chiptuning 220d

BartNL

Hoort erbij
3 apr 2011
40
0
0
merk je in de 1e en 2e versnelling verschil? Heb zelf altijd de indruk dat mijn is220 pas in de 3e zijn volle vermogen wil leveren.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Klinkt goed! Over die K&N filters heb ik echter ook negatieve berichten gelezen op clublexus, ik zal morgen kijken of ik die terug kan vinden. Het was iets met een sensor die van slag raakte door zo'n "nat" filter.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
tja daar zijn veel verhalen over een geolied filter, men zegt dat er gevallen zijn waarbij de luchtmassameter sensor een beschermlaagje olie meekrijgt van de filter waardoor deze sensor niet meer goed kan meten. Maar het schijnt dus bij een overmatig gebruik van inolie door de gebruiker dat dit voorkomt.

K&N zegt natuurlijk dat het niet aan de filters ligt, maar ik vraag me dat ook af.. ik kan me voorstellen dat wanneer de gebruiker heel veel olie gebruikt, dat dit dan wel invloed kan hebben op de LMM.
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Ja dat klopt !!!! Maar dat komt meestal nadat men zelf het filter reinigt.... Je moet zorgen dat er niet teveel olie op de filter achter blijft... Wanneer dit het geval is wordt de luchtmassameter vervuild door de olie en geeft deze verkeerde waarden wat resulteert in foutmeldingen...... Wat ik doe is dan de filter goed laten drogen en dan met de stofzuiger eens door de filter gaan... Dit zorgt ervoor dat het teveel aan olie weg is... Ik heb er nooit problemen mee gehad !!!!!
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Eens!
Is overmatig inoli?n wat dit veroorzaakt.

Mbt 1e en 2e versnelling, niet echt opgelet. Ik heb doorgetrapt vanaf de 3. Pakt wel iets eerder op.
Btw, Venture heeft ook een apparaat (klaar of in ontwikkeling?) waarbij je direct het gaspedaal aanpakt.

Standaard bij Lexus duurt het wel erg lang voordat ie reageert. Kan je aanpakken indien gewenst ;)
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Achja....... Ook nog zoiets, er zit idd vertraging op tss het drukken op het gaspedaal en de reactie..... Ik had er al iets over gelezen maar het ging dan over een andere auto. Het was iets ivm een veertje op get gaspedaal dacht ik, en ook iets elektronisch.... !!!!! Hoe dan ook het is iets dat ik zeker in het oog ga houden... Er is wel nog niets van gezegd op hun website dus is wss nog in ontwikkeling....

En nog een vraagje dan :
Heeft die power box van ventura ook instellingen of is da gewoon inpluggen en weg ?? Hebben ze nog iets aangepast toen ze het in je auto monteerden ????
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Er is nog wel iets afgesteld aan de box, dit om wat instellingen oid te matchen met de wagen. Die verschillen per wagen denk ik.

Is prima zelf te doen, monteren is 2 minuten.
Handleiding zit erbij (niet gezien, van iemand anders begrepen). Kan niet missen.
Montage van het kastje bovenop de reguliere kast, net of het er daarvoor gemaakt is ;)
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hey blue-eyes,

Ben jij de 28ste in Dongen? Zo ja, dan bestel ik dat kastje gewoon en bouw ik hem die dag in naar voorbeeld van hoe het bij jouw zit :)!
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik ben er, maar zoals gezegd, kan het niet missen!
Kabeltjes los en vast is geen issue. Ik zag ook dat er nog wat werd afgesteld oid in het kastje zelf.

Ik zou gewoon even bellen mbt hoe en wat.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Als ze toch nog wat aangepast hebben dan rijd ik wel een keer op en neer. Liever dat het in een keer goed gaat dan een suboptimaal resultaat omdat er eigenlijk nog een dip switch oid omgezet moest worden :).
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
japeape zei:
Als ze toch nog wat aangepast hebben dan rijd ik wel een keer op en neer. Liever dat het in een keer goed gaat dan een suboptimaal resultaat omdat er eigenlijk nog een dip switch oid omgezet moest worden :).
'

Bel even hoe en wat, stelde echt niets voor. Leek mij een standaard handling. Ik kon niet zien wat, ik zat in de wagen om een keer flink gas te geven.
Als je belt weet je het, zonde als het niet nodig is op en neer te rijden.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hoi, ja ik ga ze eens bellen. Ben je gisteren nog naar Maastricht gereden? Hoe valt de chiptuning uit qua verbruik? Het zou mooi zijn als dat nog wat naar beneden kon.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik heb gisteren 6.2 op de teller gereden. 120km, cruisecontroll.

Ik weet niet of de wagen zuiniger is geworden. Het moment van chiptuning is identiek aan de neiuwe banden, ik rij nu 235 voor, 255 achter. Dat zal ook meer verbruik geven.

Ik denk iets meer, gelijk. Niet minder tot nu toe.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Volgens mij slaan brede banden behoorlijk aan. Maar ja, van 225 naar 235, van 245 naar 255 is dat een groot verschil?

Geen idee.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
In principe heb je iets meer rolweerstand maar dit is ook afhankeliJk van je banden, brede band met lage rolweerstand kan misschien minder rolweerstand hebben dan een smalle band met een hoge weerstand.

Iets meer luchtweerstand heb je. 1cm x een gedeelte van je band hoogte.

Aandrijfweerstand heb je ook meer. Wiel + velg combinatie is als het goed is zwaarder geworden, dus je motor moet iets meer werken om hem draaiend te houden.

Beetje bij beetje ga je gewoon verschil zien.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
De wagen is vele cm's verlaagd (5-7cm), dat zal ook schelen :p


edit
gemeten cm's boven de wielen, effectief weet ik niet hoeveel de wagen tov de weg is verlaagd.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hoi, heb nu ook zo'n apparaat.

Deze werkt i.i.g. een stuk beter dan die van powerbox.nl die alleen mijn dashboard in een kerstboom veranderde. Hij werkt ook met twee stekkers i.p.v. 1. Daarnaast ben ik erg tevreden over de service van Ventura omdat ze goed telefonisch bereikbaar zijn en vlot en accuraat reageren.

Het aansluiten was vrij makkelijk alhoewel de handleiding verwarring schepte in de laatste stap door in de tekst te beschrijven waar je de powerbox moet plaatsen maar in het plaatje met een cirkel te laten zien waar de stekker van het motormanagement zit (dat laatste wist ik pas na met Ventura gebeld te hebben).

De eerste rijindruk is goed. 17% extra vermogen wil natuurlijk niet zeggen dat je opeens vliegt maar het verschil is duidelijk merkbaar en de motor is nu enorm soepel in alle versnellingen.

Morgen een lange rit naar Kortrijk, dan eens kijken wat het verbruik doet.

Het luchtfilter heb ik wel ergens anders besteld omdat het daar goedkoper was maar staat bij die winkel nog in backorder (schijnt een leveringsprobleem van K&N te zijn).