En ja hoor..
Vandaag was het weer raak bij een andere Lexus dealer dan die waar ik tot nu toe (niet geheel naar tevredenheid) onderhoud en garantie reparaties aan de RX heb laten doen.
Ik had enkele dagen geleden een proefrit afspraak gemaakt voor een occasion RX500 F-sport en gelijk gevraagd of of het wellicht mogelijk was om tijdens de tijd dat ik daarmee bezig was mijn TPMF sensoren van de winterwielen in te leren, tevens gevraagd of ik dan de werkplaatschef even mocht spreken over o.a het structurele RX probleem van krakende achter draagarm rubbers waarvoor men bij de huidige dealer als enige (nood) oplossing weet te bedenken om in te smeren met klodders vet, wat telkens na zo'n beetje elk half jaar niet meer werkt. In de US is daarvoor bij de 2015-2019 een TSB recall waarbij de rubbers vervangen worden, maar niets daarvan hier, ik vind dat vet smeren wat telkens maar tijdelijk werkt een merk als Lexus onwaardig gepruts!
Er werd aangegeven dat ze het zouden proberen te regelen.
Ik dacht: mooie gelegenheid om bij deze andere dealer te kijken of daar het werkplaats contact en de kennis beter bevalt.
Ik had voor vertrek met de proefrit de sleutel ingeleverd, men zou gaan kijken of/wat ze konden doen en ik benadrukte nogmaals dat ik dan later graag werkplaatschef ofzo even wilde ontmoeten.
Nou.. NIET!
Na terugkomst en het proefrit gesprek te hebben afgewikkeld, ca 2 uur later, werd mij verteld dat ik mij bij de werkplaatsreceptie kon vervoegen.
Aldaar aangekomen werd mij verteld dat ik een afspraak moest maken om de TPMS in te leren en dat, hoewel idd in de auto 2,sets kunnen worden ingeleerd, je telkens bij wisselen van set bij de dealer langs moet komen om deze om te laten zetten.
Wat idioot.. telkens langs moeten om TPMS om te zetten, ik kan het mij gewoon nauwelijks voorstellen.. wat is dan de zin om wel 2 TPMS sets in te kunnen leren in de auto, ik heb een US Acura (Honda) waar dat gewoon vanzelf gaat na wisselen van de wielen.
Vwb de draagarm rubbers, geen oplossing, ik moest zelf maar contact met de importeur opnemen als ik iets wilde (en ervaring is dat de importeur klantcontact, weigert, die verwijst naar de dealer..).
Werkplaatspersoneel was niet te spreken, dit was het.
Ik heb aangegeven dat een afspraak wat mij betrof even niet nodig was.
Toen ik bij de auto kwam, die ik nogal klem geparkeerd had wegens plaatsgebrek op het terrein, bleek deze helemaal niet van zijn plek geweest te zijn, dus vermoedelijk heeft helemaal niemand er naar gekeken.
Ligt het nu aan mij dat ik daar woest over kan worden, het gebrek aan service/ klantvriendelijkheid en ook simpelweg respectloos gedrag naar de klant?!
Deze dealer ziet mij dus ook niet meer terug..
Trouwens, deze handelwijze lijkt standaard bij "Premium merk"dealers, gelijksoortig in het verleden ook bij Duitse Premium merk dealers meegemaakt.
Bijzondere is dat je bij de gewone dorpsgarage wel vakkundig en klantvriendeljk door werkplaats personeel te woord gestaan wordt...
Trouwens, de RX500 F was op sommige punten beter (sportiever) dan de huidige RX450h, maar op enkele andere punten naar mijn mening weer minder, die wordt het dus vermoedelijk niet en ik begin Lexus dankzij toch enkele mankementen wat ik bij dit topmerk niet verwacht had, kwaliteit is dus niet meer wat het zou moeten zijn en het teleurstellende en minachtende dealercontact nu ook bij de 2e dealer inmiddels wat beu te worden..
