chiptuning 220d

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Het installeren van de box is eenvoudig en er zitten helemaal geen schakelaars op waar je iets mee aan kan passen dus dat scheelt. Het is een kwestie van 2 stekkers aansluiten, de kabels netjes wegwerken en de box op een relatief koele plek onder de motorkap vastplakken met het meegeleverde klittenband.

Daarna heeft de box bij de eerste rit ongeveer twee minuten nodig om zichzelf in te regelen maar ik heb verder niets met het gaspedaal hoeven doen.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
japeape zei:
Het installeren van de box is eenvoudig en er zitten helemaal geen schakelaars op waar je iets mee aan kan passen dus dat scheelt. Het is een kwestie van 2 stekkers aansluiten, de kabels netjes wegwerken en de box op een relatief koele plek onder de motorkap vastplakken met het meegeleverde klittenband.

Daarna heeft de box bij de eerste rit ongeveer twee minuten nodig om zichzelf in te regelen maar ik heb verder niets met het gaspedaal hoeven doen.


Dat inregelen hebben we bij de installatie gedaan, daarvoor heb ik even vol het gas ingetrapt, hiermee werd data ingelezen door het kastje.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Gisteravond een ritje Enkhuizen met een aanhangwagen gereden. Totaal gewicht van de aanhanger met lading een dikke 1600 KG. Iets teveel dus :D

Maar, geen kik! 1:11 gereden (schatting) en onder de aquaduct vlak bij Enkhuizen in zijn 5, 90 km/h er onderdoor en weer omhoog. Geen kik!
Ergo, omhoogrijdend het gas ingedrukt en de wagen begon domweg te versnellen!

Probeer dat maar eens met een IS250 :p


Helemaal leuk is bij een stoplicht staan, aan de rechterkant. Veel mensen gaan links omdat de verwachting is dat je toch niet snel weg zal zijn.
Tja. Niet met een volle kar (valt best mee :D) maar een lege kar verneem je nauwelijks. Gas intrappen en gaan.
De mensen links kijken erg raar :D
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Om eerlijk te zijn heb ik de indruk dat mijn box steeds minder doet. De punch die de motor eerst had is nu gedeeltelijk weg. Ik heb Ventura hierover gemaild, hopelijk is dat met een reset van het kastje oid op te lossen.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Heb net een uur met Ventura aan de telefoon gehangen. Was best een verhit geprek moet ik zeggen maar we zijn wel tot een plan van aanpak gekomen. Wordt vervolgd dus.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Het was toch mijn gevoel dat er naast zat. Deze test bevestigde dat: 50 kmh gaan rijden in 4, plankgas geven en kijken hoe hard je rijd na 500 meter (via de hectometer paaltjes langs een VERLATEN weg).

Met BOX op stand 8: Eindsnelheid 150
Met BOX op stand 0: 140

(Ik dacht dat je niets kon instellen aan het apparaat maar als je het klepje aan de achterkant openmaakt kan dat wel (in overleg met Ventura))

Dinsdag ga ik nog langs de dealer voor de IS-F stabilisator stangen en daarvoor haal ik de box er helemaal uit. Dan doe ik de test nog een keer om te kijken of er misschien nog een verschil is met de box op stand 0.

Blue-eyes zou jij bovenstaande test eens willen doen? Ben gewoon benieuwd welke snelheid jij haalt!
 

220d

Nieuw hier
30 jun 2011
1
0
0
Ik ben mij aan het orienteren op het chiptunen van mijn 220d. Ik zie hier dat jullie gekozen hebben voor een powerbox, ik begreep van RS Tuning uit Eindhoven dat juist deze boxen de signalen van de ECU voor de gek houden, en dat deze geen goed resultaat kunnen geven, doordat ze veelal statisch zijn of slechts een paar standen hebben.
Ondersteunen jullie dit verhaal, of hebben jullie andere ervaringen?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ECU's van Toyota/Lexus zijn heel vervelend te kraken, vandaar zo'n box (piggyback). Als je meer instellingen wilt dan zul je ook duurder uitkomen want aanschaffen van bijv een e-manage systeem is niet genoeg je moet dan ook naar de dyno om in te stellen etc...

Enne... welkom! Stel je eens voor! ;)
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hallo 220D,

Voor Toyota motoren is het simpel: De ECU zelf is niet te chippen en je bent daarom aangewezen op een zgn "piggy back" methode. Ik heb zelf met verschillende tuners gebeld en dan krijg je altijd dat antwoord ook al staat op de website in eerste instantie soms iets anders.

Sommige powerboxen die er zijn voor de 220D kunnen inderdaad je turbo opblazen. Ik had er eerst een gekocht bij tuning-powerbox.nl en die liet alleen waarschuwings lampjes branden op m'n dashboard en zou ik niemand aanraden om te kopen. Die van Ventura is relatief geavanceerd en houd rekening met de belasting van je Turbo en ook met zaken als updates in het motormanagement als je bij de dealer bent geweest. Daarom heb ik voor die gekozen.

Hopelijk help ik je hiermee op weg.