D-Per4mance: Voorstellen...

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
Hoi,

Ik ben Fer, 23 en woon in Midden Limburg.

Momenteel rijd ik geen Lexus, maar heb wel een grote voorliefde voor japanse auto's en stiekem vind ik een Lexus steeds aantrekkelijker worden. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar de kans zou er wel eens in kunnen zitten dat mijn huidige auto vervangen gaat worden door een Lexus IS200. Heb dit altijd een waanzinnig mooie auto gevonden!
Een paar dingen houden mij op dit moment tegen. Grootste probleem is mijn huidige auto.
het zou echt met heel veel pijn in het hart zijn als ik daarvan afscheid zou moeten nemen, maar ergens trekt een nieuw project mij ook steeds harder. daarbij heeft een Lexus toch net wat meer uitstraling, RWD en wat meer gebruiksgemak/comfort dan een plat geschroefde Civic. Hoewel ik de hoop heb opgegeven een auto standaard te houden. Dus als die IS er komt zal deze ook vast behoorlijk aangepast gaan worden.

De huidige auto:
Ik heb sinds Juni 2009 een Honda Civic DXI Coupe (modelcode EJ2). Deze is in de (ruim) 2 jaar dat ik hem in mijn bezit heb aardig veranderd. Na lang zoeken helemaal standaard gekocht van de 2e eigenaar.
Een kleine opsomming:

Merk: Honda
Type: Civic Coupe (EJ2)
Uitvoering: 1.5 DXI
Bouwjaar: 03-1996
Motor: 1.5 16V (D15B7)
Kleur: R81-3 Milano Red Tri-coat
Opties af fabriek: OEM achterspoiler

Mod's:
Exterieur:
-JDM Blackhousing Clear Headlights
-OEM style foglights
-Smoked OEM corners
-White Side Markers (flat)
-White/Red SI style taillights
-Amber Runninglights Front
-USDM Runninglights Rear
-Type-R Style Frontlip
-OEM EK Side skirts
-Type-R Rear skirt
-OEM Black hood
-Xenon 8000K HID lights
-Spoonish mirrors

Interieur:
-OEM ITR Recaro Seats Black w. Red Stitching
-Type-R Shiftknob
-OEM JDM ITR Shiftboot
-Shortshifter (-30%)
-QSP 3 spoke leather steering wheel
-Momo Steering hub
-QSP 50mm Spacer
-Luxe Middenconsole
-Ultra Thin Quick Release (snap-off)
-Zwarte raamstijlen
-Zwarte sky hemel
-QSP Red 4-point harnesses
-Weight reduction (-14kg), sound deadning removed.

Onderstel:
-BC Racing BR-RS Schroefset
-Megan Racing LCA's
-Ultra Racing 3-point Front-up strutbar

Banden/Velgen:
-Zomer: 16" Rota Slipstream White / Uniroyal Rainsport 2 195/45/16
-Winter: OEM EP2 Steelies 15" / Yokohama Ice-Guard 195/55/15

Remmen:
-OEM Front and Rear
-AP Racing Dot5.1 Fluid
-Red Painted Calipers front

Motorisch:
-Tenzo-R Intake
-Blox Velocity stack
-Blox 4,5" Air filter
-Rood gespoten kleppendeksel
-Rode reservoir sokjes
-Megan Racing Spec-D Cat-Back
-SRS testpipe
-Semi Tucked bay

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi en welkom. :hi:

Je hebt er inderdaad heel erg veel werk in zitten. Om het weg te doen zou mij ook pijn doen. Echter de IS200 is een mooie keus, maar voor jouw gebruik is de is300 misschien niet beter?

In ieder geval veel plezier!
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
hoi fer! welkom op het forum!

tis een mooie keus hoor een IS200 ik heb er nog steeds geen spijt van ;)
civic ziet er ook goed uit! hoop aan gedaan :rulez:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Welkom hier!!! en leuke foto's van een civic meeting! maar als je uiteindelijk heb besloten om deze in te ruilen voor een lexus, dan kan je ook eens wat mooie fotos maken op een lexus meeting! :D
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
@Hube: een IS300 zou door zijn vermogen leuker zijn, maar als ik me goed heb ingelezen zijn deze alleen met automaat verkocht. Daardoor valt een IS300 eigenlijk al af. Zowiezo vind ik een handbak stukken lekkerder/fijner/sportiever rijden en ik ben bang dat een automaat niet opgewassen is tegen sportief gebruik(rondje Nordschleife zo nu en dan).
Dus als het echt zover komt dat de Lexus er komt dan zal het een 200 worden. Heb inmiddels al een beetje uitgezocht hoe ze verkocht zijn en dan zou het een IS200 Sport (LSD!!!) moeten worden in zwart, donkergrijs of blauw.

@Alan: foto's zijn van het Japans Autosport Festival, maar als er mensen zijn die graag leuke foto's willen van hun Lexus wil ik best een shoot afspreken. Hou me naast auto's ook hobby matig met fotografie bezig. Mocht er interesse zijn wil ik wel wat voorbeeld materiaal posten.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Op zich hoef jij je geen zorgen te maken om een automaatbak voor op het circuit, dat kan die wel hebben :) maar het is wel minder leuk/sportief. Daarnaast is de is200 misschien iets te underpowered voor het circuit.

