chiptuning 220d

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
mlcoolj zei:
schijnt dat de ECU van Toyota's best moeilijk te kraken is, vandaar een piggyback...


Ze zijn wel te kraken, maar dan heb je echt ruzie met Japan, een mannetje uit Japan heeft de ECU voor een 4AGE gekraakt, hij werd ook gekraakt door de advocaten van Toyota. :(

ze willen het gewoon niet hebben, dat is een duidelijk punt dus. :rulez:


Zelfs de originele Toyota chiptuning van mijn HI-Lux 3.0 is een originele TTE piggy aus germany :X
 

ptimmermans

Nieuw hier
6 aug 2009
13
1
0
Ik heb m'n box weer geactiveerd.
Heb wel de parameters wat teruggedraaid.
Nu iets minder extra vermogen, maar geen problemen met computer meer.

Ik heb de box geactiveerd op het moment dat mijn winterbanden en velgen (17") vervangen zijn door de zomerbanden en velgen (18"). (p.s. De zomerbanden hebben en ca. 5% grotere omtrek.)
Tijdens de winterperiode was mijn gemiddeld verbruik ca. 7,8l/100km.
Intussen is dat teruggelopen naar ca. 6,2l/100km.

Ik rijd elke zondagavond een ritje van ca. 130km naar Brussel, de rest van de week 60km heen en 60 km terug in Belgi? en vrijdagavond weer ca. 150km terug naar Nederland.
Geen files dus de cruise control op 140km/uur.

De motor loopt veel lekkerder met de chip actief.
Even snel acceleren vanaf 140km/uur in 6e is geen probleem.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Ik zit naar dieseltuning.nl te kijken, want die hebben ook een aanvullende verzekering die je motor garantie overneemd.
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Als ik ook een box neem dan veronderstel ik dat mijn k&n filter ook goed is... Ben benieuwd naar de ervaringen met de ventura box ..
Deze kan je ook zelf erop zetten denk ik..... Effe goed in de gaten houden wat die mannen aanpassen op de box..... Zoals al gezegd is als het allemaal teveel wordt zou de ecu fouten kunnen geven... En dus de power op de box moet een beetje minder gezet worden.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Ik ben eigenlijk ook wel enthousiast, had ze vanmorgen gemaild over dat luchtfilter en had ze 10 minuten later al aan de telefoon :)

Beilen is wel een pokke eind uit de buurt :-( voor mij.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Zouden zei ook gewoon een K&N filter gebruiken?

Het was wel een filter met olie oid wat je om de 30K KM moet reinigen.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hallo Blue-eyes, geef je effe een update als je morgen bij Ventura geweest bent? Ben erg benieuwd naar het resultaat!
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Zojuist de tuning toegepast. Het filter wordt nog nageleverd, was helaas het verkeerde model, geen issue, keurig opgelost. Goede service van Ventura!

Het grote verschil is de trekkracht. In zijn 6 was dat nooit zo bijzonder, dat is nu verbeterd. Helemaal gaaf is de 5e versnelling, die gaat door en door........
Fors rapper indien het gas ingetrapt.
Ik ga maandag naar Maastricht, eens zien of ie ook zuiniger is geworden (cruisecontrol op 120, totaal 500 km rijden).


Aanradertje dus, Ventura, Beilen!


Als ik het filter binnenheb zal ik wel een foto maken, heb nu geen zin om alleen voor de foto de kappen eraf te halen.

Btw, het filter is een K&N filter, dan is die vraag ook weer beantwoord :)
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Was dat gewoon plug n play ??? Hebben ze nog aanpassingen op de box zelf moeten doen ??? Anders kan ik gewoon die box bestellen er het zelf erop zetten !!!!!!