chiptuning 220d

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Als ik de prijzen vergelijk kan je net zo goed naar Nederland reizen. VOor het prijsverschil kan je de diesel zat betalen.

Ik heb 499 betaald, inclusief plaatsing. De man waar jij op doelt doet voor 475 alleen de box, voor 75 euro extra de plaatsing.
Plaatsen van de box is 5 minuten werk, rollenbank voegt NIETS toe, het zijn standaard aanpassingen, het is GEEN maatwerk!

Ik zou gewoon eens bellen met Ventura en vragen waarom een rollenbank wel of niet iets toevoegd bij een Ventura box.
Let op, je krijgt een enthousiast iemand aan de lijn, kost je tijd :D


p.s. Vermeende brandstofbesparing: NO WAY. Zelfs als ik op eireren rijd, cruisecontrol op max. snelheid, etc. is het verbruik met zo'n 10% gestegen.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
japeape zei:
Wat voegt het omzeilen van de EGR klep toe qua performance?

(Het filmpje is trouwens in het spaans en ik no hablo espanol :))


Het voordeel is in dit geval: Geen ellende meer met een vervuilde egr klep en schonere lucht via de inlaat. Echt vermogens winst zal je er niet mee halen denk ik aangezien de motor met 'vuile' inlaatlucht gemapt is. Veel mensen halen de egr ook van benzine motoren, maar die gaan er soms zelfs slechter van lopen
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Heb net mailtjes gestuurd naar c.t.h tuning belgi? om meer info over de powerbox te verkrijgen.
En ook naar ventura over hun samenwerking met c.t.h... Als het zou blijken dat de powerboxen identiek zijn dan kan ik ze evengoed bij cth halen. Scheelt voor mij een ritje van 600km h? !!! Ben benieuwd..

edit: mailtje gehad van ventura.. C.t.h is hun belgische verdeler van de powerbox...
Dus dezelfde kwaliteit is volgens ventura van toepassing... Ik denk dat ik morgen eens ga bellen naar C.t.h voor meer info en een afspraak.... Eindelijk een doorbraak.. :)
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Eerst en vooral : vermogenstest.....
Origineel : koppel 398nm dus dat zat goed
Maar op de rollen vielen de pks serieus tegen, 161pk maar ...... Wtf...
Na plaatsing module 471nm en 191pk.... Valt wat tegen vind ik..
Maar de ervaring tijdens het rijden is wel z??r goed te noemen...
Hij trekt veel soepeler door en er zit dus wel kracht achter...
Al bij al ben ik toch tevreden.... Hehe..... Het trekt nu wel serieus door tot in het rood...
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
In Belgi? is er idd ook een 163pk versie, maar de mijne is de 177pk versie. Heb ik gemerkt aan biv, ik moest dubbel zoveel betalen als de 163pk versie. Vind het enkel eigenaardig dat ie op een geremde testbank enkel 161pk geeft.
Alles is in orde met de auto, er zit ook een k&n luchtfilter op enzo. Weet je, het is niet zo erg, maar ik hoopte toch de grens van 200pk te bereiken... De 163pk versie heeft gewoon zo'n doosje voor minder pk te geven, deze kan je er zo vantussen halen en voila je hebt 177pk versie.....
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Merkspecificaties zijn van de motor, de testbank meet op de wielen (as) daar heb je altijd een vermogensverlies.

Het voorbeeld was de RS6 van Micdee op onze laatste meeting. Deze auto had (maar?) 300pk op de as, waar de motor toch echt veel meer afgeeft.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Deze auto had (maar?) 300pk op de as
Idd treurig, daar kom je gewoon niet vooruit mee :p

Maar de ervaring tijdens het rijden is wel z??r goed te noemen...
Hij trekt veel soepeler door en er zit dus wel kracht achter...
Al bij al ben ik toch tevreden.... Hehe..... Het trekt nu wel serieus door tot in het rood...

Dit lijkt mij een goede motivatie! Beter een merkbare toename over het gehele bereik, dan wat cijfers op papier..
 

Vagik

Nieuw hier
21 sep 2011
22
0
0
hey iedereen,

Mensen stop met tunen, tis nie goe voor engine. Ik heb door die chip mijn koppaking moeten vervangen op mijn is 220d, stop stop stop, jullie moeten is ne keer schoenen van 2 maten groter aan doen en hele dag rond lopen, dan gaan jullie zien wat auto engine voelt met chiptuning.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Vagik zei:
hey iedereen,

Mensen stop met tunen, tis nie goe voor engine. Ik heb door die chip mijn koppaking moeten vervangen op mijn is 220d, stop stop stop, jullie moeten is ne keer schoenen van 2 maten groter aan doen en hele dag rond lopen, dan gaan jullie zien wat auto engine voelt met chiptuning.



Dat is toch een algemeen bekend risico?

Op basis van een, helaas slechte, ervaring ga ik geen conclusies trekken.
Iedereen die chipped neemt deze risico's bewust.
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Vagik zei:
hey iedereen,

Mensen stop met tunen, tis nie goe voor engine. Ik heb door die chip mijn koppaking moeten vervangen op mijn is 220d, stop stop stop, jullie moeten is ne keer schoenen van 2 maten groter aan doen en hele dag rond lopen, dan gaan jullie zien wat auto engine voelt met chiptuning.

Volgens mij is de koppaking van de 220D zowiezo al een probleem. Kijk de forums er maar op na zeer veel problemen incl olieverbruik. Mijn Lexus had dit probleem al bij 99.000km en gelijk een nieuwe motor onder garantie. Ik heb 130.000km met een Ventura powerbox gereden en geen enkel probleem verbruik ging zelfs naar beneden. Ik lees nu " eindelijk tot het rood kon doortrekken" dan begrijp ik het koppaking verhaal wel. Het is en blijft een diesel.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Hier ook al 40K met de Ventura powerbox. Probleemloos.
Verbruik is wel met 10-15% toegenomen, ondanks de rustige rijstijl (vorige tank 7,0 ltr / 100km, cruisecontrol 120).

Maar zeker een aanrader!
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Ik heb na het plaatsen van de box wel de motorolie vervangen door Synthetische olie en rijd met het K&N filter. Misschien heb ik daardoor sinds de laatste beurt slechts 0,2 liter olie verbruik (op 14K kilometer!).

In totaal heb ik nu 28K kilometer afgelegd met de box zonder problemen.
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Ik gebruik 5W30 op mijn IS220d. En idd zoals met alles, moet je een beetje voorzichtig zijn.
Als je met de powerbox constant voluit rijdt, tja er kan altijd iets gebeuren h?.... ook als je geen powerbox hebt.
Ik heb mijn box bij CTH tuning, deze zou hetzelfde moeten zijn als die van ventura.. Heeft iemand een foto van het binnenwerk van de box, zodat ik kan nagaan of het zo wel is.... Met binnenwerk bedoel ik gewoon het deel waar je zelf de instellingen kunt wijzigen... Ik ga er zelf niet aan prutsen, maar ik zou toch graag weten of de boxen gelijk zijn..
Ik zal zelf ook een foto proberen te posten hier... Als ik het mij goed herinner dan zijn er 2 wieltjes en dan nog iets dat je met een jumper kan vernaderen... en die van mij stond precies toch vrij laag afgesteld, maar het zal op de foto wel duidelijk worden....
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Je kunt idd het klepje aan de zijkant eraf halen en de box via een draai knopje switchen tussen 0 (min) en 9 (max).

Ventura zet ze standaard op 8.