Vandaag was het weer raak bij een andere Lexus dealer dan die waar ik tot nu toe (niet geheel naar tevredenheid) onderhoud en garantie reparaties aan de RX heb laten doen.
Ik had enkele dagen geleden een proefrit afspraak gemaakt voor een occasion RX500 F-sport en gelijk gevraagd of of het wellicht mogelijk was om tijdens de tijd dat ik daarmee bezig was mijn TPMF sensoren van de winterwielen in te leren, tevens gevraagd of ik dan de werkplaatschef even mocht spreken over o.a het structurele RX probleem van krakende achter draagarm rubbers waarvoor men bij de huidige dealer als enige (nood) oplossing weet te bedenken om in te smeren met klodders vet, wat telkens na zo'n beetje elk half jaar niet meer werkt. In de US is daarvoor bij de 2015-2019 een TSB recall waarbij de rubbers vervangen worden, maar niets daarvan hier, ik vind dat vet smeren wat telkens maar tijdelijk werkt een merk als Lexus onwaardig gepruts!
Er werd aangegeven dat ze het zouden proberen te regelen.
Ik dacht: mooie gelegenheid om bij deze andere dealer te kijken of daar het werkplaats contact en de kennis beter bevalt.
Ik had voor vertrek met de proefrit de sleutel ingeleverd, men zou gaan kijken of/wat ze konden doen en ik benadrukte nogmaals dat ik dan later graag werkplaatschef ofzo even wilde ontmoeten.
Nou.. NIET!
Na terugkomst en het proefrit gesprek te hebben afgewikkeld, ca 2 uur later, werd mij verteld dat ik mij bij de werkplaatsreceptie kon vervoegen.
Aldaar aangekomen werd mij verteld dat ik een afspraak moest maken om de TPMS in te leren en dat, hoewel idd in de auto 2,sets kunnen worden ingeleerd, je telkens bij wisselen van set bij de dealer langs moet komen om deze om te laten zetten.
Wat idioot.. telkens langs moeten om TPMS om te zetten, ik kan het mij gewoon nauwelijks voorstellen.. wat is dan de zin om wel 2 TPMS sets in te kunnen leren in de auto, ik heb een US Acura (Honda) waar dat gewoon vanzelf gaat na wisselen van de wielen.
Vwb de draagarm rubbers, geen oplossing, ik moest zelf maar contact met de importeur opnemen als ik iets wilde (en ervaring is dat de importeur klantcontact, weigert, die verwijst naar de dealer..).
Werkplaatspersoneel was niet te spreken, dit was het.
Ik heb aangegeven dat een afspraak wat mij betrof even niet nodig was.
Toen ik bij de auto kwam, die ik nogal klem geparkeerd had wegens plaatsgebrek op het terrein, bleek deze helemaal niet van zijn plek geweest te zijn, dus vermoedelijk heeft helemaal niemand er naar gekeken.
Ligt het nu aan mij dat ik daar woest over kan worden, het gebrek aan service/ klantvriendelijkheid en ook simpelweg respectloos gedrag naar de klant?!
Deze dealer ziet mij dus ook niet meer terug..
Trouwens, deze handelwijze lijkt standaard bij "Premium merk"dealers, gelijksoortig in het verleden ook bij Duitse Premium merk dealers meegemaakt.
Bijzondere is dat je bij de gewone dorpsgarage wel vakkundig en klantvriendeljk door werkplaats personeel te woord gestaan wordt...
Trouwens, de RX500 F was op sommige punten beter (sportiever) dan de huidige RX450h, maar op enkele andere punten naar mijn mening weer minder, die wordt het dus vermoedelijk niet en ik begin Lexus dankzij toch enkele mankementen wat ik bij dit topmerk niet verwacht had, kwaliteit is dus niet meer wat het zou moeten zijn en het teleurstellende en minachtende dealercontact nu ook bij de 2e dealer inmiddels wat beu te worden..
Laatst bewerkt: