.
 

bakker

Actief
4 mei 2011
123
0
0
ik vraag mij af kunne de koplampen de hitte wel aan van xenon lampen ?
en lexus heeft toch heel speciaal lampen dus je kan hier toch geen H1 xenon kitje in steken ?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Mijn is200 kwam met xenon altijd door de APK, uitleg heeft lince al gegeven.

Dimlicht en mistlamp is inderdaad HB4 9006 en grootlicht HB3 9005. Deze zijn gewoon aftermarket te vinden via lince.

Het vervangen ervan is vrij simpel.
 

bakker

Actief
4 mei 2011
123
0
0
jah nu heb ik net andere koplampen gekocht waar H1 inpast dus zit ik met die h1 lampen
als ik dit eerder had geweten :) dat het zo eenvoudig is
maar toch bedankt voor de uitleg :)
 

bakker

Actief
4 mei 2011
123
0
0
Lince zei:
Het probleem van regels neerzetten, is dat deze nogal eens vaak worden gewijzigd. Uit mn hoofd gezegd, in mei 2009, kon je bekeuring krijgen als je xenon had, in halogeenkoplampen. Dit werd weer teruggedraaid november 2009. In 2010 kreeg je nog steeds quotes, van die bekeuring.

Regels wijzigen zo snel, dat sommige APK meesters het ook niet meer wisten. Ik heb enkele keren voor klanten bijgestaan, dat auto's VOOR 2007 geen koplampsproeiers nodig hadden en nog was de APK meester zo eigenwijs dat het werd afgekeurd. Enkele waren zo zeker, dat ze niet in de boeken gingen kijken, enkele weer wel en kreeg dan ook het gelijk.

Zelfs met agenten is dat zo. Toen de 1e auto's rondreden met "bochtverlichting" in de mistlamp, kregen enkele al bekeuring voor het voeren van 1 mistlicht.

Lichtbeeld is makkelijk te controleren voor de APK keurmeester, daar hebben ze een koplampafstelapparaat voor. Is lichtbeeld niet correct, dan gewoon afkeur.

ik heb al aan het zoeken geweest of dat deze regelgeving ook van toepassing is in Belgi? maar helaas je moet koplamp sproeiers hebben en automatische hoogteregeling
 

meeusenmichel

Actief
23 feb 2012
121
0
0
inderdaad... koplampsproeiers en atom. hoogteregeling....

Mijn after-market kitje moet er ook uit. 10 minuutjes werk voor een jaar de ogen uit de ander zijn kop te schijnen :) :)
 

Guinokuh

Hoort erbij
18 mrt 2012
29
0
0
Heej hallo mensen.

misschien ben ik onder m.n donkere haar toch een beetje blond, of ben misschien gewoon blind, maar ik wil zelf kijken voor een setje xenon. maar ik ken alleen de termen H1 H4 H7 etc voor type lampen.
maar hier staat iets als HB4 HB3 enz. betekend dat dat een setje H4 dan niet past? of waar moet ik precies na kijken? heb zelf nog nooit xenon gekocht of ingebouwd. al gaat dat wel makkelijk lukken, als ik de juiste lampies heb.

Alvast bedankt.

Greetz
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
H4 gaat idd niet passen... Neem contact met Lince hier op het forum marketplace, ben je zeker van een goede set met ook nog een leuk prijsje.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hb4 ofwel 9006 is gewoon een lamp type. Dus die moet je ook hebben. Inbouwen is wel makkelijk ja. Dus nee h4 gaat niet passen, dat is totaal anders. Als je nog vragen hebt dan horen we het wel.
 

RVP-38

Hoort erbij
15 jan 2011
77
0
6
Idd wat hier boven gezegd word gewoon een pb naar lince en je kan het binnen 2 werkdagen binnen hebben!
En binnen een half uurtje ingebouwd!! Bij mij was het plug en play en heb er totaal geen spijt van!!
Ik zou zeggen doen :rulez:
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Elke H-type is een andere fitting, sommige lijken wel heel erg op elkaar, maar goed passen zal het niet.
H1, H4 etc, dat is maar een klein gedeelte van wat er nu totaal aan fittingen zijn.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Zaterdag heb ik een Xenon set van Lince (4300K) op m'n IS200 geinstalleerd. Werkt prima en geeft een bak licht. Helemaal tevreden, nu ook mijn stadslichten met leds zijn vervangen in dezelfde lichtkleur/temp. als de Xenon verlichting. Wat mij wel opvalt, is dat wanneer je van stadlicht naar dimlicht schakelt, het dimlicht even kort fel oplicht. Is dit normaal (bijv. door ontsteking van de Xenon)?