Mocht je ooit op de meeting komen dan zijn foto's altijd welkom! :)
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
Een IS200 heeft inderdaad niet gek veel vermogen, maar met een goede onderstel setup kun je ook met weinig power lekker rondjes rijden. Wat ik tot nu toe gelezen heb is het onderstel van een IS in iedergeval heel goed. Zeker als je daar nog een schroefset onder schroeft. En aan het vermogen is ook wel wat te doen...
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ja onderstel is standaard wel goed ja :) maar het blijft een lexus :) dus vrij comfortabel.

Maar met een schroefsetje kan je meer uit de koets halen. Power. Erbij is Ook leuk ja :)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Alan zei:
Ja onderstel is standaard wel goed ja :) maar het blijft een lexus :) dus vrij comfortabel.

Maar met een schroefsetje kan je meer uit de koets halen. Power. Erbij is Ook leuk ja :)



Die van mij zullen velen niet meer confortabel noemen, ondanks dat het een Lexus is. En, ik heb het niet extreem verlaagd.
Wellicht is de BC racing wat stugger dan andere merken zoals HKS, etc. Zoals Alan dat al regelmatig verteld hier
:)
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
blue-eyes zei:
Alan zei:
Ja onderstel is standaard wel goed ja :) maar het blijft een lexus :) dus vrij comfortabel.

Maar met een schroefsetje kan je meer uit de koets halen. Power. Erbij is Ook leuk ja :)



Die van mij zullen velen niet meer confortabel noemen, ondanks dat het een Lexus is. En, ik heb het niet extreem verlaagd.
Wellicht is de BC racing wat stugger dan andere merken zoals HKS, etc. Zoals Alan dat al regelmatig verteld hier
:)

Ik heb onder de Civic ook een setje van BC Racing liggen. Op de zachtste stand vind ik hem een stuk comfortabeler dan de KW set die eerst eronder lag. Op de hardste stand is het inderdaad gewoon pijnlijk hard, maar normaal vind ik het comfort nog prima te doen.
Hoe bevallen deze setjes onder een Lexus?
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
De IS300 is er wel met handbak hoor, maar dan zal je hem moeten importeren want de kans dat je hem in NL vind is klein... Heb er ooit 1 gevonden maar dat ging hem niet worden ivm km stand wat mijlen bleken te zijn.



gr. koen
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
KWP zei:
De IS300 is er wel met handbak hoor, maar dan zal je hem moeten importeren want de kans dat je hem in NL vind is klein... Heb er ooit 1 gevonden maar dat ging hem niet worden ivm km stand wat mijlen bleken te zijn.



gr. koen

Ben vandaag stiekem even gaan proefrijden met een IS200 (executive uit 2002). Wat rijd zo'n ding WAANZINNIG goed! Motor loopt ontzettend mooi, schakelen gaat als vanzelf, stuurgevoel alsof je handen rechtstreeks met de voorwielen verbonden zijn (zal ook wel komen doordat je geen aandrijfreacties in je stuur hebt) en een keurige wegligging. Vermogen mis ik (nog) niet. Zes-in-lijn blokje heeft een berg meer koppel dan de 1.5 in mijn huidige auto (beetje geholpen door de kort bak verhouding natuurlijk) en klinkt ontzettend mooi. Is eigenlijk maar heel weinig wat me niet bevalt. De stoel mocht wat dieper kunnen (gaan handmatig verstelbare stoelen dieper dan de electrische versie?) en het stuurtje mocht wat dikker, verder is het echt een heerlijke auto...
Als ik echt op het punt kom om er een te kopen zal het wel een sport moeten zijn in Blauw of Donker grijs. ik ben bang dat jullie nog niet van me af zijn hier...

Eerste zoektocht naar tuningdelen is ook al gestart... Het ervan dromen is bijna net zo leuk als het hebben...
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
Green zei:
voor koetswerk delen kan je ook zoeken op de Altezza

Thnx, maar zover had ik al gezocht. Is alleen volgens mij met bodywerk even opletten welke bumpers er op de auto zitten. Amerikaanse IS300 heeft een dikkere achterbumper en ook de voorbumper lijkt anders (markeeringslichtjes). Bumpers van een Europese IS en JDM Altezza lijken dan wel weer hetzelfde.
Heb in iedergeval al een redelijk beeld hoe de IS uit moet gaan zien... Wat is er toch mis met een standaard auto... :p
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Goed om te horen dat het je goed is bevallen! we vinden het niet erg dat je ons lastig valt hoor! :p

Kom morgen anders even langs, dan kan je genoeg ideeen opdoen met je toekomstige IS
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Het klopt inderdaad dat US versies een langere achterbumper hebben, het kan ook zo zijn dat dit alleen in Californie is, ze hebben daar aparte regeltjes. Maar dat weet ik niet zeker.

Kijk eens op www.mobile.de hier staan best wat 300?s

En kijk ook morgen even op de meeting ;) probeer ik je over te halen om voor een 300 te gaan :p



gr. koen
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
Helaas moet ik vandaag werken, anders was ik zeker langs gekomen...

Inmiddels staat een bepaalde rode Honda te koop... Met pijn in het hart, maar met de wetenschap dat er iets nog leukers/mooiers voor terug gaat komen...
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik denk dat je met een jaar alles wat je met / op de Honda hebt gedaan dat ook gaat toepassen op de Lexus.

Dan ben je de Honda snel vergeten. Wel een mooie wagen........ Het doet altijd zeer als je iets weg doet!