chiptuning 220d

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Ben 200 km verder. De motor voelt toch wel veel sterker dan eerst en het verbruik is zoals blue-eyes ook al zei ongeveer hetzelfde.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Ventura is trouwens ook erg proaktief. Ze belde vanmiddag nog een keer over het filter dat ze al binnen hadden gekregen (en waar ik nog op zat te wachten). Dat heb ik dus toch maar laten komen en verwacht ik morgen.

Op advies van hen laat ik volgende week ook mijn motorolie vervangen door full synthetische 5W30 shell helix ultra extra voor een beter bescherming. (leek me wel een goed idee nu ik de motor zwaarder belast)
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Heb sinds vandaag ook het K&n luchtfilter erin zitten. Het viel me bij het wisselen op dat er behoorlijk wat stof en rommel onder aan het oude filter zat, is dat normaal? Afgezien daarvan lijkt de motor idd iets makkelijker lucht te krijgen. Ik vind het nog te vroeg om er na 1 rit iets over te roepen maar de eerste indruk is i.i.g. positief.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Ben benieuwd wat jouw ervaring is. Het lijkt namelijk een aanrader te zijn voor de mensen met een handbak. Mijn motor reageerde bruusk op gas loslaten waardoor vooral het schakelen van 1 naar 2 moeilijk vloeiend te doen was en daar heb ik met dit nieuwe filter veel minder last van.

Daarnaast lijkt de motor bij lage toeren nog stiller te zijn dan eerst.

De prestaties zijn super maar ik vind het moeilijk te zeggen wat het filter echt toevoegd.

Hoe dan ook rijd ik sinds de tuning zo rond :D vanwege de lol in het rijden.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hey, ziet er goed uit. Poets jij ook onder de motorkap trouwens :)?

Ik heb sinds vanmorgen volledig synthetische motorolie in mijn motor zitten waardoor ik hoop op langere termijn geen last te krijgen van extra slijtage door de tuning.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
japeape zei:
Hey, ziet er goed uit. Poets jij ook onder de motorkap trouwens :)?

Ik heb sinds vanmorgen volledig synthetische motorolie in mijn motor zitten waardoor ik hoop op langere termijn geen last te krijgen van extra slijtage door de tuning.


Ik poets niet onder de motorkap. Wat je ziet is wat je ziet, eerlijkheid :D

De motor is dus redelijk schoon. Ik heb alleen eenmalig de kappen met een doek afgenomen. Deze waren vettig, ik wilde dat niet per ongeluk aan mijn kleren afvegen.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
japeape zei:
Ventura is trouwens ook erg proaktief. Ze belde vanmiddag nog een keer over het filter dat ze al binnen hadden gekregen (en waar ik nog op zat te wachten). Dat heb ik dus toch maar laten komen en verwacht ik morgen.

Op advies van hen laat ik volgende week ook mijn motorolie vervangen door full synthetische 5W30 shell helix ultra extra voor een beter bescherming. (leek me wel een goed idee nu ik de motor zwaarder belast)


Wat heb je daarvoor betaald?

Ik weet bijv. dat indertijd in mijn Volvo er olie bij de dealer voor 22 euro de liter inging, die ik zelf via goede relaties voor 9 euro kon kopen. Olie verversen doe je dan zelf, of ik leg 6 liter op de voorstoel bij een grote beurt ;)
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Ja het is die.

Goed dat je het vraagt van de prijs. Van Dorst had een redelijk exorbitant bedrag in rekening gebracht (30 euro oid) waarop ik heb gereclameerd en ze een gedeelte terug zouden storten. Ik heb echter nog niet gekeken of ze dat ook hebben gedaan!
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
japeape zei:
Ja het is die.

Goed dat je het vraagt van de prijs. Van Dorst had een redelijk exorbitant bedrag in rekening gebracht (30 euro oid) waarop ik heb gereclameerd en ze een gedeelte terug zouden storten. Ik heb echter nog niet gekeken of ze dat ook hebben gedaan!


Dus eigenlijk zeg je dat de grote beurt, 425 euro, verminderd wordt met veel geld, immers 6 liter a 30 euro is veel geld :D
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Vraagje:

Ik lees op diverse fora dat het type olie aardig precies komt, zeker op de VW fora lees je dit met regelmaat. Niet elke olie is voor elke dieselmotor geschikt, zelfs afhankelijk van het type verstuiver, etc.

Heb je deze tip ook van de Lexus dealer of van de chipper?
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
japeape zei:
De dealer bevestigde dat deze olie geschikt is voor onze motor.



Check!


Ik zal mijn schoonvader vragen om wat liters in te slaan ;)
Doet de dealer bij een beurt moeilijk als je zelf de olie meeneemt? Bij Volvo was dat geen issue.
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Ben dus ook van plan om de ventura box erop te zetten...
Maar is dat wel zelf te doen ? Ja hoor ik... maar...
Na of mss tijden het installeren moet er eens flink op het gaspedaal gedrukt worden om de ??n of ander reden, wss om dingen uit te testen... maar is dit alleen wel te doen ???
Weet er iemand wat er allemaal aan de box nog moet gebeuren... of staat het allemaal op de handleiding ???
En eventueel als het mogelijk zou zijn om close-up fotos te trekken van de binnenkant van het bakje om te zien welke instellingen ofzo werden aangepast ????
Mss maak ik mij gewoon te druk voor niets maar ik kom niet graag voor verrassingen te staan en het is tenslotte een hele afstand dat ik moet afleggen om tot ginder te geraken he, dus als het zelf goed te doen is, waarom niet dan h? !!!


En heb eens verder gezocht naar het apparaat om de responssnelheid van de gaspedaal te verbeteren, iets waar ze bij Ventura meer bezig waren !!!!
Ik heb deze video gevonden op youtube :
http://www.youtube.com/watch?v=5fWcOYY4 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=UX_yGU-2 ... re=related

Er zijn ook videos waar zo'n ding op een lexus is350 zat !!!! Gewoon effe zoeken op youtube !!!
De prijs is ook niet min, 300-399 dollar....