collega gespot

  • Onderwerp starter Onderwerp starter tuut
  • Startdatum Startdatum
Ik haalden vanmiddag rond 17.15 uur een zilvergrijze IS200 in op de E2 (Eindhoven).

Wat me opviel bij het inhalen was dat hij enkel zijn mislichten voor aan had staan, alle overige verlichting stond uit.
Vroeg me eigenlijk of hoe je dit doet en of het wel legaal is?!
Mislicht voor gaat toch enkel aan als je de overige verlichting ook aan hebt staan.
 
mistlichten aan de voorzijde gaan normaliter aan vanaf parkeerstand en ook bij dimlicht.

Als je alleen de mistlampen aan de voorzijde aan wilt hebben, dan zou je een schakelaar kunnen maken in serie schakelen met de mistlampen. Let wel dat dit niet legaal is.
 
Ik hoorde laatst iemand iets zeggen over een veranderende wetgeving mbt mistlampen?

Maar goed, voor iets met een klok en klepel.
 
Als je de parkeerlichtjes eruit draait of zwakke/verkeerde LEDs in de parkeer lichtjes zet, dan zie je die overdag niet.
 
Voor diegene die nog twijfelen over de wetgeving betreft het voeren van mislichten aan de voorzijde.
Het staat in Artikel 34 van het RVV 1990, klik hier voor het artikel.

Artikel 34 zei:
1.
Bij mist, sneeuwval of regen, die het zicht ernstig belemmert, mogen bestuurders van een motorvoertuig en van een gehandicaptenvoertuig mistlicht aan de voorzijde voeren. In dat geval hoeven die bestuurders geen dimlicht te voeren.

2.
Bij mist of sneeuwval, die het zicht beperkt tot een afstand van minder dan 50 meter mag mistachterlicht worden gevoerd.
 
Zojuist een 1C6 IS200 tegen gekomen met bronze velgen in geleen. volgens mij zit deze hier ook op het forum maar kan zijn voorstel topic niet vinden...
 
Alweer een tijdje terug een CT tegen gekomen op de Abraham van Reijckevorselweg in Capelle aan de Ijssel, bleek een jonge vrouwelijke bestuurder te zijn die al sportief reed en nogal opzichtig naar mij keek :hi: of ze keek naar de auto ;)
Een stoplicht verder stonden we naast elkaar en ontstond er spontaan een Lexus battle... Met enige moeite in het begin kon ik voorblijven maar toen er eenmaal een gangetje in zat was de CT ver achter me.

There?s no replacement for displacement baby! :D
 
Tja misschien wel haha... Ik moet zeggen dat ik me verbaas over de sprint van een CT, ik had ?m een stuk trager verwacht ten op zichte van mijn auto maarja de ?cvt? zorgt voor een optimale koppel benutting natuurlijk tegenover een ouderwetse automaat met koppelomvormer die altijd verliezen heeft....
 
hahah koen :) de ct200h is vanaf stoplichtsprintjes best rap :) vanaf 60 ga je pas een beetje verder weg rijden.
 
Vanmorgen om 08:00 uur werd ik ingehaald op de N3 bij Papendrecht richting de A15 richting Gorinchem..... Het was een mooie witte is 250....volens mij een bekende van hier.....
 
Voor mij was het geen uitslapen want ik was al om 05:00 uur op pad..... Ik was in Papendrecht geweest ging ook weer de A15 op richting Gorinchem..... Maar bij de oprit was nog een ongeluk gebeurd, een Peugeot in de vangrail.....
 
ja klopt idd, maar ik heb geen andere is250 gezien... blijkbaar zat je in een andere auto? zag wel een Ct volgens mij, maar dat ben jij niet denkik..
 
Ja dat klopt zat niet in een Lexus, en ja ik heb die ct ook wel gezien .......ik zat in de vrachtwagen....
 
beetje late reactie, maar vorige week reedt ik ter hoogte van Alkmaar op de A7 richting Den Oever.
En spotte ik een zilveren Altezza/IS met kapjes op de achterlampen, deze reedt richting Amsterdam.
was omstreeks 0930u